flanellen luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Suus81, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Misschien is de vraag al eens gesteld maar kan het niet vinden!

Waarvoor heb je flanellen luiers nodig?
    Op de uitzetlijst van mij staan 3 flanellen luiers, maar ik ga gewoon pampers gebruiken.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dat is volgens mij om het kindje in te wikkelen na de geboorte. En worden als molton in de wieg gebruikt.

3. Suus81

Suus81 Actief lid

22 jun 2006
    265
    0
    0
    Oke dankje!

4. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik heb ze nooit gekocht en niet nodig gehad. Ze kunnen gebruikt worden om in het wiegje onder het hoofdje te leggen. Staat netter dan een hydrofiele. Maar een hydrofiele is net zo makkelijk.

5. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    heb ze ook niet gekocht, ze zijn warmer dan hydrofiele luiers en staan inderdaad mooier. Op de uitzetlijsten staan vaak wel meer dingen waarvan je denkt heb ik dat nodig. Gewoon doen wat jezelf denkt dat handig is of het vragen. Molton bedzeiltjes heb je bijvoorbeeld pas na een paar maanden nodig, vertelde een dame van prenatal. En de dame die de intake deed van de kraamzorg was het daarmee eens. En die vond het ook niet nodig dat ik flanellen luiers zou aanschaffen.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Precies, hier ook geen flanellen luiers te zien en ik heb ze geen moment gemist. Ik heb wel een stuk of 20 hydrofiel luiers en daar heb ik erg veel plezier van. Die gebruik ik echt heel vaak: op het aankleedkussen, onder haar hoofdje in bed/box/wagen en om mee af te drogen na het douchen. En natuurlijk over mn schouder bij het boeren (evengoed zit bijna alle kleding na een dag dragen op mn rechterschouder onder de vlekken).

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik had ze nog van de vorige, en ik heb ze onder het lakentje en eroverheen, beschermt ook bij doorlekken.
    maar je moet zeker niet alles kopen. en als je van iets te weinig hebt, dan is het ook zo bijgekocht

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Idem, ook het gedeelte over de vlekken :)

9. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    de meeste gebruiken ze voor onder het hoofdje!
    Ik heb ze niet aangeschaft, ik koop dalijk zijde sjaaltjes om schuurplekjes te voorkomen als ze met hun hoofdje erop gaan liggen!

10. baby4me

baby4me Fanatiek lid

11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    je kunt ze ook gebruiken als matrasonderlegger

11. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Bij mij op de lijst stonden er 6, maar ik had er 3 gekocht. Wel 24 hydrofiele omdat ik overal om mij heen hoor dat die zo makkelijk zijn. Maar de kraamzorg was hier vanmorgen en zij adviseerde mij om er toch nog een paar flanelle bij te kopen...............ik ben braaf dus ga straks weer op pad.

De verloskundige wil alleen al bij de bevalling 10 hydrofiele luiers bij de hand hebben, dus die kun je niet genoeg hebben geloof ik.

Groetjes Cindy

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Zijde sjaaltje? :rolleyes: Hoezo dat dan? Is nog niet eens veilig ook.

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik gebruik ze maar voor 1 ding en dat is bij het badderen. Ik leg eerst zo'n flanel op het aankleedkussen en daaroverheen de hydrofiel. Als ik hem dan bijna afgedroogd heb haal ik de hydrofiel eraf en dan ligt hij lekker op die flanel. Zorgt er ook voor dat mijn aankleedkussenhoes niet nat wordt na het badderen.

14. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    nou dat valt reuze mee hoor!
    als je daar het hoofdje op legt is de kans op schuurplekken kein! en met die flanellen luiers schuur je makkelijk de haartjes weg, als de beeb gaait draaien bv. en met een zijden sjaaltje glijt hj makkelijk over heen en schuurt het niet!

tegenwoordig is niks veilig meer.. :rolleyes:

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dat is misschien wel zo maar ik heb liever een baby met een kale plek dan dat ik het risico loop dat er bij brand een doekje aan haar hoofd vast smelt.
    Bovendien vind ik persoonlijk katoen veel prettiger om op te liggen met zweet en spuug.

Hier dus volop hydro's en nul flanel.

16. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Heb die flanelle luiers aangeschaft bij mijn eerste maar eigenlijk nooit gebruikt..

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Judith en Pendrag: hier juist links :)

Ik heb ook alleen maar hydrofiele en heeeel veel. Na badderen gaan er zo'n 3 en als ik pech heb 6 doorheen.

18. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik gebruik ze als extra bedekking op het aankleedkussen. Het is makkelijker om elke keer zo'n luier in de was te gooien dan zo'n badstoffen aankleedkussenhoes want die is groter en ook duurder als je er meerdere van moet hebben.

Het is handig want mijn Marcje heeft de neiging om gezellig plasjes te doen zodra ik de luier af doe, hij spuugt best veel en schopt zo hard dat hij wel eens zijn voetjes door de poepluier haalt.

Hi hi, nou lijkt het wel een enorme spetterboel bij mij op de commode. Mmm, misschien is dat ook wel zo. Ik gooi in ieder geval minstens 1x per dag zo'n luier in de was en om de week (ongeveer) de kussenhoes eronder.

Trouwens, ik vond ze ook handig na de geboorte om hem in te wikkelen. Lekker warm en zacht op zijn huidje.

Maar laat je niets wijsmaken, hoor. Je merkt het al, het is voor iedereen anders. Het is maar wat je handig vindt.

Groetjes,

Dominique

Deel Deze Pagina