Na heel lang wikken en wegen denk ik dat mijn keus op de Maxi-Cosi Mura 3 is gevallen. Nu is er alleen net een nieuw model uit. Navraag bij Maxi-Cosi leerde mij dat de verschillen als volgt zijn: Verbeterpunten MC Mura 2010 tov Mura 2008/2009: De verbeteringen: - het gewicht van het frame is met 1,3 kilo verminderd - de zonnekap zit voortaan vast aan het zitje, zodat ook in de ligstand de zonnekap automatisch mee naar achter kantelt. - Het optionele, uittrekbare gedeelte aan de zonnekap zorgt voor extra bescherming in de ligstand. - Het zitje en de zonnekap kunnen voor- en achterwaarts geplaatst worden. - De wandelwagen, inclusief het zitje en de zonnekap, is gemakkelijker in te vouwen. - Lichtmetalen velgen geven de wagen een lichtere uitstraling - De boodschappenmand is groter Iemand ervaring met beide kinderwagens? Of iemand ervaring met het oude model en ziet dit als belangrijke verbeterpunten? Het gewicht lijkt mij een groot voordeel, maar de 'oude' is bijna voor de helft van de prijs te krijgen. Daarnaast een andere vraag voor Mura gebruikers. Klappen jullie de wagen altijd in terwijl het stoeltje er nog aan vastzit, of moet deze eruit gehaald worden?
Zelf gebruik ik Mura 4 uit 2008. Het is een lekkere wagen met een nadeel: hij is zwaar. Als je het gewicht belangrijk vindt, zou ik voor een nieuw model gaan. Inklappen heb ik geen ervaring mee, gebruik tot nu toe alleen de wieg.
tja....zwaar? Ik ben het wel gewend nu. De maxi cosi voelt zwaarder aan. Geen idee of die ook echt zwaarder is. Je hoeft hetonderstel toch niet boven je hoofd te tilen? Ik ben echt erg tevreden met de mura 3. Ik vind het ook stoer in vergelijking met andere wagens. Succes met je keuze.
Ik heb de nieuwe. Vind de zonnekap op de nieuwe echt een grote verbetering. Bij de oude zit er in een ritsje een extra stuk stof om m groter te maken. Dat ziet er best wel goedkoop uit vind ik. Dat is bij de nieuwe echt een stuk mooier gedaan. Maar goed of dat het dubbele geld waard is? haha.. Ik kon op internet alleen maar dure tweedehandse vinden. Men vroeg rond de 450/500 euro. Dat vond ik nogal wat voor tweedehands. Wij hebben nu een nieuwe en waren 635 euro kwijt. Met als bijkomend voordeel dus de verbeteringen. Vind het onderstel nog wel wat zwaar, maar goed dat maakt de wagen denk ik ook stabiel. Succes met je keuze. Ik kan niet wachten om met de kleine te gaan wandelen. Vind het echt een hele mooie wagen. Vooral de buggy inzet
Wij hebben de nieuwe besteld! Vooral de vastzittende zonnekap vind ik ook mooier en eigenlijk heb ik er helemaal niet over nagedacht om de 'oude' aan te schaffen . Maar ik heb 'm dan ook niet voor de helft gezien. Wij hebben 'm besteld bij Babypark en omdat we dit gelijk hebben gedaan met alle andere grote aankopen (babykamer ed.) dus kregen we 15% korting, daardoor is de wagen nog 'maar' ca. euro 580,-, inclusief reiswieg, matrasje (aerosleep) en regenhoes. Vind het een topwagen om te zien (wij hebben de Mura 4 uitgekozen) en ik kan niet wachten om er volgend jaar juni lekker mee te wandelen
Ik heb een oud model Mura 3, en de verbeterpunten die jij noemt zijn precies de punten waar ik mij aan erger bij mijn wagen! Ik vind 'm erg zwaar, de kap van de buggy vind ik onhandig, hij is moeilijk in te vouwen als de kap er nog op zit, en de boodschappenmand had van mij ook wel groter gemogen. Je kan de buggy trouwens alleen inklappen door het stoeltje eruit te halen. Maar dat gaat wel heel makkelijk, door aan een handgreepje onder het zitje te trekken. Dan schiet hij meteen los. Ik vind het (ondanks mijn kleine irritaties) echt een superwagen, en met deze verbeterpunten helemaal! Ik zou op grond daarvan wel voor een nieuwe kiezen.
Ik neig inderdaad toch steeds meer naar de nieuwe. Deze is dan later altijd meer waard dan het oude model. Heb de nieuwe wel in kunnen klappen inclusief stoeltje, maar nu nog kijken of hij in de auto past (peugeot 207).
Ik erger mij dood aan mijn mura 3 van 2009. De bak was fantastisch, daar heeft ze wel 7,5 maand ingelegen, maar die buggy inzet, daar waait ze gewoon in weg. Als ik dan die andere mensen zie met zo'n soort bak waar ze lekker helemaal inzitten, ben ik echt jaloers!
Dat is idd DE reden waarom wij onze Mura zo snel weer verkocht hebben, m'n meisje zat gewoon niet "knus" en beschermd in de buggy inzet. We hebben nu de Teutonia Cosmo en die vinden wij persoonlijk op alle punten veel beter.
Ik miste bij mijn kinderwagen dat hij ook naar je toe kan ( dat me meisje naar mij kan kijken ) maar hij is echt wel toppie. De mutsaert transporter is betaalbaar hoor! 399 euro met alles erbij. baby dump de maxi cosi is dan een stuk duurder en breder, ik kon door alle kassa's. ff een klein detail maar toch. Ik wilde een nieuwe! Omdat ik nog een kindje zou willen krijgen en hem dan weer wil gebruiken. Als er dan stukke dingen aan zitten heb ik het zelf gedaan, maar heb dus niet een hele dure, maar wel een net zo goede! Super makkelijk inklapbaar. Dat hoor ik van de Mura altijd: drama met invouwen. Je zitgedeelte moet los enzo... bllll
Wow, de eerste 'negatieve' reacties die ik lees over de mura. En raak ook meteen weer aan het twijfelen. We hebben laatst gepast of de mura in de auto past en dit kan alleen als de wieltjes eraf gaan. Nou is dit op zich wel heel makkelijk, maar toch een extra handeling. Ook maar naar de teutonia gekeken en die is iets smaller. Ik heb deze nog niet gepast, maar als die meteen in de achterbak past is dat toch wel een goede optie. Jammer alleen dat er veel minder over de teutonia te vinden is dan over de mura. Ik zou zelf dan voor een spirit gaan, ben toch wel fan van de driewielers.
Ook de oude Mura kun je gewoon inklappen met het buggy zitje erop hoor! Gewoon het zitje helemaal naar voren klappen, geen probleem. Verder ben ik nu wel heel benieuwd geworden naar de nieuwe dus ga even googelen haha!
Mocht je voor de Teutonia gaan, dan zou ik hem over de grens in Duitsland kopen. Dat scheelt je (bijna) de helft (!!!!) van de prijs en afhankelijk van de winkel hebben ze ook heeeeeel veel op voorraad. En ook gewoon drie jaar Teutonia garantie uiteraard. Ik ben nog steeds ontzettend blij met de wagen en na er zoveel uitgeprobeerd te hebben ga ik deze houden.
Ik vind hét nadeel van driewielers dat ze relatief veel instabieler zijn. Ze kiepen niet meteen om, maar als je net even verkeerd een draai maakt of een stoep oprijdt, voelt het geheel wel veel instabieler (en enger) aan. Voor mij dus nooit meer driewielers, alleen maar vierwielers.
Wij hebben na lang zoeken en surfen ook besloten om voor de Mura mar dan de 4 te gaan. Een nieuwe dan he. Tweedehands zijn ze echt nog te duur vind ik.
Waar in Duitsland heb jij de kinderwagen gehaald? Ik ken alleen BabyOne in Kleve, verder ken ik zo geen winkels. Daarnaast heb ik ze al wel online gezien, maar ik weet niet zeker of hij dan helemaal compleet met reiswieg is. Een driewieler lijkt mij juist stabieler, ook bij de mura zit naar de 3 wieler te kijken. Een 4 wieler kan wiebelen op oneffen terrein, een 3 wieler staat altijd stabiel. Lijkt mij in ieder geval, heb er dus nog geen ervaring mee.