Waarom wil toch iedereen altijd de baby vasthouden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pugga, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hallo,

Jullie vinden me vast een verschrikkelijk mens. Maar ik vraag het me toch echt af. Waarom wil iedereen toch altijd mijn beeb vasthouden en vind iedereen het maar de gewoonste zaak van de wereld dat ik hem dan ook maar meteen moet afgeven? En gaat het niet snel genoeg dan rukken ze hem wel uit je handen.

Ik merk dat ik er steedsmeer moeite mee heb. Maar vraag me gewoon echt af waarom een baby toch altijd maar van iedereen lijkt te zijn.

Ben benieuwd hoe andere daar over denken

2. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Dat vraag ik me ook altijd af. Ik wilde ( en wil ) het nog steeds niet dat iedereen mijn kind zomaar pakt.
    En mensen die vragen ' mag ik haar even vasthouden ' en ik wil het niet zeg ik ook gewoon nee tegen

hier is ze tot de 10 weken door niemand anders vastgehouden dan mijn ouders en schoonouders en dat ook nog maar minimaal. en er zijn nu nog veel mensen in de familie die haar niet vastgehouden hebben
    dus ik vind je geen gek mens, alhoewel iedereen mij wel niet normaal noemt :p
    iemand zei zelfs met kraamvisite ( was ze een week of 2 )
    nou nou zo maak je haar wel mensenschuw (uhh ja hoor, ze is 2 weken en t is geen hond )

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik weet niet wat voor horken jij in je omgeving hebt, maar hier is dat niet zo. ja, wel interesse van in de kinderwagen kijken en kraamvisite krijgt het gewoon, ik geef t ff af, 10minuten.

erger dan mensen die interesse tonen, zijn mensen die helemaal geen interesse tonen.

een draagdoek is een ideale oplossing voor 'baby's-uit-handen-rukkende-mensen'.

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb daar zelf geen moeite mee en ben juist blij als iemand intresse toont of even de baby wil vast houden. ik snap dus zelf het probleem niet;)

edit: bij vreemde is dat natuurlijk een ander verhaal;)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind het HEERLIJK als iemand anders even mijn kleintje bezighoudt :D. En ja, dat was ook al zo in de 2e week :cool: . Iedereen gelukkig. Ik had even mijn handen vrij, degene bij wie ze op schoot zat was blij en mijn meisje had écht nog niet door dat bij iemand op schoot zat die ze niet kende en ze krijgt er heus niets van. Als ze er echt geen zin in had, liet ze het wel horen en pas nu wordt ze echt eenkennig.

Dus nee, ik herken het niet. Maar dat wil niet zeggen dat ik je een gek mens vind. Als je je er niet prettig bij voelt, moet je het niet doen. Jij bent de moeder en jij bepaalt, zo simpel is het.

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb een paar mannen in de familie die mijn dochter toen ze net was geboren liever niet vasthielden, gewoon omdat ze haar nog zo breekbaar vonden. Dus tjah, ik herken het niet echt.
    Mensen waar ik geen goede band mee heb houden sowieso mijn kind niet vast.
    Verder ben ik er heel makkelijk mee.

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dit. Ook nooit moeite mee gehad.

8. lea

lea Fanatiek lid

Heeft heeft toch iets bijzonders om een kleine baby vast te houden. Ik zal zelf nooit een baby 'pakken' zonder te vragen, maar als ik op kraamvisite ben of later ook nog vind ik het wel leuk. Ik zie het meer als belangstelling dan als hebberigheid.

Ik heb destijds meerder kraambezoeken gehad die alleen over zichzelf zaten te ratelen, en totaal geen oog hadden voor de baby, dat is ook niet leuk!

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik was echt onwijs makkelijk en gaf hem aan iedereen.
    Was veelste trots dat iedereen mijn baby zo leuk vond en nog bijzonderder vond ik hoe mijn kleine mannetje de meest stoere mannen deed ontwapenen.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter was erg klein, sommige durfden haar niet eens vast te houden. In het ziekenhuis mocht het geen eens. Met de kraam hebben we het wel gedaan bij degen die wilden.

Degene die tot op heden niet de moeite genomen hebben om op kraamvisite te komen of wat voor bezoek ook, die hoeven op een andere verjaardag er echt niet op te rekenen haar gezellig vast te mogen houden.

Uit mijn handen rukken zal al helemaal niet gebeuren. Dat is zooo not done.

11. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    #11 loesje1982, 6 sep 2012
    Laatst bewerkt: 6 sep 2012
    en t blijft... ook als ze geen baby meer zijn, dochter van 17 maanden wordt nog regelmatig even opgetilt en platgeknuffelt door buurvrouw en buurman, gewoon omdat t zo´n lekker ding is. (en nee, dat zijn geen enge mensen...)
    ben alleen heel trots dat dat lekkere ding helemaal van ons is, en lekker elke dag bij me is.

12. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik vind het altijd raar als er juist moeders zijn waarbij je op kraamvisite komt en niet eens even vragen of je hem of haar even vast wilt houden.

Ik zal er zelf nooit om vragen of een kindje zomaar oppakken maar vind het eigenlijk niet meer als normaal dat je visite je kleintje even vast mag houden.

Ik was daar heel makkelijk in en de mensen die op visite bij je komen zijn toch bekende van je dus dan is het toch niet erg als ze je kindje even willen vasthouden.

Snap dat panische gedoe nooit zo eigenlijk.

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hoe durven ze, de baby willen vasthouden.

Het moet niet gekker worden.........

14. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Hahaha ;)

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Heb daar nooit moeite mee gehad - vanaf dag 1 mocht iedereen die het wilde m'n dochters in de handen houden.
    Ook bv als ik na een paar weken langsging bij m'n collega's: vooral de iets "oudere" dames bij wie de kinderen al twintigers zijn, zag je gewoon smelten. Als ik hen dan vroeg of ze m'n kindje wilden vastnemen, waren ze dolgelukkig... Dus neen, ik vind het helemaal niet erg!

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Bij mijn oudste was ik er ook niet erg happig op hoor... Maarja, dat was echt een poppetje en de kraamhulp had ons ook gezegd haar zoveel mogelijk in eigen handen te houden omdat ze alle energie nodig had om te groeien.

Bij de tweede ging het al een stuk makkelijker hoor...Die vond het heerlijk zolang ze maar lekker aandacht kreeg. Denk dat het vaak ook wel even wennen is voor de mamma's....

17. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hahaha, ik ben juist gewend dat ik er zelf niet zo op zit te wachten en dat de moeders mij hun baby in de handen drukken, en vaak zelfs nog een fles geven zo van voed jij hem/haar maar even :D

Maar kan me een voorstelling ervan maken dat je het niet prettig vindt!

Baby heeft zelf geen keuze, die moet jij voor hem/haar maken denk ik.. Eigenlijk is het hetzelfde als iedereen jou gewoon begint vast te houden en te knuffelen.. eigenlijk toch best raar he?? als ik er zo over nadenk.. maar omdat baby klein is en geen weerwoord kan geven moet het allemaal maar kunnen ? Maar er iets van zeggen tegen die personen lijkt me dan ook weer lastig...

Trouwens als ik het zelf zou willen bij een ander, zou ik het toch niet zomaar doen eigenlijk.. zou wel afwachten of de moeder zelf het initiatief neemt.

18. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb er geen moeite mee, maar ik vind het wel prettig als ze het netjes vragen en niet zomaar ineens de kleine pakken.

19. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Nou ik heb daar geen moeite mee hoor. Das toch normaal als ze je baby vast willen houden dat is toch alleen maar interesse tonen?

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik begrijp wel dat mensen graag een baby vasthouden maar ik begrijp niet dat sommigen denken dat ze er tijdens een kraambezoek recht op hebben. Vooral bij grote groepen houd ik mijn baby bij me. De oudste kan inmiddels zelf duidelijk maken wat hij wel en niet wil dus die laat ik wat meer los.
    En sommige mensen moet ik absoluut niet en no way dat ik hen mijn baby geef. Ik heb ook een grote hekel aan het doorgeven van mijn baby. Schoonmoeder doet dat weleens, dan vraagt ze aan schoonvader of hij de kleine even wil. Dat laat ik toe omdat hij de opa is maar met mijn nekharen omhoog. Kan het niet helpen. Aan anderen doorgeven gebeurt niet, daar zeg ik wat van.

Deel Deze Pagina