ledikantje, kinderwagenbak of wiegje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miekjepiekje, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier bij de eerste wilde we hem meteen in het ledikantje. De eerste 2 nachten toch besloten om de kleine in de kinderrwagenbak in onze kamer te laten...nacht 2 heb ik hem met kinderwagen en al in zijn eigen kamer gezet. Van elk kikje en zuchtje werd ik wakker. 3e nacht gewoon in het ledikant gegaan en altijd zo gebleven.

De 2e baby gaat gewoon vanaf dag 1 in het ledikant.

2. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Ik zou een wegje doen ... Heb er een gekocht bij baby park maar nu kwam mijn. Moeder ook aan me een wieg dus heb er nu 1 te veel ... Mocht je hem willen hoor ik het graag het is de wieg noa wit , hij kost 80 euro je mag hem halen voor 50 euro hij zit nog nieuw in doos groetjes wendy

3. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    De reden dat de kraamzorg je adviseert je kindje de eerste periode op je kamer te laten slapen is rooming in. Zodat je snel alle signalen van je kindje leert zien en horen.

Wij hebben de Leander hangwieg (je kan deze aan een haak aan het plafond hangen of aan een 3-poot bevestigen) op onze kamer gehangen, dat was ideaal! Het ventje lag er heerlijk in te slapen je kan het wiegje zachtjes schommelen waardoor hetzelfde gevoel als in de baarmoeder ervaren wordt door het kindje. Na een tijdje hebben we de hangwieg naar de babykamer verhuisd. Je kan ze nieuw kopen, maar er staan er ook best veel op Marktplaats (ze zijn al een aantal jaar behoorlijk waardevast, handig voor doorverkoop) maar ze zijn ook te huur!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Onze oudste heeft 6 maanden bij ons op de kamer geslapen in een wiegje, daarna ging ze naar haar eigen kamer in het ledikantje. De jongste heeft twee maanden in het wiegje geslapen en nu hebben we pas het ledikantje naast ons bed gezet, omdat ze in de wieg steeds tegen de zijkant aan lag.

Bij de oudste werd ik trouwens ook van ieder kikje wakker, nu bij de jongste valt dat eigenlijk heel erg mee. Vond het bij de oudste trouwens ook niet zo erg, hoefde alleen even mijn hoofd op te tillen en dan zag ik dat alles goed was. Als ze in haar eigen kamer had gelegen had ik heel vaak m'n bed uit en het halve huis door gemoeten. 't is dus voor jezelf uitzoeken wat je het fijnst vindt. :)

Als je de ruimte hebt voor het ledikantje naast je bed dan zou ik dat lekker doen, scheelt weer een aanschaf.

5. lindarobin

lindarobin Actief lid

19 jan 2011
    143
    0
    0
    tnt postbode
    nieuw weerdinge
    Ons meisje is met 33 weken geboren ze ligt overdag in de kinderwagenbak te slapen savonds in dr wiegje op onze kamer en als ze ouder is gaat ze naar dr eigen kamer in dr ledikant ze is nog maar 46 cm dus het ledikant is veeeeeel te groot

6. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wij hebben een hangwiegje van vrienden geleend. Ideaal. Kan niet wachten tot ons mopje erin ligt!!

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Hoe lang liggen ze dan in zo'n wiegje?
    Mijn vriend vind het onzin en vind dat hij of zij best in zijn eigen ledikantje op de kamer kan.
    Ook vind hij zo'n mozeswiegje te slap en denkt ie dat dat niet goed is qua matrasje ofzo.
    Weet iemand daar meer van?

En waarvoor kiezen jullie ervoor het kindje bij jullie op de kamer te leggen dan?

8. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Wij willen onze kleine voor de eerste paar dagen /weken op onze slaapkamer omdat het makkelijker is met voeden. Ik wil hem borstvoedong gaan geven, en zo hoef ik of mijn vriend niet iedere keer eruit om hem te halen. En vindt het gewoon een heerlijk idee om ons kleintje even lekker dicht bij ons te hebben.
    Als mijn vriend weer gaat werken (hij neemt gelijk 3 weken zomer vakantie als de kraamhulp weg gaat) dan zal onze kleinuh jonguh naar zijn eigen kamertje verhuizen en zal ik hem snachts daar gaan voeden.
    Over zo'n wiegje weet ik niks eigenlijk, alleen dat ik het zonde van mijn geld vindt (dit is persoonlijk).
    Wij zetten de kinderwagen met kinderwagenbak naast ons bed.

9. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Fijn dat de kraamhulp zegt dat het handig is als jullie kindje bij je op de kamer slaapt, maar laten jullie dat vooral zelf bepalen! Er zijn ouders die het erg fijn vinden maar er zijn ook ouders, zoals wij, die het veel rustiger vinden om het kindje op de eigen kamer te laten slapen. De eerste dagen heeft ze nog wel in haar kinderwagenbak bij ons geslapen maar ik sliep er zo onrustig van! Al snel sliep ze dus heerlijk op haar eigen kamertje. Ik zou dus zeker geen wiegje aan schaffen maar eerst even zelf ervaren wat je fijn vindt.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Redenen om mijn kind bij mij op de kamer te laten slapen:

Minder kans op wiegendood
    Advies is minimaal 6 maanden rooming-in.
    Buiten dat vind ik het gewoon erg onnatuurlijk om een kindje wat 9 maanden in je buik heeft gezeten, zo dichtbij, om dat in een eigen kamertje en bedje te laten slapen. Een kindje zoekt geborgenheid, liefde, warmte.
    Het is veel makkelijker met voeden. Kiezen dit keer voor een co-sleeper zodat ik zelfs m'n bed nog niet uit hoef en de kleine nog dichter bij ons ligt.
    En... ik vind het zelf zo gezellig ;)

Wat betreft voeden in eigen kamertje, no way dat ik s nachts langer m'n bed uit ga dan strikt noodzakelijk is.
    Niks lekkerder om je kindje te laten drinken en zelf nog wat weg te dommelen.

11. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ja daar heb je gelijk in, zou ook niets liever willen (denk ik) dan die kleine dag en nacht naast me te hebben maar vindt het wel zo reeel dat als mijn vriend weer moet gaan werken hij wel aan zijn nachtrust toekomt.
    En je kan naturrlijk op je vingers na tellen dat als ik dat in ons bed doet dat er niet echt van komt ;)
    Maar goed dat zie ik tegen die tijd wel, misschien denk ik er dan wel heel anders over en zeg ik tegen mijn vriend ga maar op het logeerbed liggen hahahahahahaha:D

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Je merkt het straks vanzelf wat je prettig vind. Soms is wat je van te voren bedacht had helemaal niet wat je uiteindelijk gaat doen. Ik deed echt geen oog dicht met hem naast me dus 2e nacht lag hij alweer op zijn eigen bedje. En nu heb ik zoiets deze baby gaat meteen in zijn eigen kamertje, maar wie weet wil ik hem straks toch naast me hebben.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Hummeltje, in het begin dook m'n man de logeerkamer wel in als hij er last van had en op een gegeven moment was hij er ook wel aan gewend.
    Nu ben ik nog altijd als 1e wakker en slaapt hij er vaak doorheen als ze s nachts een keer wakker wordt.

14. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Daarom het is een totaal nieuwe ervaring, dus we laten het allemaal maar op ons af komen ;).
    Ik kan eigenlijk ook helemaal niet van tevoren zeggen hoe of wat, we zien het wel hoe het loopt :)

15. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Mijn dochter is nu vijf maanden, en we hebben de mooie nieuwe kinderkamer nog niet 1 keer gebruikt. Als ik dit van te voren geweten had, had ik me niet zo druk overr de kinderkamer gemaakt.
    Ze slaapt in de wandelwagenbak bij ons op de slaapkamer. En ik ben aan het kijken hoe we haar dure ledikantje kunnen veranderen in een co-sleeper. :)

16. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wat is dan een Co-sleeper of het nut daarvan??

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Een co-sleeper is een bedje (wiegformaat of ledikantje) wat je aan je eigen bed vastmaakt en waarvan 1 zijkant ontbreekt.
    Zo heeft je kindje een eigen bedje maar ligt het wel heel dicht bij zijn/haar ouders en hoef je zelf je bed niet uit.

Hier gaan we er eentje maken van een Ikea ledikantje.
    Vrij simpel en niet zo duur.
    Ledikantje op de babykamer laten we gewoon staan, daar kan de kleine straks overdag in gaan slapen vanaf een maand of 6 ofzo.

18. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hier ook een 'mozesmandje' en een standaard aangeschaft. Mijn zoontje slaapt er soms nog in. (is tot 3 maanden).
    Ik vond het heel prettig om hem naast me te hebben de eerste tijd. Heel geleidelijk aan hebben we geoefend om hem in zijn ledikantje te laten slapen en dit ging vlekkeloos.
    De kinderwagen is inderdaad een optie maar bedenk wel dat je hem ook steeds op en neer moet slepen (naar boven en beneden).

19. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Wij gaan een tafeltje op de kamer zetten met daarop de kinderwagenbak, dan hoeft het onderstel van de kinderenwagen niet elke keer naar boven. We zullen dat ongeveer 6 weken gebruiken en dan gaat de baby naar eigen ledikant.

20. misa

misa Niet meer actief

Anders probeer je het toch gewoon uit met de wandelwagenbak op een tafeltje? Bevalt het dan is een mozesmandje of Wiegje zo gekocht of geleend.

Deel Deze Pagina