Hi dames, Welk matras is het best voor onze baby? Ik hoor verschillende verhalen. Ik zou graag iets kopen wat het afplatten van het hoofdje ook gedeeltelijk tegengaat. Advies?
Niet te zacht en het liefste nieuw, niet tweedehands van bijv MP. En zeker niks waar je zelf vroeger nog op hebt geslapen enzo wij hebben "Fenna" van de Leen bakker. Fijne pocketvering en gaat gewoon voor de tweede gebruikt worden. Qua hoofdje, daar kun je volgens mij weinig aan doen. Je zou je kindje op de zij of op de buik kunnen laten slapen. En overdag niet telkens in de box/wipper neerleggen maar bijvoorbeeld lekker in een draagdoek rechtop bij je houden.
de fenne van de leenbakker en een bepaald matrasje van de ikea kwamen als beste uit de testen bij de consumentenbond. ze zijn beide rond de 35 euro. dure en "speciale" matrasjes a la aerosleep zou ik echt niet kopen. is echt onzin. om afplatting te voorkomen, leg je de baby steeds afwisselend op een andere kant. dus niet steeds op zn rug. als je je hier vanaf het begin van bewust bent, kan je afplatting voorkomen. afplatting komt bijna altijd doordat ze teveel op 1 kant liggen. is dus 9 van de 10x te voorkomen. veel kinderen liggen tegenwoordig niet meer op de buik of veel in wipper of maxicosi. gewoon goed op letten en afwisselen.
Wij zijn voor de aërosleep gegaan, kregen er korting op bij de Babydump en het ziet er een degelijke matras uit
Thanks voor de tips! Je denkt vaak hoe duurder, hoe beter.. maar wellicht dat dit er dus niet toe doet.
Wij hebben een koudschuimmatras van de babydump, 90 euro. We kregen die bij de babykamer wanneer we ook de kinderwagen daar tegelijk kochten. Anders waren we voor een ikea matrasje gegaan.
Na mijn eigen matrassen onderzoek bleek dat koudschuim het beste is. Ik heb het matras bij Ikea gekocht; Vyssa Skönt. Internet: Welke matras dan wel voor mijn baby Met kop en schouders steken de koudschuim en latex matrassen uit boven de andere beschikbare types. De nadelen zijn dat de matras warm aan kan voelen, en de prijs. Dat deze typen matrassen mogelijk warm aanvoelen is minder belangrijk voor de baby, doordat deze vaak in een slaapzak ligt, slaapkleertjes aanheft, etc. Er is dus ander materiaal tussen matras en baby welke wel mogelijkheid biedt tot ventileren. Bovendien bieden de koudschuim en latex matrassen betere ventilerende eigenschappen dan polyether. De voordelen zijn zeer hoog comfort, zeer goede veerkracht en goede hygiëne. Je baby zal goed kunnen slapen op één van deze soorten. Wanneer gekozen wordt voor een latex matras dan kan het best gekozen worden voor een talalay (open celstructuur waardoor meer ventilatie) natuurlatex (meer veerkracht) matras. Mijn advies is daarom dat er het best niet gekozen wordt voor een polyether of binnenveringsmatras. Een pocketveringmatras is in veel gevallen een prima keuze, maar dan wel een nieuwe of professioneel gereinigde. De beste keuzes zijn de koudschuim en latexmatrassen.
Ikea vista skonte? heet die volgens mij, die komt altijd erg goed uit de test! Wat afplatting van het hoofdje betreft, wij gebruikten bij onze oudste zoon overdag met de slaapjes altijd de delta sleep (google er maar eens op) en dan het ene slaapje links, andere weer rechts en hij heeft niks geen afplatting gehad ooit.
babedreamer haha, zie dat jij de vyssa skont (wist niet hoe ik het moest schrijven) ook aanraad, was toen 5 jaar terug bij mijn eerste zwangerschap ook de best aangerade onder de mama's, grappig dat dit niet veranderd is!
Wij hebben ook een matrasje van de IKEA, ik dacht ook zo rond de 35 euro. Hij scheen als een van de beste uit de test te komen. Het is een lekker stevig matrasje, wat volgens mij echt niet onder doet voor duurdere varianten.
Wat betreft Aerosleep blijft de ervaring van een vriendin me bij, kleine was goed ziek geweest (overgeven en plassen/diarree) en is ook in het matras terecht gekomen. Door de gaatjes is het in het matras getrokken, vanwege de geur heeft ze het weg moeten gooien. Zelf heb ik een op maat gemaakt matrasje (1e bedje was een tussenmaat tussen wieg en ledikant) en nu een matras van de Aldi in het ledikant. Bevalt allemaal prima.
en dan vraag ik me af, waarom zou je dat doen?? waarom zoveel geld uitgeven terwijl er 2 goedkopere zijn nog beter uit de testen komen dan een aerosleep?? duurder is absoluut niet altijd beter dan goedkoop. aerosleep heeft allerlei mooie verhaaltjes waarvan uit onderzoeken blijkt dat de helft daar niet eens van klopt
Aerosleep is getest op volwassenen, niet op baby's. Als baby's niet voldoende adem kunnen halen draaien ze vanzelf hun hoofd opzij. Ik heb het wel overwogen, maar denk dat ik daar een overbezorgde moeder van wordt, evenals bij een babyfoon met camera.
Het binnenveringsmatrasje van Ikea, de vyssa vackert geloof ik, twee jaar terug iets van 45 euro. Wij houden zelf erg van een stevig en koel matras, de belangrijkste reden om geen schuim of latex te kiezen, en onze oudste blijkt precies hetzelfde te vinden. Ze heeft het al snel te warm. In de zomer, die wat haar betreft in april begon dit jaar, heeft ze ook geen slaapzak aan, en als t echt warm is ligt ze in alleen een hemdje of t-shirt, dus niet de genoemde laagjes ertussen!
Ikdenk dat wij voor die van ikea gaan, ikzag op de site van leenbakker het matrasje er niet tussen staan. Moet ik dan ook nog een aerosleep hoeslaken erom heen doen of is dat echt onzin? Mijn vriendin zweert daarbij namelijk dat ik het moet kopen
Hier ook de vyssa skönt van ikea. Goede matras voor een mooie prijs. 40 euro geloof ik. Hoes is zelfs wasbaar mocht dat een keer nodig zijn.