reactie op brood?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Valenti, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Hai

Ik heb een vraagje want ik weet me even geen raad. Misschien ben ik wel een beetje een stresskipje vinden jullie, maar ik wil graag alles kunnen verklaren :p

Sinds vorige week geven we onze kleine man van 7 maanden brood. Gestart met korstje, dit ging goed dus op een halve boterham over gegaan en nu lust hij zelfd wel een hele. Ik doe er een beetje roomboter op.
    Nu is het volgende aan de hand. sinds 4 dagen heeft hij enorme spuitluiers. En dan 5/6 per dag.Nu hoor ik jullie denken.... tanden ;) maar dat is het hem dus, die zaten er net toe dit begon en van zijn tanden heeft hij geen luier niets gehad. De luiers zijn ook niet echt zuur, maar meer van die weeige zoete borstvoeding luiers, ook qua kleur. Zou dit een reactie zijn op het brood? Ben bang voor een intolerantie. Komt verder niet voor in de familie, maar toch.

Bij mensen om me heen na gevraagd en de een zegt, het is wennen aan de vezels en de ander zegt, dat dat niet kan.

Wat is jullie ervaring of mening.

bedankt vast :)

2. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef je bruin brood?

3. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ja dat hele lichte tarwe brood.

Hij krijgt in de ochtend fijne granen pap en kreeg daar geen reactie op. Normaal kan hij slecht poepen en nu is het echt het tegenover gestelde.

4. Metire

Metire Niet meer actief

misschien kan hij niet tegen de roomboter? zou zo gek zijn als hij tegen granenpap kan en niet tegen brood.. of geef je hem toevallig peer of ander laxerend fruit gedurende de rest van de dag?

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Het kan evengoed van de tandjes komen. Hier ook niet iedere keer last van spuitluiers voor tanden en als hij ze heeft, dan heeft hij ze ruim van tevoren, zeg maar.

Ik zou gewoon eens een weekje stoppen met brood en dan opnieuw proberen.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja de beste manier om het te achterhalen is een week stoppen. Met brood, dan een paar dagen puur brood en dan daarna de roomboter weer introduceren. En dan kijken of de reacties verschillen...

7. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Dat zou ook nog kunnen dat het aan de boter ligt. Hij had de eerst drie dagen idd geen boter op zn brood.

Deel Deze Pagina