ledikantje, jullie mening

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door emma84, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Ik ben nu pas 5 weken, bijna 6, weken zwanger. Nu zat ik op de pc een lijst te maken met dingen die we straks aan moeten schaffen inclusief een schattig van de prijs zodat we weten wat we zon beetje moeten sparen.

We hebben familie nog niet ingelicht over de zwangerschap. Toen we laatst bij mijn schoonvader op zolder waren zagen we een hele mooie commode, best oud, door meerdere familieleden gebruikt. Voorlopig staat deze daar prima, maar die willen we straks wel gebruiken.

Nu kwam ik vandaag op mp heel toevallig een oud ledikantje staan in exact dezelfde stijl als de commode bij mijn schoonvader. Het mooie is dat het ook nog werd aangeboden in dezelfde stad waar ik woon.

Aan de ene kant denk ik: dit is zon unieke kans op dit ledikantje. Anders wordt het een ikea gulliver. Aan de andere kant: we zijn nog maar 5 weken, is dat niet een beetje vroeg om zon ledikantje te kopen?

Wat zouden jullie doen?

Het is een mooie oude stijl: massief hout met een hartje erin verwerkt.

2. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Klinkt mooi! Ik zou het doen. Tuurlijk is het vroeg, maar soms lopen die dingen zo.

Je keek niet zomaar op mp denk ik :)

3. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Zou het ook doen wie weet vindt je zoiets nooit nog een keer!

4. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Gewoon doen.... Straks vind je er geen een meer!!!

5. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Gewoon doen, straks is hij weg.

6. Rozemarijn123

16 dec 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Doen! Ik heb mn meubels met 8 weken van mp gehaald nog voor de echo en was achteraf pas 6 weken zw.

8. rums

rums Niet meer actief

Zeker doen!

9. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    doen! mocht het onverhoopt misgaan dan heb je het alsnog voor de toekomst en ga je achteraf toch twijfelen verkoop je toch gewoon weer via mp?

10. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Zo'n kans zou ik zeker niet laten schieten... gewoon doen!

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Zeker doen!

12. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Doen!! Ik was op marktplaats aan het rondkijken en toen zag ik een ontzettend mooie kamer, voor een heel aantrekkelijk prijsje. Ik was nog niet zwanger dus twijfelde ook heel erg! Toch gedaan en na 2,5 maand was ik zwanger!

13. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Nou kheb er een mailtje naar toe gestuurd. Ben benieuwd of ze hem uberhaubt nog hebben.

14. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    even een update: ze heeft het ledikantje nog te koop, dus dat is fijn. omdat ik er eigenlijk niet zoveel vanaf weet vroeg ik me wel wat dingen af.

tot welke leeftijd kunnen ze in een dergelijk ledikante blijven liggen? en in wat voor een bed moeten ze daarna? kan dat gelijk een volwassen bed zijn?

Bijgevoegde bestanden:

15. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Ik denk dat de baby daar niet heel lang in kan, omdat als ik het zo zie het ledikantje niet omlaag kan. En als ze dan kunnen gaan zitten kunnen ze er al uit vallen. En zijn ze nog te klein voor een gewoon bed. Dus heb je als nog een ander ledikant nodig. Maar het is wel een schatje om te zien!

16. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    ja lief he? we hebben binnen de familie ook nog een mosesmandje, daar willen we de baby in het begin in doen. daarna wellicht naar dit ledikantje, maar als we daarna nog een ander bedje moeten kopen is het wellicht niet zo handig.

is het een kwestie van weken of maanden dat ze hier nog veilig in kunnen liggen?

17. zustertje

zustertje Niet meer actief

Schattig bedje! Alleen als je kindje gaat staan is dit niet veilig meer. Maar dan kan je een ledikantje van van de ikea kopen voor een paar tientjes en daar kunnen ze wel een hele tijd in.

Zou zo een mooi bedje zeker gaan gebruiken!

18. Mary T

Mary T Lid

10 okt 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Het is een heel lief en schattig bedje:), maar meer een wieg dan een echt ledikant.
    Ik denk dat ze erin kunnen tot een maand of 6 à 8. Van zodra ze gaan zitten en zeker als ze zich beginnen recht te trekken, wordt het te gevaarlijk.

Wat mij wel zou storen en voor mij een reden zou zijn om dit wiegje niet te kopen, is dat het helemaal afgesloten is, ook de twee zijkantjes.

Ik vind het fijn om de eerste maanden de wieg bij mij op de kamer te hebben en dan de baby te zien liggen vanuit mijn eigen bed... Dus ik zou wel iets kiezen met spijltjes. Maar dat is persoonlijke voorkeur.

19. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik zeg DOEN! zo een kans krijg je niet weer.

20. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    o ik lees nu je laatste reactie, dan zou ik het niet doen. dacht dat het om een ledikantje ging echt, waar ze lang in kunnen.
    nee als het ikea ledikantje ook goed bij de commode gecombineerd kan worden zou ik die doen.

Deel Deze Pagina