dekentjes wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door p1982, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hoi

hebben jullie de dekentjes voor in de wieg en ledikant ook gewassen? zoja hoeveel graden etc?

en hebben jullie ook de boxkleden gewassen?

2. marjan77

marjan77 Bekend lid

Hoi!
    Dekentjes zal ik niet wassen, er komt een lakentje onder die je wel wast en het dekentje wordt er niet mooier op als hij uit de machine komt (zowiezo nooit warmer dan 30 graden).
    Boxkleden zal ik wel wassen, maar dat is persoonlijk.

3. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi,

Ik heb de dekentjes wel gewassen, er zit toch altijd nog viezigheid op uit de fabriek en de winkel en ze ruiken altijd zo muf. Bij mij zijn ze goed uit de was gekomen, niet pluizig ofzo en heerlijk fris. Nu was is ze niet iedere keer als ik het bedje of wiegje verschoon hoor. Boxkleed eigenlijk precies hetzelfde heb ik ook gewassen op max 30 graden.
    Groetjes Kim

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    In princiepe hoef je de dekens niet te wassen, liggen namelijk niet direct in contact met het kindje. Maar kan me voorstellen dat je het toch liever wel doet.

Als je de dekens gaat wassen, zet ze eerst een nacht in koud water en dan nat het wasmachine in. 30 graden. Fan blijven ze het mooist.

5. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.082
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Deze vraag heb ik toevallig vorige week gesteld tijdens mijn gesprek met de kraamverzorgster. Deze vertelde mij dat de dekentjes niet perse gewassen moesten worden. Zijn immers nog niet vies. Wel even buiten aan de droogmolen hangen. Kunnen ze lekker doorluchten en is het muffige er vanaf!

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ze wel gewassen want ik vond er zo'n fabrieksluchtje aan zitten, evenals de boxkleden, die heb ik ook gewassen, ik heb eigenlijk alles gewassen wat maar in de wasmachine kan, maar ja ik ben dan ook een wasfreak hahahaha, das zowat mijn hobby, als ik ergens blij van wordt is het wel frisgewassen kleding en beddengoed...

7. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ik heb ze buiten gehangen en laten luchten, dacht er komt toch een lakentje tussen. Met het boxkleed doe ik denk ik hetzelfde, leg mn kindje waarschijnlijk toch op een handdoek in de box. Anders kan ik dat kleed blijven wassen met het gekwijl in het begin (klinkt nogal stom, maar zo bedoel ik het niet!).

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier zijn de dekentjes en boxkleden niet gewassen voor gebruik, dat vond ik zonde. Wel eventjes gelucht.

9. Duna

Duna Niet meer actief

Ik heb het niet van tevoren gedaan maar inmiddels zijn ze wel gewassen omdat meneer er overheen had gespuugd. Anders doe je ze even op een kort wasje als je het niet vertrouwd, zo gebeurd toch?

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Heb alles wat in de wasmachine kan gewassen :$
    Dus ook dekentjes, boxkleden, knuffels ed...

Vind het een fris idee en doe dat ook met spulletjes voor mezelf.

ps wel alles op een kort programma 30 graden met Neutral

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    was dus ook echt wel alles, heeft 3 jaar in kisten op zolder gestaan dus gaat echt wle ff de was in hoor ook al gingen ze er fris in. en ook met nieuw spul doe ik dit gewoon voor eht idee en de geur.

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier exact hetzelfde :)

Deel Deze Pagina