Ledikantbeschermer afgeraden. Wat mag dan wel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alizee, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 5 maanden is erg beweeglijk. Hij komt dus met zijn voetjes/handjes vaak tussen de spijlen van de ledikant klem te zitten. Hij is echt enorm druk, zowel als hij wakker is en als hij slaapt en ik heb geen veilig gevoel als hij alleen op zijn kamer slaapt. Ik ben bang dat hij zichzelf blesseert dus wil ik de spijlen bedekken. Maar ik heb wel gelezen dat ledikantbeschermers verboden en of sterk afgeraden zijn i.v.m. verstikking gewaar. Wat mag dan wel? Is er een andere oplossing?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Een simpele oplossing voor de voeten is een slaapzak. Misschien kun je het bedje tegen de muur zetten. dat scheelt in elk geval aan 1 kant.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Je zou een campingbed kunnen overwegen. En dan je matrasje daarin leggen. Net zo lang tot hij zelf zn armpjes/beentjes weer uit de spijltjes kan halen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben een oud hoeslaken tussen de spijlen gedraaid (tegen het bijten op de spijlen, maar werkt natuurlijk ook tegen vastzitten. Een hoeslaken is dun en er zijn nog genoeg lege plekken waar lucht doorheen kan.

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    campingbedje was hier de uitkomst

6. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat het wel mee valt met verstikking. Wat dacht je van oude wiegen of de wandelwagenbak?
    Maar anders is een slaapzak, een campingbedje of laken tussen de spijlen wikkelen een idee?

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Tja hier hebben we ook het bed tegen de muur staan en een slaapzak aan, hoewel ze het af en toe nog steeds presteert om met haar voeten tussen de spijlen te komen, kan ze haar beentjes er niet helemaal door doen en komt ze niet vast te zitten... Campingbedje maakte ze bij ons zoveel lawaai in dat wij niet meer konden slapen ;)

8. adi

adi Niet meer actief

Hoe dan? Ik kan niks aan dat ding vinden namelijk dat lawaai maakt.

Mijn dochtertje is in die fase ook in een campingbedje gegaan (met een echte matras), en nu is ze ruim 2 en ze slaapt er nog steeds in. Ze is met geen geweld in een ledikant te krijgen.
    Dus campingbed totdat het tijd wordt voor een peuterbedje.

9. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Het knispert echt heel erg en ze gaat met haar nageltjes over het gaas heen dat maakt heel veel lawaai en onze muren zijn blijkbaar niet heel dik ;)

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Slaapzakje scheelt hier voor beentjes tussen de speilen. Ik heb zelf aan 1 kant wel een ledikant beschermer want anders gaan de fopspenen 's nachts aan die kant overboord en kan ik onder 't bedje gaan zoeken. Ze ligt er wel met haar hoofd tegenaan (voorhoofd) maar niet met haar gezicht in zeg maar...

11. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Tja, volgens mij gebruiken ze dat wel in Amerika en Canada en naar mijn weten worden die kinderen ook groot :)

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Mijn zoontje gaat 's nachts ook heel zijn bedje door en lag regelmatig met zijn armpjes tussen de spijlen maar heb me daar eigelijk nooit echt druk om gemaakt. Hij was sterk genoeg om weer terug te draaien. Ik lig ook wel eens met m'n armen buiten m'n bed.

13. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier in Frankrijk worden die dingen ook verkocht hoor. Wordt hier volgens mij niet sterk afgeraden.
    Zag laatst ergens toevallig dat je ook van die luchtdoorlatende versies hebt. Weet alleen niet meer waar. Misschien daar eens op googelen?

En inderdaad, bedje tegen de muur en slaapzakje aan. Dan heb je alleen nog maar 1 kant en de handjes waar het niet goed kan gaan...

14. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Erg bedankt voor jullie adviezen, mijn zoontje slaapt 's nachts in een slaapzakje maar overdag zonder. En het bed staat aan een kant tegen de muur. Ik leg hem ook erin als ik even bezig ben met opruimen boven, en dan is hij wakker en heel beweeglijk, vandaag kwam hij weer met zijn beentje klem en hij had echt een soort rode krasje van het trekken. Zoo zielig.....
    Ik begrijp eigenlijk niet de bedoeling van die spijlen. Heeft iemand zo’n ledikantbeschermer? Een vriendin van mij wel maar haar kindje is een stuk ouder...

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De spijlen zijn bedoeld voor de luchtdoorlatendheid, bescherming tegen eruit vallen.
    Geeft je kindje het ook aan dat hij zich pijn doet? ik bedoel als je zelf een keer raar geslapen hebt en je gezicht zit dubbelgevouwen met een afdruk van je kussen erin dan heb je waarscheinlijk ook niet echt prettig gelegen maar dat is toch ook niet zielig?

16. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik begrijp ook dat de spijlen tegen eruit vallen zijn, zo 'simpel denkend' ben ik ook niet. En ja ik denk dat hij pijn heeft als hij zich tegen de spijlen stoot, ze zijn namelijk vierkant niet rond zoals bij de box en vrij scherp na mijn mening.Het is niet te vergelijken met de afdruk van een kussen die welicht zacht is. Hij komt echt klem te staan met zijn been ertussen en hij bleseert zich als hij probeert die eruit te trekken.

17. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik heb ook zo'n beweeglijk zoontje met regelmatig brullen als gevolg omdat hij steeds met zijn beentjes en of armpjes klem kwam te zitten. Heel zielig. Hier (canarische eilanden) is het nu absoluut nog te warm voor een slaapzakje, ik gebruik dus een ledikant beschermer. Gebruiken ze hier allemaal geloof en ik sorry, ik zie er het gevaar niet zo van in. Je zoontje kan zich ook plat op zijn buik draaien en met het hoofdje in het matras komen te liggen en zo ook stikken toch? ;) Plus die ik heb valt goed doorheen te ademen. En je moet wel heel raar draaien wil je je hoofd er zó induwen dat je niet meer kan ademen...

18. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik lees even mee want mijn dochter doet dit dus ook!
    en ze slaapt in een slaapzak, ook overdag maar toch gooit ze van alles uit haar bed (speen en knuffeldoek) en heb haar al paar keer met haar arpmjes tussen de spijlen gevonden
    (hoe ze het voor elkaar krijgt??)
    ik heb ook gezocht naar een ledikantbeschermer maar kan ze nergens vinden!
    nu las ik hier iets over een hoeslaken??
    hoe doe je dat dan?? hoe maak je die vast??

19. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik denk dat ze die gewoon strak tussen de spijlen doorweeft. Hoe ze hem dan vast maakt op het laatst? geen idee. Eromheen knopen aan de bovenkant? Vastnaaien met een paar steekjes?

Deel Deze Pagina