inwendig onderzoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lunaatje, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

    lunaatje Actief lid

    4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    pff,volgende week terug naar gyn en vanaf dan begint het inwendig onderzoek...
    zie er echt tegen op,beetje bang van.
    ale het is toch iets intiem daar beneden,denk ook dat ze het niet rustig aan gaan doen omdat het voor hun meer bandwerk is he.
    maar ja,we zullen het niet kunnen vermijden he
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Na al mijn ge-ivf kan ik je zeggen...het went!
    Een beetje gyn ziet het echt niet als lopende bandwerk hoor! Mijn ervaring is heel goed met artsen die zich met de "onderkant" bezig houden.
    Probeer je tijdens zo'n onderzoek altijd te ontspannen dat scheelt echt enorm.
    Bedenk je dat jij niet de enige bent die hij ziet....het is zijn/haar werk. NIet meer en niet minder.
    Ach..je moet immers ook bevallen ja...dat kindje komt toch ook echt uit de "onderkant".
    Ik begrijp je onrust wel een beetje hoor...ik stond er toen ook niet echt om te springen ;)

    Succes!
    Elmo
     
  3. Niet meer actief

    Inwendig ondedrzoek/echo...gehad...ik zag er ook ENORM tegenop, maar vond het echt meevallen!
    Tuurlijk vond ik het niet prettig, maar zoals elmo ook al zegt; het idee dat je kind daar ook uitkomt en dat het niets nieuws is voor je gyn scheelde enorm.
    Pluis dat mijn fertiliteits-arts heel erg lief was!
    Idd probeer je te ontspannen en denk aan het goede doel waarvoor je het doet ;)
    Suc6 meid!
     
  4. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ik heb helaas ook al heel wat inwendig onderzoek gehad de afgelopen jaren maar ik kan zeggen dat het heel erg meevalt. als je idd probeert te ontspannen zal het niet echt pijn doen en voor een gyn is het gewoon zn werk dus je hoeft je verder niet te schamen ofzo.

    Groetjes,

    Baby4me
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik vond het in het begin ook heel erg en bedacht al ruim van te voren wat ik aandeed zodat ik niet helemaal naakt naar de bank hoefde te lopen (jurkje of lang shirt) en zelf hoe me het beste kon scheren etc. terwijl ze daar echt niet op letten.

    nu vind ik het normaal en zie er ook niet meer tegenop. oke niet dat ik het leuk vind maar goed het hoort erbij en voor hun is het lopende band werk.
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    en ze doen echt wel rustig aan hoor.. het zijn geen slagers ;)
     
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Whahahah...Natas!
    Ik ben een beeldendenker....
    Tamtamtamtamtamtamtamtamtam....(jaws deuntje)...whahahaha

    Maar inderdaad. Ik deed in het begin ook wel iets langs aan enzo....
    Ach, je wordt steeds makkelijker ;)

    Elmo
     
  8. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Nee een pretje is het nooit, maar de meeste artsen doen heel rustig aan en vertellen ook wat ze gaan doen.
    Wat bij mij altijd wel helpt aangezien ik me er ook niet zo gemakkelijk bij voel is naar een vast punt kijken en iets leuks bedenken wat ik hierna ga doen. Dus lekker shoppen of iets lekkers bij de bakker halen ofzo.
    Je zult zien dat het echt wel mee valt hoor.
     
  9. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Krijgt iedreen een inwendig onderzoek naarmate je bevalling vordert?
     
  10. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Ik moest laatst inwendig onderzoek bij huisarts ivm schimmelinfectie. Wou geen afspraak ivm mogelijk inwendig onderzoek maar assistente heeft me bijna gedwongen hihi. Viel me echt 100 punten mee moet ik zeggen!

    @Evaatje: nee hoor, heb zelfs wel es gehoord dat het kijken hoeveel onsluiting je hebt onzin is maar dat veel mama's juist willen weten hoe ver ze gevorderd zijn.
     
  11. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    misschien een hele stomme vraag, maar hoe gaat zo'n onderzoek :oops:
     
  12. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier is nog een onderwerp over;
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=53530

    @ bonnyvdakker:
    Hoe gaat zo een onderzoek?
    Bij mij vertelde de gynaecoloog dat ze even een inwendig onderzoek gingen doen, om daar binnen alles te voelen. Dus mocht/ moest ik mn onderkleding uit doen, en gaan liggen op zo een tafel/bed. Nouja, en dan benen uit elkaar laten vallen/ sprijden, en dan gaan ze naar binnen om de te voelen. Weet niet met hoeveel vingers, maar was bij mij best gevoelig, geen pretje. Maar waar ze precies naar voelen, is voor mij ook een raadsel hoor! haha! Maarja, wat moet dat moet zullen we maar zeggen he!
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm hier enkel 2x een inwendig onderzoek gehad
    eerste keer onaangekondigd omdat ze niets zag op de echo

    en tja.. je preutsheid verliest het echt wel van de stress die je hebt als ze niets kan vinden op de echo
    dus dan bijna "graag!" zegmaar
    voelde me wel enigzins vies achteraf.. maar tja.. het gelukkige gevoel toen ze toch iets vond.. woog daar dan ook wel weer tegenop.

    al met al was het erg onprettig maar was ik blij dat het was gebeurd.

    2e keer was al een stuk midner erg
    alleen als ik vantevoren had geweten dat ze dat ook ging doen.. had ik inderdaad even een langer shirt of een rokje ofzo aangedaan.
    geeft toch raar gevoel als je in je shirt en verder bloot richting zo'n tafel loopt.
    ondanks dat ze er echt niet naar keken.. voelde ik me aardig bekeken toen.
    (was co-assistent bij ook.. dus zat 3 man te wachten tot ik klaar was met uitkleden.. )
    al met al voelde ik me achteraf een st uk minder vies dan de eerste keer eerlijk gezegd.

    fijn was andesr.. maar het doet geen pijn en je krijgt er heel wat voor terug
    (in het 2e geval dus de mededeling dat ik geen keizersnee zou hoeven)
    en dat maakt het wel weer een beetje geod eerlijk gezegd.

    enneh.. ik zorg inderdaad ook altijd dat asl ik richting vk of gyn ga.. dat ik netjes gschoren ben
    you never know tenslotte :)

    ander inwendig onderzoek heb ik nog niet gehad
    maar vrees dat als het einde van je zwangerscha nadert het toch wel een keer gaat gebeuren
    ze willen bijv. ook weten hoe het zit met je ontsluiting.. en dat voelen ze dus ook gewoon van binnen.
    kijk er echt niet naar uit.. maar denk dat ik me er wel bij neer kan leggen.

    het toverwoord bij de echoos was in ieder geval ontspannen.
    net als met sex.. dat gaat ook beter als ej ontspannen bent.
     
  14. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb al vaak een inwendig onderzoek gehad, want ik heb helaas vaak last van schimmelinfecties (ook al voor de zwangerschap).
    Heb ook voor de zwangerschap een spiraaltje gehad en het plaatsen daarvan gaat ook met een vogelbek en gewroet.

    Ik vind het allemaal wel meevallen en een voordeel is: als je je gene kwijt bent, kan dat volgens mij alleen maar helpen met de bevalling.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina