Ledikantje en comode

Discussion in 'De babyuitzet' started by SuperMama87, Jun 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna 7 weken, en ik ben nu al helemaal verslaafd aan baby spulletjes kopen :D. Laatst had ik een heel schattig unisex baby pakje gekocht bij de prenetal.
    Ook kijk ik regelmatig op marktplaats.
    Vanavond gaan we een ledikantje en commode op halen. T zag er netjes uit en ook helemaal niet zo duur.
    Ik vond t eigenlijk eerst nog te vroeg omdat ik eigenlijk niet weet of t wel goed zit en misschien word t wel een tweeling.
    Wat zouden jullie doen? Ben ik te vroeg? Zijn er nog meer mensen hier die zo vroeg al spulletjes voor de babykamer hebben gekocht?
    Ik ken zelf wel iemand die ook meteen toen ze wist dat ze zwanger was een commode had gekocht.
    En denken jullie dat alleen een commode genoeg is? T zijn 3 redelijk ruime lades.
    Groetjes! :)

2. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

Sep 24, 2012
    2,256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb gewacht tot na de 12 weken. Een stemmetje in mijn hoofd bleef zeggen wat als het nou mis gaat? Hebben ook van een collega van mijn vriend overgekocht. Heb je wel al een echo gehad? Als daar al mooi een babytje op te zien was en je nu een mooie aanbieding ziet, waarom niet?

3. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

Jul 13, 2012
    923
    46
    28
    Female
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Denk dat het voor iedereen verschillend is. Wij zijn ook gaan shoppen voor baby kamer nadat we de eerste goede echo hadden gehad.
    En ik ben heel erg blij, want anders was het kamertje al weg geweest.

De kinderwagen hadden wij zelfs al voordat ik überhaupt zwanger was. Ik was aan het browsen op marktplaats en zag um staan voor 60 euro helemaal compleet. En ben um die avond nog gaan ophalen.
    Mensen verklaarde me voor gek, maar ik ben er gruwelijk blij mee nu ;)

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf nog gewacht tot iig na de 12-weken echo. Ik had alleen een paar schattige sokjes al eerder gekocht. Maar goed, ik vond het nog zo moeilijk te bevatten na zoveel jaar dat het gelukt was... Plus ik ken een paar mensen bij wie het rond die tijd nog weer is misgegaan... En pas nu na de 20-weken echo durf ik echt wat meer te doen. Babykamer hebben we besteld, maar wel bij een zaak waar ze het weer terugnemen als er toch geen kindje blijkt te komen etc. Ik vond het echt te eng, het idee dat je dan alles al hebt en telkens naar die spulletjes kijkt etc...
    Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe sterk jij bent...

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Wij hadden ook met 6 weken al een kamertje gekocht :D .. Waren zo enthousiast en kwamen deze tegen. Vonden we allebei mooi en was een goeie prijs..

6. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik ben ook nog geen 12 weken en heb naast wat kleine dingetjes ook al 1 groot ding gekocht, namelijk een kinderwagen. 2ehands via Marktplaats. Kon ik echt niet laten staan.

7. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    Nee, ik heb nog geen echo gehad. Volgende week de 1e. Maar ik heb er dit keer wel een goed gevoel over :).
    In april (1e ronde) toen ik bijna 5 weken was heb ik een vmk gehad, daarna gelijk weer zwanger geworden en nu zit ik alweer bijna in mn 7e week. Zegt natuurlijk niets, t is altijd afwachten.
    Iedereen denkt er dus verschillend over...
    Ik denk ook wel dat t heel erg rot zou zijn als t mis zou zijn met t kindje en we al een baby kamer hebben.
    Maar 100 euro voor een ledikantje, commode, rekje en matras vind ik niet veel...

8. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    #8 SuperMama87, Jun 11, 2013
    Last edited: Jun 11, 2013
    Foto verwijderd.

9. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    #9 SuperMama87, Jun 11, 2013
    Last edited: Jun 11, 2013
    Foto verwijderd

10. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    Die bodems kun je altijd hoger doen, toch?

11. aklina

aklina Fanatiek lid

Jun 13, 2010
    1,159
    0
    0
    Purmerend
    Ik vind het erg mooi, maar zou zeker een echo willen zien voor ik iets kocht.

12. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    Oke...
    Maar ik vind t nu ook lullig om te zeggen dat we niet meer komen.

13. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Ik had al wel meteen een leuk pakje gekocht voor de baby (uiteindelijk is dat het pakje wat beide kindjes het minst hebben gedragen, uiteindelijk ging ik toch andere dingen leuker vinden, zeker bij mijn dochter, werd het vooral roze ipv witte pakjes hahhaa).
    Met overige spullen hebben wij ook gewacht tot na een paar goede echo's. Als eerste hebben we de kinderwagen gekocht met 14 weken zwangerschap en dat vond ik al vroeg.... maar ik ben wel van mening dat je als moeder voelt dat het goed zit....

Ik heb 2 miskramen gehad en toen ik weer zwanger was voelde ik vanaf dag 1: dit zit wel goed! En ik wist het zeker: het is een meisje en dat was ook zo. Bij mijn tweede zwangerschap heb ik niet eens nagedacht dat het ook wel eens een miskraam kon worden en ik wist zeker: dit is een jongen! En ook dat is zo! Dus moedergevoel zegt veel! Gewoon lekker shoppen, als dat voor jullie goed voelt!!!!!!!!!!

14. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    1,067
    202
    63
    Dankje wel voor jullie berichten.
    Ik heb nu toch besloten even te wachten met grote spullen te kopen tot sowieso de 1e echo.
    Ik denk dat ik een beetje door draaide :$

15. misty75

misty75 Bekend lid

Jan 16, 2013
    798
    1
    18
    Female
    verpleegkundige
    West-Brabant
    uiteindelijk moet je doen waar je jezelf goed bij voelt hoor supermama...;)

ikzelf heb wel gewacht tot e 12 weken....eerder wilde ik ook geen spulletjes krijgen van mensen om mij heen....was zelf gewoon bang dat het mis zou gaan (ook al hebben we gene voorgeschiedenis)

maar ondertussen is de babykamer klaar, de basis dan...accessoires komen er nog wel en we kopen elke keer als we gaan winkelen wel eist bij een babywinkel hihi...

16. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Je moet doen waar je je goed bij voelt.
    Als jij weet dat wanneer het evt. mis gaat je er tegen kunt dat je die spullen al in huis hebt is het anders.

Vergeet niet dat je over het algemeen 40 weken zwanger bent en het leuk blijft om spullen te kopen. ;)
    Is ook niet leuk als je voor de 12 weken al de hele kamer hebt ingericht bijv.
    Ga lekker kijken wat je wil, en bedenk hoe je het gaat bekendmaken. En zo lekker stap voor stap....

Maar stel je ziet een mooie aanbieding van jullie droomkamertje, ja dan kan je die best kopen natuurlijk.

Overigens, ik zou een matras wel gewoon nieuw kopen hoor. Zo heel duur zijn die dingen niet en is toch een stuk hygiënischer en beter. Je weet immers nooit hoe oud die matrassen zijn.

Share This Page