Mijn kind is druk in de klas, hij heeft veel moeite met zijn vrij spel. Schijnt soms een beetje de weg kwijt te raken. Maar als hij een werkje moet doen van de juf dan schijnt hij daar heel erg rustig aan een tafel te gaan zitten. Hij is trouwens 4 jaar en zit in groep 1 sinds vorig jaar april. Nu sprak zijn juf mij net aan met de vraag of ik eens wilde gaan googlen naar ergo therapie, een andere juf had haar dat advies gegeven dat, dat zou kunnen helpen bij zijn drukte. Nou heb ik net even gekeken, moet eerlijk zeggen spreekt me niet zo aan. Maar zijn er misschien moeders die daar wel goeie ervaringen mee hebben (en dan heb ik het alleen over drukke kinderen) zat zelf meer te denken geef hem wat meer werkjes dan en wat minder vrij spel. En ik zat me te verdiepen in Visolie, had gelezen dat dat ook zou kunnen helpen tegen drukte.
ergotherapie klinkt mij niet logisch in de oren als je kind moeite heeft met vrij spel. je kan wel kijken naar speciale kinder fysio die ook van SI veel af weet (sensorische integratie) of een spel therapeut zou je kind beter kunnen leren om vrij te spelen. maar ze kunnen het in de klas niet goed aan????
hij schijnt wel eens met een auto door de klas heen te gooien en mijn zoon wil nog wel eens vladderen zeg maar met zijn armen als hij heel erg enthousiast is en daar maken ze zich zorgen over, maar ik heb ze al meerdere keren gezegd dat hij dat al doet sinds hij kan lopen, het is zeg maar meer zijn handelsmerk en hun denken dat die ergo kan helpen met hem de spanning uit zijn lichaam te krijgen ofzo zodat hij minder last zou hebben van de prikkels om zich heen.