wat kan jullie baby van vier maanden al? mij baby is erg stil, ligt in de box en maakt alleen kreun geluiden en huilt. ze lacht veel zonder geluid en reageert heel af en toe op ons met een geluidje. verder draait ze op haar zij en trekt haar benen op. ze draait in de nacht haar hele bedje door.Haha zoals ik al eerder schreef heeft mijn meisje een syndroom.ik hou me om die reden bezig met ontwikkeling, wat ik bij andere kids niet deed. ik lees graag jullie reacties! dank alvast!
Die van mij is nu drie maanden en een week ongeveer. Hij is erg vlot geloof ik dus niet echt een goede vergelijking. - lachen met geluid ( bijna schaterlach) - pakt dingen aan en dingen die naast zich liggen. - speelt met babygym - vreet ze handen zowat op en alles wat ie naar zijn mond brengt. - rolt Maar wat een baby al kan zegt geloof ik weinig te een doet het wat sneller en de ander doet het wat later en haalt het dan allemaal in.
Met 4 maanden rolde ze van rug naar buik en nog niet terug Ze ging wat uitgebreider lachen (schateren) Dingen proberen te pakken Handjes bekijken Kontje optillen
Hier rolde ze toen van buik naar rug. Heel veel hard lachen Dingen vast grijpen Overpakken van de ene naar de andere hand Alles goed volgen handjes en voetjes bekijken En ze kon vrij lang (45min ) op haar buik spelen en goed haar nek omhoog houden de hele tijd. Op haar rug ging spelen moeilijker vanwege reflux.
Mijn meisje lacht al echt met heel verschillende geluidjes, maakt überhaupt veel verschillende geluidjes, maar was daar best heel vroeg mee. Maar mijn nichtje maakte pas écht geluidjes toen ze bijna 5 maanden was, en toen nog maar mondjesmaat. Is helemaal goed gekomen hoor, ze kan nu niet meer stoppen met praten
Ze maakte wat kleine brabbel geluidjes .. Met 5 maanden ontdekte ze het gillen na mijn idee begon ze toen echt der stem te ontdekken
Hier op 4 maanden: Geluiden: - lachen - brabbelen (mamamama-bobobo) etc. - zeuren (niet weken maar eerder zeurend klaaggeluidjes maken) - prrrrrrrr doen met de lippen (blazen en lippen laten trillen en ondertussen alles uitspugen) Motoriek: - Dingen vastnemen zonder te missen - Van 1 hand naar andere overgeven - Rollen van rug naar buik - Op de buik spelen met speelgoedje - Speelgoedje zoeken in de box en zich afzetten met beentjes (zoals kikvorsje) om er na een half uur ook bij te geraken. Dat is wat ik me kan herinneren op dit moment....
Hier met 4 maanden: - brabbelen/geluiden maken - lachen zonder geluid maar ook echt schaterlachen (maar hij was erg vroeg met lachen, al met 4 weken) - gillen - prrrr doen met lippen - benen omhoog (maar nog net geen tenen pakken) - op de zij liggen en spelen - rollen van rug naar buik en weer terug van buik op rug - speeltjes pakken - handjes en voetjes bekijken