Wij hebben allebei, vind het zo schattig een wiegje voor het begin. Wel zet ik het gewoon op zijn kamertje. Wij hebben de wieg van mijn ma en man gehad en we hebben zelf de bekleding uitgekozen en nu ben ik bijna klaar met schilderen ervan. (was een wiegje van het prikbord, maar o zo schattig!!!!) Als we merken dat de kleine te groot wordt, dan zetten we het ledikantje op de kamer.
Wij gaan voor alleen een ledikantje. Ik vind het te duur om ook nog eens een wiegje te kopen. Mochten we de kleine tijdelijk bij ons op de kamer moeten hebben, dan kunnen we de wandelwagenbak wel gebruiken. En je moet maar zo denken: het is je eigen idee dat het bedje zo groot is, je kindje zal er vast niet veel last van hebben. En in een box ligt 'ie ook wel in een grote ruimte! Succes met je keuze!
Wij hebben een wiegje en een ledikantje. De eerste 4 maanden heeft hij in het wiegje geslapen en daarna in het ledikantje. Hij heeft bij ons op de kamer gestaan tot hij 6 maanden oud was.
Wij hadden ook alle twee. Heb inderdaad via MP een hele mooie smeedijzeren wieg op de kop getikt, voor 25 euro!!! En het was heel vlak bij mn ouders. De wiegbekleding is gebruikt bij mijn zusje (32 jaar geleden) en nu dus bij onze dochter. Wel hebben we een nieuw matrasje gekocht en wat beddegoed, maar dat "wiegbeddegoed" moet je toch wel hebben voor de kinderwagenbak. Dus de reden dat je het "extra" moet aanschaffen is in mijn ogen niet helemaal "waar" UIteindelijk heeft de wieg mij, inclusief het nieuwe matrasje en een "hoofdbeschermer" ruwweg 60 euro gekost.... en dat heb ik er echt voor over gehad! Mn zusje heeft al gezegd dat zij m in de toekomst ook wil gebruiken, dus misschien is er een mooie familietraditie in de maak Onze dochter heeft er 6 maanden in geslapen en slaapt nu in haar eigen ledikantje.
Volgens mij staat er nergens dat ik het zielig vind om de kleine in een ledikantje te leggen....Ik gaf alleen aan dat ik een ledikantje er zo groot uit vind zien met zo'n klein hummeltje erin. Over zielig heb ik het dus nooit gehad. @Alle anderen; meiden, bedankt voor jullie reacties!
Bij de eerste hadden we alleen een ledikant. Deze keer hebben we ervoor gekozen ook een wiegje te gebruiken. Bij de eerste hebben we alles al nieuw gekocht, toen ook nog een wiegje werd me echt te gek. Bij deze kreeg ik er eentje spontaan te leen aangeboden door collega, anders hadden we hem wel gekocht.
Wij haden allebei. Heb een nieuwe gekocht voor 100 euro, vond ik nog wel te doen! inclusief matras! Mijn meisje heeft er 4 maanden ingelegen. Ik vond het veel te lastig om met de kinderwagenbak te gaan sjouwen. Iemand zei dat een kind er geen last van heeft, maar dat is niet helemaal waar. Je hoort vaak kindjes de geborgenheid van een wieg prettiger vinden. Kindjes worden soms ook wel om die redenen ingebakerd! Heb ook wel gehoord dat kindjes ineen ledikant meer moeite hebben met het op tempertuur houden van hun lichaampie!
haai! hier ook een ledikant voor op haar kamer, en een onwijs mooi wiegje (uit de familie) voor in het begin. omdat we haar eerst op onze kamer willen hebben, maar ook om wat jij zegt: knusser gewoon! en heel lief, en mooi, en *huil*
Bij de eerste hadden we alleen een ledikant, maar ze lag daar zo verdwaald in. Bij de tweede hebben we daarom alsnog voor een wiegje gekozen, geen moment spijt van gehad. Zo'n hangwiegje, heeft hij tot 7 maanden heerlijk in gelegen. Dus gewoon je gevoel volgen.
Ik zie het nut niet zo in van een wiegje. Vind het wel erg schattig hoor, maar het is niet nodig. Een baby kan ook prima slapen in een ledikantje, en zo heb je ook geen problemen met de overgang van wieg naar ledikant.
wij hebben een ledikantje en een wiegje gebruikt. In het begin alleen een wiegje, na een week 's nachts het wiegje en overdag het ledikantje en na 2 weken alleen het ledikantje. Maar die hadden we van familie gekregen dus het heeft ons niets gekost anders was het zonde van ons geld geweest, zo kort als wij het wiegje gebruikt hebben.
hadden alleen een ledikantje, maar hebben nu een wiegje te leen.Ik heb het wiegje trouwens opgemaakt met een waskussenhoes en normaal lakentje...kost geen extra geld! onze kleine man had veelsteveel ruimte en sliep niet lekker in de ledikant. Lag maar te zwiepen met armen en benen en hield zichzelf wakker, nu lichtjes ingebakerd en in het wiegje slaapt ie als een roosje!