Nog zeker 2 tot 3 keer per nacht, Gaap..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Charlie, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Mijn ventje is alweer bijna vier maand en krijgt Bv op verzoek. Hij drinkt soms om de 2u, soms om de 4u. Maar overdag gaat dit prima, geen probleem.

Rond 19.30/20.30 krijgt hij nog bv en gaat hij naar bed (dan is hij ook echt moe). Als ik naar bed ga (zo rond 22.30/23.30) krijgt hij soms nog een voeding, tenzij hij heel diep in slaap is, dan laat ik hem slapen. Maar eigenlijk maakt het niet uit, hij wordt rustig 3,4 of zelfs 5 keer per nacht wakker. Ik doe telkens zn speentje erin maar soms helpt dat echt niet, gaat hij huilen en wil hij echt Bv. Daarna slaapt hij gewoon verder.
    Het punt is dat hij in feite makkelijk de nacht door zou kunnen slapen. Hij is over de 7 kilo en bijna 4 maand.

Hoe ga ik nou zorgen dat hij meer doorslaapt, om het tenminste te reduceren tot 1 keer per nacht ?

2. Snootches

Snootches Actief lid

18 jun 2013
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat definieer je als een "nacht doorslapen"?

Mijn kindje komt rond 23:30, 04:00, 08:30 met af en toe een uurtje opschuiven. Ik ga pas na twaalven slapen en sta op tussen 08:30-10:30 (afhankelijk van hoe ik me voel). Dus ik zeg dat hij maar een keer voor een voeding komt en soms twee keer (rond 2:30). Als je van 22:00 tot 09:30 wil slapen kan je mi niet verlangen van je bv-kindje dat hij al die tijd zonder voeding kan hoor...

Misschien een nieuw voedingsmomenten inlassen rond 3 uur? Waarbij je hem echt wakker houdt en hij een volle voeding moet drinken?

3. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Ik begrijp natuurlijk wel dat hij niet slaapt van 22u tot 9.30, dit verlang ik uiteraard niet van hem, al zou dat best kunnen hoor. Er zijn wel meer bv kinderen die het klokje rond slapen.

Het gaat mij erom dat hij liever 1 keer p/n komt ipv 5 keer. Want vijf keer is erg vaak voor een baby van bijna vier maand.

Tot een maand geleden ging het de goede kant op en sliep hij tot 6/7 uur maar helaas is dat weer minder geworden.

3u wakker maken heeft niet veel zin, soms komt hij zelf al rond 2u, maar soms ook 4u. Er is niet echt een pijl op te trekken :(

4. misa

misa Niet meer actief

Pff ja lastig.. Ik herinner de slapeloze nachten nog al te goed. (Niet icm bv). Heeft een jaar geduurd.. Nu is het hoogstens een paar keer speentje brengen en zoals nu tijdens een sprong weer helemaal mis... ;)

Je rekt als, je geeft al een speentje, je geeft een voeding savonds later. Misschien kun je die 'laatste' voeding dan nog iets later geven, rond half 12 ofzo? Of anders eerder naar bed en wachten tot hij uit zichzelf weer komt ergens in de nacht. Of een flesje proberen. Maar de bv moeders hebben misschien wel betere tips.
    Lastig joh! Sterkte..!

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier duurde het tot 11 maanden. In theorie kon ze vast eerder doorslapen, maar in praktijk dus simpelweg niet. Van alles geprobeerd, maar gewoon even voeden was eigenlijk altijd het makkelijkst. Ik voedde wel op haar kamer, bij schemerig licht, dus lekker 'saai'. Vanaf 11 mnd ging ze niet alleen doorslapen, ze sliep ook meteen klokje rond!

6. Ilse73

Ilse73 Actief lid

9 jan 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is bijna 4,5 maand en slaapt ook nog niet door. Ze krijgt om tussen 20.00/21.00 uur een fles en dan wordt ze rond een uur of 1 en om een uur of 5 weer wakker voor een fles. Heb nu alles wel geprobeerd maar het is toch echt honger. Ik heb me er toen bij neergelegd. Het is niet anders en ooit zal ze vast wel eens doorslapen al is dat over een jaar pas (mijn zoon sliep pas door toen hij 3 jaar was geweest dus het kan altijd nog meevallen hahaha).

Sorry, geen tips dus voor je behalve dan dat als niks helpt je erbij neerleggen en dan raak je zelf ook niet meer gefrustreerd.

7. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    hier geef ik flesvoeding, maar ik denk dat als je kindje echt wakker wordt van de honger dus niet van zuigbehoefte je er niet veel meer aan kunt doen dan gewoon voeden. anders ben je en een tijd bezig om te rekken (speentje, bij je in bed etc) en daarna moet je alsnog gaan voeden. dan ben je langer bezig dan dat je de kleine even voedt toch?
    tenminste dat vind ik. mr komt hier om 24.00 dan rond 3 uur en dan rond een uur of 6 a 7 en dan om half 7 staat mn dochter weer te springen. zou het ook fijn vinden als mr wat langer doorslaapt, al is het maar een uurtje of 4 a 5.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik geef ook borstvoeding, maar om de twee uur vind ik echt te vaak. Ik vraag me dan of hoe efficient hij drinkt. Drinkt ie echt z'n buikje vol, of is het 'snacken' en daarna een beetje sabbelen?
    Ik denk dat de clou zou moeten zijn om het overdag te leren efficienter te drinken, dan gaat hij dat snachts ook doen.
    Zal in het begin best lastig zijn, maar als hij overdag na 2 uur al weer wil drinken, dan speen erin, of enkel je lege dorst aanbieden (dus slechts 1 borst, degene waar hij de vorige voeding als eerste aan heeft gedronken). Dan zal hij met een 'echte voeding' meer gaan eten en beter verzadigd zijn. Spreek met jezelf af: minimaal 3 uur tussen een voeding (of misschien zelfs iets langer).
    Nu zal ik wel de hele borstvoedings-liga over me heen krijgen, dat het niet voor niets 'voeden of verzoek' heet, maar een 4 maanden oud kind heeft geen elke 2 uur voeding nodig! (is mijn overtuiging).

9. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Hoi Charlie,
    Mijn zoontje was met 2 maanden bijna 6kg en 61.5 cm krijgt ook alleen bv. Op het consultatiebureau zeiden ze dat veel baby's met 2 maanden al doorslapen. het is vooral vervelend voor jezelf als je weer moet werken, want het breekt wel op. Ze zeiden: "lange jongen, moet goed groeien dus zal extra om voeding vragen" Nu heb ik afgelopen week de tip gekregen om je kindje wakker te maken tegen de tijd dat je naar bed gaat. Hier is dat zo 22.30/ 23.00uur. Man en ik maken gewoon net even iets meer lawaai boven bij het naar bed gaan en dan wordt meneer wel wakker. Voeden en dan slapen. Hier meldt hij zich dan om 3 en 6 uur. En soms slaat hij die van 3 uur over. Ik zou dus echt gaan wakker maken, en beide borsten geven. En ik weet niet, misschien zou je hem eens kunnen laten huilen, als hij net nog wat gehad heeft. Probeer het te rekken. Succes!

10. 2jees

2jees Niet meer actief

hier de oudste ook tot 11 maand.

Deze beeb gaat om een uur of 21.00 naar bed en komt tot half 8 ook 2-4x.. Tja..

11. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier komt ze vaak ook nog 3 keer in de nacht.

Ze krijgt om 20u een voeding, dan bed in, dan 12u, 3u, 5u...
    Heel af en toe slaapt ze van 20u tot 2u.

Als ze snachts 2u na een voeding al terug wakker wordt, dan probeer ik eerst heel even om haar zonder voeding terug in slaap te krijgen.
    Ze slaapt in een wiegje naast mij.
    Dan neem ik haar handje vast, of mijn hand op haar hoofdje. Soms valt ze dan terug in slaap. Als dit na 5 minuten niet is, dan mag ze drinken.

Een speentje neemt ze niet hier.

Ik heb jammer genoeg geen tips voor jou...
    Ik vind het van vermoeidheid wel meevallen, de ene dag is wat erger dan de andere.
    Op mijn werk kan ik me soms wel moeilijk concentreren (ik werk 4 dagen in de week)

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    mijn dochter is al wat ouder, maar komt in goede nachten 1 keer (op 2 handen te tellen hoe vaak dat is gebeurd), maar meestal vaker (2/3).
    of het representatief is voor andere babies weet ik niet.. wat ik wel weet: het is een stuk makkelijker als je niet gaat hopen dat het snel minder wordt ;).
    de vermoeidheid vind ik ook wel meevallen, soms lijkt het wel of ik na gebroken nachten fitter ben (?)! maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.

tips heb ik ook niet, zolang ze goed drinkt als ik haar aanleg 's nachts vat ik het maar op als echte honger/dorst. soms sabbelt ze alleen en weet ik dat het troost was.

hoe dan ook, succes!

13. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Mijn dochter van acht maanden komt altijd nog een keertje s nachts om vier uur, ze heeft periodes tijdens sprong of tandjes of ziek zijn dat ze veel vaker komt, ook om de twee/drie uur. Heb me erbij neergelegd. Volgens de theorieën zou ze moeten kunnen doorslapen, maar de praktijk blijkt anders. Nu ik me erin berust heb maakt het me niet meer uit... overdag kwam ze altijd om de twee uur, tot we begonnen met fruit, brood en avondeten. Leuk al die theorieën en regeltjes en boeken, maar ieder kindje is anders, als jouw kindje het zo doet dan is dat nou eenmaal zo. Gaat vanzelf over of anders.

14. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hij moet gewoon op iets ouder worden :). Dan wordt het als het goed is vanzelf minder. Mijn dl is bijna 1 en komt zeker nog 1x per nacht soms vaker. Ik vind overdag om de 2 uur geen gek patroon, maar dl heeft dit tot 6 mnd vol gehouden. Misschien niet het antwoord wat je graag zou willen horen,maar met 4 mnd niet doorslapen is heel natuurlijk gedrag. Wij westerlingen hebben ervan gemaakt dat babies zo snel moeten doorslapen. Als ik jou was zou ik zelf eerder gaan slapen zodat je toch je uren pakt.

15. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog geen doorslaper... en ja.. ik denk ook soms weleens.... is het echt honger/dorst? Of voornamelijk troost. Ik probeer nu altijd eerst zijn knuffeltje te geven (zuigt hij op) en als hij dat niet 'pikt' geef ik de borst. Ik denk dan maar zo.. hij gaat echt wel een keer doorslapen....:cool:

De ene periode gaat t hier ook beter dan de andere. We hebben periode gehad dat hij 2 keer in de nacht kwam. Maar zitten ook periodes tussen dat hij de eerste paar uren elk uur wakker word en dan in de nacht bijv. om de 2 uur... dat is slopend... maar ik kan altijd wel weer een reden verzinnen... nu bijv. verlatingsnangst.. maar ook een tijd dat t gewoon benauwd was in huis en ik zelf ook telkens dorst had als ik wakker werd (van hem:))....

Ik vind het niet erg... het hoort erbij en vind het ook wel wat hebben, lekker even 5 min. knuffelen en weer verder slapen, straks zal ik dat echt gaan missen denk ik;). Wat ik voornamelijk vervelend vind is dat mensen om me heen eigenlijk allemaal zeggen dat het abnormaal is.... Als ik hier op zp lees is het heel normaal baby gedrag, zeker voor een baby van 3 a 4 maanden.

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft 13 maanden borstvoeding gehad en pas nadat we daar mee gestopt zijn sliep ze door.
    Voor BV kindjes is het eigenlijk heel natuurlijk dat ze 's nachts ook komen voor een voeding.
    Of eigenlijk niet zozeer voor een voeding maar meer voor de intimiteit/geborgenheid.

Ik heb het ook wel periodes vervelend gevonden.

17. 2jees

2jees Niet meer actief

hier vannacht 6x.. Iemand nog tips??

21.00 ging ze erin en 23.uur alweer wakker. vervolgens om de 1,5-2 uur. In de late ochtend slaapt ze juist wat langer, meestal van 5-5.30 tot 8u. Dat vind ik zo gek!

Iemand tips of dat ook kan veranderen? mijn mna gaat om kwart voor 7 eruit dus ben ik wakker. DL roept vaak om 7.00u, die moet dan zich stil houden en pik ik nog een half uurtje, die heb ik ook echt nodig merk ik.

18. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Ik geef geen bv meer, en toen ik dat wel deed had ik mazzel met 1 keer per nacht. Maar ik merk in mijn kletsgroepje dat het bij de bv kindjes echt heel normaal is om nog eens of vaker in de nacht te komen. En dat de sprongetjes ook in de nachten qua voeding dan te merken zijn. Dit doen al die baby's in het groepje nagenoeg gelijk.
    Dus wat al gezegd is, accepteren en evt kijken of een tutje genoeg doet.
    Succes!

19. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt een beetje alsof jouw dochtertje 's nachts aan 't clusteren is, zodat ze 's morgens wat langer kan slapen?;)

Hier een kindje dat sinds geboorte al klokje rond gemiddeld elk uur of elke twee uur gevoed wil worden.
    Dus nee, geen tips.
    Hoewel ik op verzoek voed en er dus geen punt van wilde maken, heb ik wel advies ingewonnen van de lactatiekundige, die tegen mij zei dat de voedingsbehoefte per baby gewoon verschilt en dat je "drinkers" en "snackers" hebt. De mijne is een snacker.
    Drinkt haar buikje nooit helemaal vol en komt dus erg vaak.
    Zelf vermoed ik, dat ze intuïtief ook weet dat haar buik voldrinken = meer spugen. (reflux)
    Maar ik sluit niet uit, dat ze zonder reflux ook heel vaak gevoed zou willen worden. Ze drinkt ook traag, bedachtzaam en je kunt duidelijk aan haar zien dat ze ook gewoon heel graag dicht tegen mama aan wil liggen.

20. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Andrea: dat 'saaie' heb ik ook; slechts een schemerlichtje zodat ik net iets kan zien, verder niets.

Merah: als hij bv om de 2u komt is het niet even wat sabbelen maar echt fors drinken. Hij drinkt behoorlijk krachtig en snel, binnen de 10 minuten is hij zeker klaar. Ik vraag me af of het handig is om overdag minder aan te bieden (meer tijd ertussen), beetje bang voor een jengelig, hongerig kind.

Kissi, dankjewel. Ik heb hem geregeld wel wakker gemaakt rond 23.00/0.00 voor een voeding, maar of ik dat nou wel of niet deed, hij kwam sowieso tussen 2.00/4.00 weer. Daarom weet ik niet of het zinvol is die voeding nog te geven als het toch weinig verschil maakt.

Ohh 2Jees, dat is wel pittig. 2 tot 4x.. ook met Bv?

Nele87: respect, ook nog 4dgn werken met zo'n nachtrust. Ik moet zeggen dat het me overdag qua energie nog behoorlijk meevalt, het is ook meer snachts lastig om elke keer onderbroken te worden.

Kara: misschien moet ik dat inderdaad maar doen, accepteren. Het lastige is dat hij eerst al doorsliep tot 6.00 en dat het daarna weer veel minder werd. Ben even verwend geweest denk ik ;)

Patrijs: dat eerder slapen is een goede tip. Echter geniet ik er zo van om savonds even de handen vrij te hebben! Ik doe dan alle (leuke) dingen waar ik overdag niet aan toe kom. Ik had nu bv om 22u naar boven gewild. Dat is nu. Ik neem me het dan wel voor maar het lukt meestal niet.

Marvb: ik vind het, als ik dan eenmaal toch bv geef snachts, heerlijk om mn ventje vast te houden! Dat herken ik wel van wat je schrijft

Ik zit ook in een Mei'13 topic en de meeste kindjes slapen daar toch wel door tot minstens een uur of 6/7, sommigen zelfs langer. Mijn oudste sliep met een paar weken al door. Misschien kijk ik teveel naar andere baby's en moet ik het idd accepteren...

Bedankt voor jullie meedenken!

Deel Deze Pagina