Mijn baby tilt zijn hoofdje bijna nooit op

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chica82, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    De eerste 2 maanden deden we dit amper (hem op zijn buik leggen) omdat hij altijd ging huilen of klagen.

Nadat we met 2 maanden op het consultatiebureau waren geweest en het advies hadden gekregen 8x per dag dit te doen probeer ik het wat vaker te doen. Nog kom ik niet op de 8x, want na de voeding kan het niet want dan gaat hij spugen, daarna gaat hij meestal slapen maar ik probeer het af en toe te doen een minuutje.

De eerste week tilde hij vrij snel netjes zijn hoofdje af en toe voorzichtig omhoog en liet hij hem weer vallen, maar nu doet hij dat al een aantal dagen niet meer:$, hij gaat gewoon op zijn vuistje sabbelen:p!

Is dit iets om me zorgen over te maken bij een baby van 10 weken? Komen jullie wel op die 8x per dag trouwens? Iemand hier ook een baby die dat niet leuk vindt?

Trouwens, als ik hem na het voeden laat boeren en ik zelf wat onderuit gezakt zit tilt hij wel zijn hoofdje op.

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    8 x per dag vind ik wel heel veel hoor!
    Ik deed het misschien 1 keer per dag, voor de rest vergat ik het steeds :) En mijn meisje kan haar hoofdje nu hartstikke goed optillen hoor!
    Ik denk echt niet dat je je druk hoeft te maken ;)

Mijn dochter vond het ook maar niets toen ze klein was.

Nu draait ze de hele dag door op haar buik, en inderdaad na het eten moet ze er ook van spugen.

3. adi

adi Niet meer actief

Wat je kunt doen, is hem vaak op je buik leggen en dan zelf onderuit zakken. Dan moet hij zijn hoofd optillen om jou aan te kijken. Of zijn borstje op jouw borsten leggen en dan zelf gaan liggen. Dan heeft ie een 'kussentje' onder zijn borstkas en kan zo makkelijker zijn hoofdje tillen.

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Thanks voor de tip!

Ja en ik denk dat ze ook een beetje overdrijven hoor met 8x per dag. Ik vergeet het inderdaad ook vaak. En als je dat niet doet? Kan hij dan nooit zijn hoofd dragen:p? Loopt hij tot zn 80ste met een hangend hoofd:p?

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat je ook kunt doen is na het bad/douche.

Als je je baby insmeert met olie of wat dan ook lekker zijn ruggetje masseren gewoon heel rustig. Dan moet hij ook op de buik liggen. Is weer een keer.

En idd op de buik nemen op jou buik/borsten dan moet hij je aan kijken hem wat achter over laten hangen wel zijn rug steunen ect. Na het voeden bijvoorbeeld als of je een boertje laat geven maar dan wat langer zo zitten.

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja met olie deed ik inderdaad ook al omdat ik hem nooit meteen na een voeding in bad doe dus dan komt t mooi uit

7. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik deed het ook na het verschonen met zn broek aan trekken. dan draaide ik hem op zn buik en trok zn broek goed omhoog. dan weer een keer op zn buik

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Jep! Ik kan ze er hier in het verzorgingshuis zo uitpikken! :D Grapje!!

Ons ventje is ook niet zo'n fan van buikliggen.
    Ik doe het inderdaad ook vlak voor en tijdens het verschonen een paar keer per dag.
    En tijdens en na het boeren als ik onderuitgezakt zit.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Het werkt wel, als je steeds die minuutjes pakt, worden ze er beter in en houden het dan ook weer ietsje langer uit, en zo kom je steeds wat verder.

Wij pakten ook de raarste momentjes, idd bij het verschonen, maar ook gewoon in de box, gewoon even omdraaien en naast blijven zitten.

Je moet het wel blijven doen, want dat hoofdje wordt snel zwaarder, dus als je het weer een weekje even niet doet, hebben ze het gelijk weer moeilijker (onze ervaring ieg).

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik doe het wel elke dag een keer of 3, ook veel te weinig als ik het zo lees, maar hij ligt wel heel vaak bovenop mij en tilt dan vaak genoeg zijn hoofd op. Maar als ik hem in de box of op het aankleedkussen op zijn buik leg wordt hij boos...

Hoe lang laten jullie je kindje dan op zijn of haar buik liggen?

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Dit is dus precies ook mijn probleem! Mijn jongen wil ook echt zijn hoofd niet optillen. Als ik hem op zijn buik leg, dan blijft ie gewoon met zijn hoofd op de bank/bed/verschoonkussen liggen. Hij doet wel als je hem vasthoudt wanneer je zit of staat zijn hoofd van je afduwen zeg maar, dus je zou denken dat hij het wel kan. Hij kan ook aardig goed rechtop zitten en dan zijn eigen hoofdje recht houden (wel met steun aan de achterkant).
    Vind het erg lastig en vervelend dat hij zijn hoofdje niet wil optillen en weet niet zo goed hoe ik dat kan stimuleren. Nu misschien met de hier gegeven tips wel, ga ze eens even goed doorlezen.

12. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Hier ook een kindje wat lekker blijft liggen. Hij vind het niet vervelend om op zijn buikje te liggen, maar gaat dan lekker op zijn vuistje liggen sabbelen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het maar 2 x per dag doe. Ik zal eens wat vaker hem op zijn buik neerleggen, misschien dat hij dan wat vaker zijn hoofdje op gaat tillen.

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Op het consultatiebureau zei ze 8x per dag 30 sec...maar ik kom echt niet op de 8x, en de ene keer is het een minuut en de andere keer gaat hij sneller klagen en dan draai ik hem weer om.

14. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik moet het dus ook echt vaker gaan doen, merk je wel dat het langer duurt voordat hij gaat mopperen?

15. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Je kan hem misschien ook laten "vliegen". Dus als een vliegtuigje in de lucht houden en er een spelletje van maken. Mijn dochter vind het niets als ik haar op haar buik leg maar dit vindt ze reuze grappig! En het is erg goed voor de ontwikkeling van de nekspieren.

16. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Je kunt het hoofdje inderdaad op heel veel verschillende manier sterker maken. Ook de manier waarop je je kindje vasthoudt (liggend met hoofd op je arm of meer zitten met het hoofdje 'los') kan werken.

Bij m'n oudste deed ik het eigenlijk heel weinig, op de buik leggen. Ik vond het zo zielig als ze dan gelijk moest huilen. Met 4 maanden begonnen ze bij het cb over speciale fysiotherapie omdat ze nog slap in haar armpjes was :(
    Twee weken lang, net voor iedere fles (zeker niet erna, spugen!) een paar minuutjes op de buik leggen en Maart had supersterke armspieren.

Beetje stimuleren kan geen kwaad, maar het komt vanzelf goed :)

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hier een buikslaper, wat als voordeel heeft dat ie immens sterk is in de nek/armen. Als hij wakker wordt gaat hij helemaal op zn armen steunen, komt met zn hele bovenlijf van de grond. Dit deed hij vanaf 4 weken ofzo al..
    Ik zou je kleintje gewoon echt vaker op de buik leggen, dan moet ie wel oefenen!

18. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het wel degelijk regelmatig proberen. Heeft met de ontwikkeling van de spieren te maken, en het heeft zelfs te maken met zelfvertrouwen op latere leeftijd als die spieren niet goed ontwikkeld zijn. (ooit eens in een cursus gehad op het kdv).

8x is misschien veel, maar op het cb weten ze ook wel dat je dan uiteindelijk soms nog niet op de helft komt. :)

- In de box speeltjes voor hem leggen of iets aan de spijlen van de box hangen.
    - Tijdens het verschonen/ verzorgen regelmatig op de buik draaien en hem uitnodigen naar je te kijken en te kletsen.
    - Op jouw buik leggen.

Mijn zoontje slaapt op de buik sinds hij 2 weken oud is. Hij kon met 4 a 5 weken al zijn hoofd ophouden en zich opdrukken met de armpjes (ook erg belangrijk trouwens).

Succes met oefenen!

19. misa

misa Niet meer actief

Hier net zo!
    Slaapt je kleintje niet op de rug of vind je buikligging zelf prettiger? (als ik vragen mag) :)

20. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    beiden!
    Ik merkte al snel dat hij veeeel beter sliep op zijn buik. Eerst alleen 's middags gedaan in de box, maar al snel ook 's nachts, hij sliep toen naast mn bed in een mozesmandje. Heb er ook veel over gelezen, en ik sta 100% achter onze keuze.
    Mart is nu super sterk in zn armen en ik ben helemaal niet bang dat hij stikt of wat dan ook. Heb geen aerosleep of wat ook..

en jij? Hoe zijn jullie tot die keus gekomen?

Deel Deze Pagina