Ledikant

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Colindah, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ledikant met spijlen/zijkant eruit handig?

1. Erg handig, want...

2. Niet handig, want....

3. Niet perse nodig, want...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Colindah

Colindah Lid

29 mrt 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Colindah, 3 mei 2011
    Laatst bewerkt: 3 mei 2011
    Ik ben benieuwd naar ervaringen van ledikanten waar drie spijlen / een zijkant uit kunnen.
    Dat is o.a. bij Ikea ledikant en daar twijfelen we over. Er kan een zijkant uit en wordt het een peuterbedje. (Aan de andere kant wordt vaak gezegd dat deze ledikanten erg licht zijn).

Mijn vraag is: is het echt een groot voordeel als er drie spijlen / een zijkant uit het ledikant kan? Zodat je kind er zelf -veilig- uit kan klimmen? Of valt het zonder deze opties ook goed te doen? Gaat je kind al vrij snel (2 jr) in een bed?

Graag jullie ervaring!

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb 'niet per se nodig' gestemd. Wij hebben een ledikant waar de spijlen niet uit kunnen, en ik heb het nooit gemist.

Toen ik hoogzwanger was van de tweede en het zwaar werd om te bukken en tillen, ging m'n oudste gewoon in bed staan en kon ik hem met niet al te veel moeite eruit tillen.
    Onze oudste ging met 2 jaar in een groot bed. Daarvoor vond ik het niet nodig dat hij zelf uit bed kon komen. Ik denk dat de jongste ook rond die leeftijd naar een groot bed zal verhuizen.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben een ledikant waarbij het wel kan, bij Eva niet gebruikt omdat ze naar een groot bed ging. Maar bij Lisa gaan we het waarschijnlijk wel gebruiken, omdat ze een kleine kamer heeft. We doen dan de hele zijkant eruit, dan is het dus een soort peuterbed. Dan kan ze met 3 jaar naar een halfhoogslaper. Maar eerst maar eens Kijken of het zo gaat werken ;)

4. Eendje77

Eendje77 Lid

28 jan 2008
    68
    0
    0
    Ik heb niet perse nodig gestemd. Het hangt echter helemaal van je situatie af. In mijn geval was het wel erg handig dat de zijkant eruit kon omdat ik onze zoon niet meer goed kon tillen door bekkenklachten van deze zwangerschap. Hij heeft al met al een maand of drie in zijn ikeabedje (Gulliver) zonder zijkant gelegen voor hij over ging naar zijn "grote jongenskamer met groot bed". Overigens donderde hij wel regelmatig uit het ledikantje zonder zijkant en in zijn grote bed blijft hij prima liggen. Waarschijnlijk omdat het ledikant een stuk smaller is.

groetjes Eendje

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb het wel, maar het is dan ook een juniorledikant (70 x 150). De hele zijkant kan eraf zodat je een juniorbed hebt en je kindje er lang in kan (tot ca. 3/4 jaar).
    Het is natuurlijk maar net wat je wilt, maar ik heb voor een kamer gekozen waar ik zeker 3 jaar mee voort kan.

6. Colindah

Colindah Lid

29 mrt 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik het goed begrijp is het dus vooral praktisch voor jezelf i.v.m. tillen. Maar jullie hebben geen last met kinderen die eruit vallen omdat ze er zelf uit willen klimmen?
    Of is dat een keer goed boos op het kind worden en daarna is het over met die klimpartijen.

7. Colindah

Colindah Lid

29 mrt 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt bij Ikea een voorzetplankje er tegenaan schroeven om dit te voorkomen. Als tussenfase.

Maar uiteindelijk kiest iedereen na de ledikant-fase dus toch voor een gewoon bed, begrijp ik?

8. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Mijn zoontje, 2,5 jaar, is een klimmer en ook behoorlijk lomp! Daarom hebben we de zijkant van het ledikant eruit gehaald. Ideaal, omdat hij zich niet meer kan bezeren met zijn lompigheid en mooie bijkomstigheid is dat ik nu niet meer veel mag tillen door mijn zwangerschap.

Hij krijgt inderdaad als de tweeling geboren is een groter bed, dus dit is tijdelijke oplossing, maar wel blij mee

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het verschilt erg per kind. Eva is absoluut geen klimmer, nooit geweest ook. Lisa daarentegen wel, die klimt al een tijdje overal op. Maar ze is nog veel te klein om uit bed te klimmen gelukkig.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn vriendin heeft hem (dochtertje van net 2 jaar) en die vind het erg handig! Vooral handig omdat ze niet hoeft te tillen met erin en eruit. Ze haalt de spijlen eruit en klaar.
    's nachts heeft ze nog wel de spijlen erin zitten, omdat ze geen klimmer is, en hierdoor voorkomt dat ze gaat lopen.

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb 'niet perse nodig' gekozen, omdat wij bij onze oudste haar overgedaan hebben naar een peuterbed toen ze 2 jaar was. Zij is er ook nooit uitgeklommen en blijft zelfs nu nog gewoon in haar bed liggen tot wij haar komen halen of zeggen dat ze eruit mag (en ze is dik 3,5!!!)
    Jongste is echter ondernemender.....ze is nu 16 maanden en maakt nog geen aanstalten tot klimmen, maar zo wel...dan kunnen er 3 spijlen uit.

12. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

7 nov 2009
    110
    0
    0
    Ik vind het erg handig. Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en mijn dochter is 20 maanden. Ze is er nog niet aan toe om naar een 'groot' bed te gaan en het is echt handig dat ze er nu zelf in en uit kan. Ik denk dat ik haar vanaf dat ik 20 weken zwanger ben al niet meer in en uit bed til. Ik moet haar gedurende de dag toch al vaak genoeg tillen, dus het is fijn dat ze zelf haar bed in en uit kan.

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij hebben een bedje waar de zijkant uitkan (Ikea). Dat is hier prima bevallen.
    We hebben ook al vrij snel de zijkant eraf gehaald, al ruim voor de tweede verjaardag.

edit: Heb gestemd op erg handig (maar het is niet per se nodig.)

14. Colindah

Colindah Lid

29 mrt 2011
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb jij er geen last van dat het Ikea ledikant erg licht is?
    Dat heb ik op internet namelijk als enige nadeel van een Ikea ledikant gelezen.

Sommige kids schijnen de zijkanten vast te pakken en er dan mee gaan springen. (Maar dan zijn ze waarschijnlijk al groot genoeg voor een gewoon bed)

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb ook een ledikant bij Ikea gekocht waar de zijkant uit kan en vindt hem echt ideaal! Het ledikant is indd niet erg zwaar maar dat leverd geen enkele problemen op, hij valt echt niet zomaar om! Mijn meisje is erg druk in bed als ze wakker is en staat dan ook echt te springen en te duwen en gek te doen maar het bedje is nog geen mm verschoven!

16. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier kunnen de middelste spijlen er uit. En ik vond het erg handig. Dochter viel er niet uit maar kon er wel zelf in en uit.

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Voor ons was het handig dat er een paar spijltjes uit konden. Want ik ben meerdere keren geopereerd, waarna ik zes weken niet mocht tillen. Dus we hebben onze meid van tevoren geleerd dat ze via het gat in de zijkant zelf in en uit haar ledikantje moest klimmen. Als ze er dan in lag, deden we de spijltjes er weer in. Dus we lieten het niet open, en ze kon ze er zelf niet uit halen. Wij gebruikten het dus echt als tijdelijke in-en uitgang.

Voor de rest hebben we het niet gebruikt. Toen onze meid uit haar bed begon te klimmen, zijn we overgestapt op een groot bed. In mijn geval was het dus erg handig. Had ik niet met de vele operaties gezeten, dan had ik het waarschijnlijk niet gebruikt.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ideaal geweest met onze klimmer van toen net 2. Met ruim 2,5 ging ze over naar een halfhoogslaper.

Deel Deze Pagina