Laten huilen of eruit halen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Sientje, 27 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik zie hier al soortgelijke vragen staan en heb ze allemaal bekeken maar kan niet echt een antwoord op mijn vraag vinden..
    Het volgende is het geval,
    Valentino slaapt geweldig door s'nachts, om 11uur de laatste voeding en pas tegen 6uur de volgende ochtend moet ik m wakker maken..dat is dus perfect, dan voed ik m weer, verschoon zijn luier en troetel even lekker met m, en dan gaat hij (na een uurtje ofzo) weer in zijn bedje, dan slaapt hij nog eventjes 1 of hooguit 2 uurtjes en dan is hij weer wakker.
    Ik haal hem er dan uit en neem m lekker even mee naar beneden, waar hij eigenlijk heel tevreden in de box ligt, of lekker in mijn (of papa's) armen maar dan komt t, als ik m dan overdag na een tijdje in bed wil doen, schreeuwt hij echt moord en brand, ik kijk dan even of zijn luier schoon is, en hij geen krampjes heeft of honger maar niks van dit alles, maar zodra hij weer in bedje ligt begint t huilen weer..totdat ik hem eruit haal en mee naar beneden neem en hier in de box of op de arm valt hij in slaap, leg ik m dan weer in zijn bedje...je raad t al....huilen!!!!
    En niet zeuren of jammeren maar Echt huilen...dit gaat zo door tot wij zelf naar bed gaan en dan is het tijd voor zijn laatste voeding en is het goed en slaapt hij weer door tot de volgende ochtend...

    De mevrouw van het consultatiebureau zei dat Valentino temperamentvol is en dat ik m moet laten huilen maar dit vind ik echt heel erg moeilijk, hoelang moet ik m dan laten huilen???
    En heeft iemand hier ervaring mee???
     
  2. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Als ik jou was, had ik de kleine gewoon laten huilen.
    Doe je dat niet dan went hij eraan dat als hij huilt hij weer mee mag naar beneden.
    Gewoon eerst een kwartiertje laten huilen (als je zeker weet dat er niets aan de hand is) na een kwartiertje weer kijken en als er niets aan de hand is weer weg gaan. Het klinkt heel vervelend maar een vriendin van mij had het zelfde probleem en nu ze dit doet slaap de kleine ook weer heerlijk overdag!

    Heel veel succes ermee!
     
  3. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    gewoon laten huilen en af en toe om he hoekje kijken of alles goed als je hem nu aan went om in de box of op je arm in slaap telaten vallen kom je later in de problemen en dan wil hij niet meer in bed

    hoe rot het ook is maar je doet het al goed om tekijken of hij geen vieze luier of krampjes heeft

    succes er mee
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nou breekt me toch de klomp....
    Mijn moeder heeft vanmiddag opgepast (wij hadden crematie) en toen heeft Valentino een xtje flesvoeding gehad (Similac) en wat denk je, ik heb m om 17uur wakker moeten maken voor de voeding (om 13uur flesje Similac gehad) en hij heeft ongeveer 10min gedronken, schone luier en nu slaapt hij nog steeds, IN ZIJN BEDJE...ik snap er niks van, begin nu wel ernstig aan de kwaliteit van mijn borstvoeding te twijfelen..
    zou de Similac hem een voldaner gevoel geven? Valentino komt wel goed aan, want afgelopen maandag was hij 13 dagen en woog hij 3940gr en zijn geboorte gewicht was 3560gr dus dat is prima....word hier heel onzeker van.. :rolleyes:
     
  5. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Wat krijgt hij verder te eten? Borst- of flesvoeding? En hoeveel krijgt hij daarvan?
     
  6. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    En nog iets, het kan best zijn dat hij gewoon nog niet wil slapen. Sommige baby's zijn overdag gewoon heel erg wakker? Kan ook zijn dat hij minder slaapt overdag. Huilt hij veel wanneer hij gewoon beneden is? Heeft hij geen last van krampjes of zoiets?
    Ik kan Isa niet langer dan 5 min laten huilen (dan bedoel ik ECHT huilen en niet jengelen) Je moet doen wat je hart je ingeeft. Ik zou haar echt geen kwartier kunnen laten huilen. 5 Minuten zijn dan NET vol te houden.
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hij krijgt borstvoeding en daar heb ik genoeg van maar misschien inderdaad te licht verteerbaar .. :rolleyes: tja en de hoeveelheid, Op verzoek..
    Van de Similac heeft mijn ma hem vanmiddag 120ml gegeven.

    Ik vind het ook erg moeilijk om hem Echt te laten huilen,en dan lijkt elke minuut wel een uur!!!
    Ik denk dat ik het morgen probeer op borstvoeding en als hij dan weer zo slecht slaapt dan geef ik gewoon een flesje erbij, en dan probeer ik t te combineren, misschien wat Gabelle zegt als een voorafje de borst..
    Vind het gewoon Te toevallig dat hij nu ineens zo goed slaapt zonder huilen..

    Ik had me voorgenomen om borstvoeding te geven, maar als ik zie hoe tevreden mijn manneke vanavond lag te slapen betwijfel ik in hoeverre ik vast moet houden aan die borstvoeding, ik weet tuurlijk dat het het allerbeste voor hem is, maar als hij met de fles veel tevredener is, lijkt me de keus snel gemaakt..
     
  8. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Sientje,
    wat betreft het slapen 's nachts! Je mag in je handjes knijpen dat hij al doorslaapt. Ik ben 's nachts maanden opgeweest na de geboorte van mijn dochter.
    (Ik heb trouwens vanaf de geboorte flesvoeding gegeven)
    Misschien omdat hij 's nacht zo goed slaapt heeft hij overdag minder slaap nodig. En misschien is het inderdaad wel een goed idee om borstvoeding te combineren met flesvoeding.
    Succes ermee.
    Gina
     
  9. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee doet hetzelfde... alleen dan s nachts... de hele dag slaapt ze, niet wakker te krijgen :( En dan na de voeding van 12 uur s nachts... ja hoor.. niet mee rin slaap te krijgen... klaarwakker en dat tot de volgende voeding om vier of vijfuur... en daarna zelfs nog soms dat ze wakker blijft. Ik geef trouwens flesvoeding... en de hoeveelheid is al opgehoogd naar het maximum.

    Bij het CB hadden ze ook gezegd "laat haar huilen". Nou sorry, dat hebben we dus geprobeerd... Ze heeft twee uur lang non stop gehuild tot het echt schreeuwen werd... Nou dat doe ik dus nooit meer... Ik zat zelf mee te huilen en niemand gaat mij wijsmaken dat zij zichzelf wel in slaap had gehuild. Ik weet ook niet meer wat ik moet doen nou, maar dat laten huilen gebeurt dus echt niet meer. Dan heb ik nog liever dat ze t gewend wordt om op de arm in slaap te vallen.
     
  10. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Onze Isa wilde in het begin ook niet overdag in haar bedje slapen, terwijl het s'nachts wel goed ging. Beneden in de box of in de bak van de wandelwagen sliep ze overdag prima met de radio op de achtergrond aan. Ikzelf heb daar geen probleem van gemaakt. Nu sinds een paar dagen leg ik Isa s'middags na haar voeding wel in haar eigen bed en wat denk je..... ze slaapt ook de middag nu goed.
    Doe idd wat jezelf het beste lijkt en er komt echt een periode dat het wel wil.
    Hopelijk slaapt Valentino nu nog steeds goed, zowel overdag als de nacht.

    Groetjes Kwebbel
     
  11. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nou hij heeft de nacht ook perfectos door geslapen..we gaan langzaam afbouwen naar de flesvoeding, ik denk echt dat hij hierdoor een voldaner gevoel krijgt...
    Heeft iemand ervaring met het afbouwen van borst naar de fles, en hoelang is een goede tijd om erover te doen?
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    meis ik zou niet afbouwen maar in 1 keer stoppen heb ik ook gedaan anders blijf je weken lopen met een gevoel ik sta op knappen
    of je moet het fijn vinden om hem aan de borst te hebben :)
    maar ik ben in 1 keer gestopt en dan ben je er met een paar dagen vanaf even ijscompresjes maken en die in je bh stoppen

    succes

    en vicky is je kleine snachts erg onrustig? maait met armpjes en beentjes?
    dan zou ik eens proberen het in te bakeren dat doe ik ook met Caitlin en ze slaapt na haar laatste flesje van 24.00 wel door dot 8.30 :) en ze vindt het zelf ook prettig, wel huilt ze zichzelf even in slaap omdat ze vecht tegen de slaap maar daarna ZZZZZZZzzzzzzzz like a happy baby :)

    succes beide gr debbie
     
  13. jada

    jada Actief lid

    30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    ik wil graag even reageren op je vraag omdat ik een dochter heb die achteraf kiss bleek te hebben.Ze is nu 16 maanden en sinds vorige week voor het eerst 4 dagen achter elkaar uitgeslapen tot gemiddeld half 9 (wel s nachts een paar keer wakker geweest) in wel ja 16 maanden tijd!!
    Wat is er gebeurd in het kort; De 1e nacht van haar geboorte geslapen als een roos en dit was ook gelijk de laatste nacht sindsdien elke nacht 10 tot 15 keer eruit en dit is echt niet overdreven. En overdag was ook veel wakker of huilen. Bij toeval kwam ik na 5.5 maanden erachter dat ze het syndroom van kiss had.Op het CB hadden ze gezegd je hebt gewoon een wakkere baby!! en daar moest ik het als kersverse moeder dan mee doen. Ik kwam bij een manueel therapeut terecht die vertelde de eertse keer merk je niets,pas de 2e keer en dit klopte 3 dagen na het 2e bezoek,hoefde ik er nog maar 3 of 4 keer uit. Ze heeft nu misschien in 16 maanden pas een paar nachtjes helemaal doorgeslapen,maar voor de rest is het een vrolijk kind. Wat ik hiermee wil zeggen is eigenlijk al ben je net moeder,laat je niet zomaar afschepen.

    Maar om ook antwoord te geven:: het advies wat ik in veel boekjes lees is baby s onder de 6 maanden nooit langer dan 5 minuten laten huilen,je hoeft ze niet eruit te halen maar even gaan kijken is al voldoende.Ik weet alleen niet hoe oud jou kindje is.
    Ik ging er ook bijna altijd naar toe maar haalde haar er bijna nooit uit.
    Maar ik las dat het nu al beter ging geloof ik.

    Groetjes jada
     
  14. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai Jada,
    Dankjewel voor je antwoord, het gaat inderdaad wel wat beter nu, ik trek nog steeds mijn eigen plannetje, en ga (zoals jij ook al zegt) regelmatig kijken en troosten ik kan het laten huilen nou eenmaal niet over mijn hart verkrijgen...
    Ik heb van ieders advies er wat uitgepikt, Kwebbeltje zei het ook al, wat maakt t eigenlijk ook uit als hij in de box of de wandelwagen slaapt??
    Beter dat dan dat ik om de 2minuten naar boven kan, en op mijn tandvlees loop en we dus geen van beiden rust krijgen..
    en wat betreft de borstvoeding, ik heb nu wel andere flesvoeding (Friso 1 Comfort) omdat Valentino erg veel moeite kreeg met de ontlasting en krampjes, en hij krijgt ongeveer 1 of 2x per dag de fles en de rest borst...gaat tot dusver prima zo.

    Groetjes
     
  15. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Hoi sientje,

    Jasper huilde toen ook erg veel ik liet hem wel 20 min huilen en als ie over zijn toeren was haalde ik hem er gewoon uit.EEn baby kun je niet verwennen.Jasper huilt nu vreselijk als je hem in bed leg maar na 30 slaapt hij.Hij heeft het schijnbaar nodig.De ha zei dat het en temperament volle baby is.Ik zie in je banner dat ie 3 weken is dus verwennen zit er voorlopig niet bij ;)
     
  16. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ieder moet doen, wat ie zelf het beste lijkt. (Goed bedoeld hoor!)
    Ik denk dat je je daar ook het beste bij voelt. Ik zou het niet kunnen, zolang laten huilen, maar daar komt ook bij, dat Isa niet zoveel huilt. Misschien zou het dan anders zijn, geen idee. ;)
     
  17. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ja Mirna dat heb ik ook, Valentino huilt alleen maar als ik m dus in bedje leg zoals ik beschreven heb....Ik vind t wel best, hij slaapt nu overdag lekker in de wandelwagen of de box en s'avonds en s'nachts in zijn bedje.. en het is nu een stuk rustiger voor mij, en Valentino is super tevreden!
     
  18. Nonny

    Nonny Actief lid

    3 feb 2006
    156
    0
    0
    Eventjes laten huilen en gewoon in bedje laten.
    Hoe moeilijk het ook is..
     

Deel Deze Pagina