Dooky

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door PluizigSpook, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    In een aantal topics lees ik dat sommige van jullie een Dooky gebruiken in plaats van een parasol. Nu ben ik eens rond gaan kijken en volgens de reclames over Dooky kun je het ding ook bij regen, sneeuw etc. gebruiken.
    Nu vroeg ik me af of dit ook echt kan (worden kind en wagen dan niet nat als het regent of sneeuwt) en of iedereen het ding echt prettig vindt?
    Ons kindje wordt namelijk in september verwacht en zal denk ik onder verschillende weersomstandigheden in de wandelwagen liggen.

En heeft iemand misschien tips om de regenhoes die bij de wandelwagen hoort weer klein op te vouwen;). Ik heb namelijk uitgeprobeerd hoe de hoes om de wagen moet maar krijg hem met geen mogelijkheid meer klein gevouwen (vandaar dat een Dooky bij een klein beetje regen me ook handig lijkt, mits het natuurlijk echt werkt). Misschien handig om te vermelden dat we een Quinny met de bijbehorende hoes hebben.

Alvast bedankt voor de reacties!

2. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Een dooky als vervanger voor een parasol zou ik niet doen. Met warm weer is het beter om de kap omlaag te houden voor frisse lucht..

Verder heb ik zelf geen ervaringen!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind 't ook een leuke uitvinding maar bij 28 graden de kap omhoog en er een doek voorhangen ook niet slim, er blijft dan veel warmte onder de kap hangen.

En gebruik bij regen en sneeuw, je kindje zal vast droger liggen als zonder maar de rest van je wagen word natuurlijk wel nat. De regenhoes ligt hier ook mega groot te wezen dus daar geen tips voor!

4. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat zo'n Dooky echt tegen de regen e.d. beschermd, vandaar even mijn vraag. Ik denk dat ik maar met een parasol begin. Op dit moment lijkt het me ook wel fijn als ik onze uk nog een beetje in de gaten kan houden in de bak. Mocht het echt onhandig zijn dan kan ik altijd nog over op een Dooky (of er een hydrofielluier voor gebruiken).

5. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Hier een groot fan van de dooky!
    Alleen gebruik ik hem niet met de regen ;) de eerste druppels zal die wel tegen houden, maar een flinke bui denk ik niet.
    Van de week gebruikt bij 30 graden en de baby lag heerlijk koel in de kinderwagenbak ( kap omhoog) de lucht circuleert onder het doek nl en sluit niet af.....Ik heb juist de dooky aangeschaft omdat ik het gehannis met die parasol zat was;)

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou hem bij een septemberkindje niet aanschaffen. Voor hetzelfde geld is het al herfstweer en gebruik je hem niet. En die ene keer werkt een hydrofiel net zo goed. Ik gebruik nooit een parasol zon schijnt er altijd toch naast of onderdoor. Een dooky lijkt me wel heel handig als je nu een kleintje in de bak hebt en inderdaad warm is het net zo min als bij een hydrofiel, de dooky laat genoeg door zonder dat uk in de zon ligt (pas op de camping een baby in een wagen met dooky staan bewonderen, naam genootje van zoon ).

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb het dooky eerlijk gezegd meer vanwege het verminderen van prikkels. Het gebeurt regelmatig dat mijn dochter niet kan slapen, omdat ze zoveel om zich heen ziet, terwijl ik zie dat ze wel moe is. Dan doe ik het dooky over de kap. 9 van de 10 keer slaapt ze dan binnen 10 minuten. Zodra ze slaapt doe ik het dooky weer omhoog vanwege de ventilatie. Tegen de zon gebruikte ik hem wel toen ik nog geen parasol had, maar als de zon dan niet meer in de bak scheen, deed ik hem weer omhoog. Maar dat is meer omdat mijn dochter het niet leuk vindt achter het dooky, tenzij ze moet slapen.

Zodra het flink gaat regenen of zelfs sneeuwen zou ik dus echt wel de regenhoes pakken hoor!

Mijn regenhoes is trouwens redelijk klein opgevouwen. Ik zou alleen niet weten hoe ik uit moet leggen hoe ik dat doe. Hier een poging.Ik vouw de twee buitenkanten naar het midden. Het plastic dat ik dan aan de zijkant over heb vouw ik over het gedeelte dat al gevouwen is. Vervolgens vouw ik beide zijkanten nog 1/3 naar binnen.

8. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Voor mijn gevoel kan het weer in september ook alle kanten op en als het voorjaar wordt zal het ook tijd zijn om de bak te ruilen voor de wandelwageninzet.
    Ik blijf maar bij het idee om voor die keren dat de zon nog schijnt een hydrofielluier te gebruiken. Bedankt voor de reacties en het meedenken!

9. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    @ Janna, bedankt voor de vouwtip! Ik ga ook daar nog maar even op oefenen. Ik vind het namelijk wel fijn om dat soort dingen allemaal voor de geboorte onder de knie te hebben. Als ik mezelf soms zie stuntelen lijkt het me erg zielig voor mijn kindje als dat moet met kind erbij. Wat dat betreft ben ik soms echt een muts:D

10. Janna

Janna Fanatiek lid

In dat geval nog een tip: als je straks met je kind weg gaat, zorg dan eerst dat je zelf helemaal klaar bent (jas aan, naar wc geweest, sleutels, tas en de rest dat mee moet bij de hand), en ga dán pas je kind warm inpakken en in de kinderwagen leggen! Je zal namelijk zien dat je anders je kind al klaar hebt liggen en zelf nog even iets moet doen, maar dat even wordt al snel tien minuten en in de tussentijd ligt je kind maar dik ingepakt onder de dekens / in de voetenzak. :D:p

Succes met oefenen!

O, en nog even over de hydrofieldoek: ik vond dat dus helemaal niet handig, want mijn hydrofieldoek woei steeds weg. Daarom heb ik ook een dooky gekocht. Hoe lossen meiden die ze enthousiast zijn over een hydrofieldoek dit op?

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

met een wasknijper! werkt prima, zal alleen niet de schoonheidsprijs verdienen vermoed ik. En momenteel gebruik ik ook vaak de ledikantlakens van schoonmoeder, die zo groot zijn dat ze er tussendoor kunnen en zo blijven zitten. Mijn wagen heeft in de kap een gat als handvat, best handig. De tweelingwagen heeft dat niet en daar et ik een wasknijper op zodat het niet op de grond kan waaien.

12. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Bij mijn kinderwagen past geen wasknijper, die rand is te dik en de knijper vloog er iedere keer vanaf;) ook met elastiekjes geprobeerd, maar die gingen ook los :(

De dooky kan je ook in de buggy of het vervolg van de kinderwagenbak gebruiken....

13. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Hier ook de dooky. Hij houdt zeker wat regen mee maar ik denk geen heftige regenbui. (ik heb het nog nooit geprobeerd :) )
    Het handige is ook zeker tegen de prikkels. En je kunt hem ook hoger knopen voor de ventilatie.

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zet de knijper vast aan het dekje van de wagen ter voorkoming dat de hydrofiele luier eraf waait. Maar als ik nu zelf een baby had waar ik elke dag mee met de wagen zou wandelen dan zou ik denk ik wel zo`n sooky aanschaffen.

15. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Janna, bedankt voor de aanvullende tip!

Ik houd de Dooky nog even in mijn achterhoofd. Als de baby nu geboren had moeten worden zou ik naar aanleiding van jullie ervaringen er zeker eentje aanschaffen. Mocht het me straks toch handig lijken dan kopen we hem gewoon alsnog.

16. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Bedenk ook dat je niet meteen naar buiten gaat dus t kan dan al wel oktober zijn voor je voor t eerst naar buiten gaat. Zou idd gewoon wachten en kijken of je t alsnog nodig hebt.

17. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik stond ook op het punt een dooky aan te schaffen, maar heb iets anders bedacht wat me weer 20 euro bespaard:

Ik doe een ledikant-matrashoes van de achterkant van de bak tot over de duwstang en dan ligt mijn dochter heerlijk onder een zonnedekje en heeft geen last meer van de zon. Het ventileert ook goed.
    Heb vrolijke roze matrashoezen dus het lijkt ook niet raar vind ik.
    Plus geen ringen en touwtjes nodig, blijft perfect zitten door de elastiekenrand. Ik vind het een ideale oplossing :)

Deel Deze Pagina