Sinds een paar dagen slaapt ons mannetje van 7 maanden oud 's nachts op zijn buikje. Dat ondanks zijn slaapzak. In het begin vond ik het een beetje eng en draaide hem dan altijd maar terug op zijn rug of zij. Maar het bracht niet echt zoden aan de dijk. Daarom laat ik hem nu maar op zijn buik slapen, tenslotte kan hij zijn nekje goed opheffen. Nu zit ik echter met een ander probleempje, hij keert zichzelf altijd in buikligging en wordt dan wakker (op handen en voeten in buikligging - beetje zoals hij zou kruipen - wat hij nog niet kan voor de duidelijkheid). Ik denk dat hij niet goed weet hoe hij terug zich vanuit buikligging moet draaien naar rugligging of zijligging. Dat is best vervelend voor hem, hij ligt dan te jammeren of te wenen omdat hij niet meer gedraaid geraakt. Ook voor ons is het niet zo fijn, gemiddeld mag ik nu om het half uur hem gaan omdraaien Heeft er iemand een tip hoe ik mijn zoontje kan leren hoe hij zichzelf weer terug in rugligging of zijligging draait (met slaapzak)? Of betert dat wanneer hij de vaardigheid van het kruipen misschien onder de knie heeft?
Gewoon oefenen met slaapzak als hij wakker is? Vervelende tijd inderdaad, maar daar moet je altijd even door. Binnenkort leert hij staan, en dan moet je hem waarschijnlijk meermaals per nacht weer gaan neerleggen... Zo is het altijd iets