Ik zou het niet doen. Waarschijnlijk heb je er maar kort plezier van. Misschien maar 2 maanden. Hier heeft ze tot 4 maanden in het wiegje gelegen. Daarna in ledikant. Met 6 maanden begon ze zich op te trekken. En daarbuiten, volgens mij worden dit soort bedjes afgeraden ivm de dichte zijkanten. Lucht circulatie wordt zo belemmerd.
Vanwege de dichte zijkanten zou ik het niet doen, jammer wat het is een plaatje. Kijk hier ook even naar adviezen over afmetingen enzo: Kinderledikant Staat trouwens niets bij over dichte zijwanden (maar wel dat een wieg vanaf een maand of 3 niet meer veilig is vanwege die zijwanden)
Doen! bedje kan uit elkaar op zolder blijven staan toch! En mocht er onverhoopt (ga er neit van uit!!) iets mis gaan met je zwangerschap...je wilt toch een kindje dus dat bedje gaat gewoon gebruikt worden! Zo een kans krijg je vaak maar 1 keer...vooral als het om oude meubels gaat.
Oh dat lijkt meer op een wieg! Mijn ervaring...onze dochter heeft tot haar 2 jaar in haar ledikant geslapen....toen stootte ze iedere keer haar hoofd bij het slapen en werd er wakker van...of been vast of overdwars enz...toen was het tijd om over te gaan. onze zoon ligt nu 'nog' in de wieg, binnenkort gaan we over op ledikantje. (grote wieg hoor!)
vind het supermooi bedje! persoonlijk zou ik het niet doen, puur vanwege het feit dat ze eerst in de wieg gaan hier en ze met 4 en 5maanden gingen zitten en proberen op te trekken. Misschien dat ik het wel ipv de wieg/mozesmandje zou doen dan in jouw geval
Dat iedereen roept doen, straks vind je er geen meer?! Je bent 5/6 weken, je hebt nog alle tijd om een ledikantje te kopen. Als deze weg is vind je wsl wel weer iets anders. En stel, stel hè dat mis gaat (hoop natuurlijk van niet), dan heb je straks dat ding staan die je er continue aan herinnerd. Verder zou ik deze niet kopen als je m kan lenen. Kindje slaapt er wsl niet heel lang in. Daarbij hoe zit dat met de ventilatie? Zo'n groot ledikant heeft toch niet voor niets spijlen aan de zijkant? (moet me er nog in verdiepen) Maar goed zo denk ik er over, je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt.
Misschien dat een mozesmandje én zo'n wieg een beetje veel van het goede is maar dat is aan jezelf. Als je die wieg wil hebben dan gewoon doen! Grote kans dat je niet zoiets weer vindt. Enne, misschien is het een beetje vroeg maar ik heb laatst al een superschattig setje gekocht waar echt ik he-le-maal weg van was... en ik ben nog aan de pil. Ik koop echt niet om de week wat (dat was ook het enige tot nu toe) maar soms loop je ergens tegenaan wat je niet kan laten liggen.
De oudste heeft tot 4 maanden in een wiegje gelegen, maar die matras was 70 cm lang ofzo. In een ledikant (matras 120 cm lang) zouden ze qua lengte wel tot 3 jaar kunnen, maar meestal zijn ze rond 2 jaar wel eraan toe om naar een groter bedje te gaan. Dat kan dan een gewoon bed zijn (200 cm lang) of een peuterbed (140 tot 160 cm lang). Als je al een Mozes wiegje hebt en het ledikant op de foto een wiegje van max 80 cm lang is dan zou ik hem niet aanschaffen. Ik denk dat je er dan misschien 1 of 2 maanden gebruik van kan maken.
Doen hoor! Hier de complete kamer aangeschaft met 5 weken. Het liep zo en voelde goed. Groetjes paula
Ik zou het niet doen, Het is meer een wieg dan echt een ledikant, alles is helemaal dicht, en de bodem kan zover ik zie niet naar beneden en je gaat er echt kort plezier van hebben... Ik zou je kindje er zeker maar in laten tot het zelf naar de buik kan draaien... Vanaf daar gaan ze een keer zitten en ook optrekken... Stel nou dat dat net gebeurd in dat bedje en je kindje valt eroverheen.. Als je m toch wil zou ik deze als wieg gebruiken ipv mozesmandje