ledikantdeken in wiegje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mama1978, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb deze keer een wiegje voor de kleine gekocht. Met mijn dochter vond ik het ledikant toch wel erg groot achteraf. Maar voor die korte tijd heb ik niet echt zin om helemaal wiegdekens en lakens aan te schaffen eigenlijk. Ik had bedacht dat het makkelijk kan met een dubbelgevouwen ledikantdeken en laken. Dan de lange flap onder het wiegmatras stoppen. Zou de kraamhulp daar moeilijk over doen?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heb je niet nog de dekentjes van de wandelwagen? Of had je er daar maar 1 van? Misschien kun je die gebruiken?

Ik vind zelf de ledikantdeken voor het ledikantje al best groot ;) . Die ligt hier altijd al dubbel. Dus voor het wiegje lijkt het met helemaal vééls te groot en gewoon niet prettig in het gebruik dus ook...

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zou ook geen ledikant deken gebruiken in een wiegje. Je moet dan wel zo'n groot gedeelte van de deken onder het dunne kleine matrasje proppen+ je kan het dekentje dan niet strak genoeg toe dekken.
    Zou dan idd net als wat Athina al schreef ,als je dat hebt natuurlijk, het dekentje van je kinderwagen gebruiken, dat heeft dezelfde maat als een wiegdeken deze kun je wat strakker instoppen wat toch wat veiliger is.

4. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja, dat is het 'm juist, die heb ik wel, maar die vind ik dan weer veel te klein. Ik snap het ook niet zo goed, want de dekens die ik hiervoor heb zijn 60x80, dus ongeveer net zo groot als het matrasje zelf. Ik vond het toen ook al zo klein. Je kan ze amper instoppen. En nu zie ik dat gewone wiegdekens 75x100 zijn. Ik heb dus geen idee wat dit oorspronkelijk voor dekens zijn, volgens mij werden ze verkocht als wiegdekens.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De wiegedekens die ik heb van prenatal zijn 75x100 en die vond ik al vrij groot voor een wiegje. Omdat aangeraden word het wiegje kort op te maken (dus dat ze met hun voetjes tegen het voeteneinde liggen) houd je nog best veel over. Vooral omdat je dan, èn aan het voeteneind je deken in moet stoppen en ook nog aan de zijkanten, dan liggen er tig lagen deken onder de matras.

Ik heb op een gegeven moment aan het hoofdeinde van het matras een dubbelgevouwen handdoek moeten leggen, omdat Jitte met haar voeten hoger lag dan met haar hoofd.. Het resultaat laat zich raden.. (idd, spugen.. ;) )

De ledikant dekens van Prenatal zijn 120x150, dus die zijn helemaal veel te groot voor een wieg.

Je kunt de wiegedekens laten nog makkelijk gebruiken, hoor. Ik gebruik ze nu als extra deken, 's avonds als wij naar bed gaan, leg ik die lekker over ze heen, omdat het hier zo koud word in huis 's nachts. Anders had ik 2 grote dekens bij moeten kopen, die ik de helft van het jaar toch niet gebruik.

6. jonibra

jonibra Niet meer actief

Wij hadden in het wiegje van mn dochtertje eerst gewoon dekentjes die er in hoorden maar omdat ze op de 1 of andere manier toch het lekkerste sliep onder het dekentje waar ze in de box mee sliep hebben we dat uiteindelijk in haar wiegje gelegd.
    Dit is zo'n zacht dekentje van Disney wat ze verkopen bij oa kruidvat en zeeman.
    Wij hadden m dan zo gevouwen dat het lakentje er tussen viel en het dekentje hoefde dan zeg maar maar i 1 keer helemaal onder het matrasje verder hielden we eigenlijk heel weinig over. Kraamverpleegster heeft er niks over gezegt hoor en we konden het ook lekker strak opmaken.

Liefs mij

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De deken van Disney is dat 100% katoen of fleece? Als het fleece is zou ik het niet gebruiken.
    Ik zou toch 2 wiegdekens kopen, want ledikant dekens passen echt niet. In het begin gebruikt ik de wiegdeken ook in het ledikant. Maar dan andersom dus de kant van 100 bij de smalle kant van 60, ik had dan in de breedte maar 75. Dan had ik niet zo`n groot stuk over.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Fleece kan wel, alleen moet je er dan wel op letten dat je katoenen fleece hebt, en geen synthetische. De dekens van Prenatal zijn ook katoenen fleece.

9. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Deken die normaal gesproken in een kinderwagenbak gaat, kan toch ook gebruikt worden in een wiegje?

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Doorgaans zijn dekentjes van kinderwagenbakken en zéker die van de Zeeman etc. van kunststof, dus ongeschikt om een kind onder te laten slapen (als je er niet op kunt letten).
    Reden dat het in de wandelwagen wél kan, is dat jij er dan achter loopt, en dus zicht erop hebt.
    Als je ernaast slaapt (of zelfs op een andere kamer), heb je dat dus niet door als ze te warm worden of eronder schuiven ofzo.

Wij dachten ook wel met ledikantdekens af te kunnen, maar heb toch snel (marktplaats!) wiegdekens en alkens gekocht: wát een geprop anders in dat kleine wiegmandje. Niks waard.

11. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Ik zou ook wiegdekentje en lakentje voor in de wieg kopen, ledikantdenkentje is dan echt te groot denk ik.
    Ik denk niet dat kraamhulp er moeilijk over zal doen, maar is denk ik voor jezelf niet makkelijk.

Deel Deze Pagina