Baby 5 maanden afgevallen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door IngeM, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Twee weken geleden moest ik naar het cb. Mijn ventje was toen in 5 weken 345 gr gegroeid. Omdat ze dat te weinig vonden moest ik vandaag weer terug om te wegen en meten. Hij woog twee weken geleden 5775 gr en vandaag dus 5725 gr, 50 gr afgevallen dus.

Ik heb even met de cb arts gesproken, maar zij zei dat er verschillende redenen kunnen zijn voor het afvallen. De afgelopen week is het warm geweest dus zweet hij meer waardoor hij veel vocht verliest. Hij had een hele volle plasluier vanmorgen en aan het begin van de middag een hele vollen poepluier. Ook kan hij sinds zondag draaien en dat doet hij dus ook heel veel. Daarvoor was hij eigenlijk constant aan het oefenen, hij ligt/zit echt geen moment stil.

Ik geef volledig borstvoeding en de arts opperde dat hij maar een flesje erbij moet krijgen. Ik zei dat ik dat niet wilde. Heeft ook geen zin want als ik hem aanleg als hij nog niet echt honger heeft dan drinkt hij echt niet. En als hij het wel doet, dan spuugt hij een gedeelte gewoon weer uit.

Ondanks dat de cb arts zich geen zorgen maakte omdat hij gewoon alert en vrolijk is weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik was vrij zeker van m'n productie, maar nu ga ik het allemaal weer bij mezelf zoeken... Word hier zo onzeker van :( Mijn ventje zit al heel erg op de onderlijn in de curve... Doe ik het wel goed...?

Bij wie is jullie kindje ook op een zeker moment afgevallen?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
  3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Niet luisteren naar je CB-arts in ieder geval. Die staan maar wat graag klaar met flesjes bij bv-kindjes. Onbegrijpelijk.

Het ligt niet aan jou. Zodra je kind meer gaat bewegen, kun je een dip waarnemen in de groeicurve. Dit gebeurt ook als ze vast voedsel gaan eten. Heb je al een groeicurve aangemaakt op borstvoeding.com? Dit is de groeicurve van de WHO en is meer gebaseerd op borstgevoede kinderen.

Mijn dochter had in het begin ook wat dipjes in haar gewicht. Maar het CB heeft zich daar nooit zorgen om gemaakt, omdat het er echt bij hoorde. Omdat ze haar lijntje wel bleef volgen, genoeg plaste, goed dronk en vrolijk was en zich goed ontwikkelde, zijn er nooit 'kunstgrepen' geadviseerd. Het is ook van de zotte te denken dat een kind beter groeit op kunstvoeding dan op borstvoeding. Bv is juist de meest optimale voeding voor je zoontje. Het gaat niet om zoveel gram 'moeten' aankomen, het gaat om de algehele ontwikkeling.

Ik vind 345 gram in 5 weken ook echt niet te weinig.

En zolang hij niet van -1 (ik weet niet op welke lijn hij zit) opeens naar +1 springt of andersom, is er echt helemaal geen reden om je zorgen te maken.

4. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik heb idd een curve aangemaakt op borstvoeding.com, zal m even opzoeken en plaatsen!

5. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Gewicht:

6. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Lengte:

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat zijn geen grote afbuigingen in ieder geval. Ik zou het gewoon in de gaten houden, zolang hij goed drinkt, vrolijk is en zich goed ontwikkeld trekt het gewicht heus weer bij. Hij beweegt nu ook veel, heeft inderdaad vocht verloren door de warmte, het komt echt goed.

En die weegmomenten zijn ook zo'n momentopname. Als hij de vorige keer met een volle maag is gewogen of met een flinke pamper, scheelt dat zo 200 gram!

De curve lijkt erg op die van mijn dochter. Zij ging met gewicht ook naar beneden, maar lengte bleef altijd gemiddeld.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter groeide rond die tijd ook niet zo veel.Op advies van CB ben ik haar vaker gaan aanleggen en heb ik voor mezelf meer rust ingebouwd.Ook ben ik zelf meer water gaan drinken.Ik heb haar gedurende een week iedere 2-3 uur aangelegd en toen groeide ze gewoon weer 100 gram per week.
    Ik zou nog wel een keer wegen over 2 weken want met genomen maatregelen moet die niet meer gaan afvallen.Vochtverlies door zweten is zeker mogelijk maar zal niet al teveel invloed moeten hebben bij voldoende voeding.Ik verwacht dat die straks weer gewoon lekker gaat bijkomen.

Succes.

Deel Deze Pagina