Ik ben half september uitgerekend. Maar ik heb geen idee hoe dat zit met kleertjes. Wat is dan handig? Rompers met geen mouwtjes, korte mouw? Lange mouw? En de kleertjes zelf? Tshirtjes zie ik in maatjes 50. Doe je dat aan? We krijgen een meisje en zie leuke tuniekjes enzo maar is dat wel handig? Onze eerste is een jongetje, ik had allemaal leuke truitjes en hasjes die niet handig waren of gewoon overbodig. Zo zonde.. Kortom wie helpt me even hiermee op weg? Ik heb nu nog niks gekocht en blijf maar twijfelen..
Ik ben begin september bevallen en mijn dochter heeft nooit 50 aan gehad. Hoe groot was je 1e kindje? Ik heb maar 1 pakje maat 50 gekocht aangezien we beide niet heel klein zijn en dus ook geen heel klein kindje verwachte. Als je 1e kindje lang was zou ik dat ook aanhouden anders wat meer 50 aanschaffen. Verder had ik vooral rompertjes met korte mouwen en dan een shirtje met lange mouwen erover heen. Lang en lang vond ik zo onhandig en dl had dit ook echt niet nodig. Verder had ik een paar t shirtjes en daar deed ik dan wel een rompertje met lange mouwen onder. Tuniekjes etc gaan prima, is toch allemaal van soepele stof. Dl had zelfs in de 1e week haar skinny jeans al aan . Alleen dingen met capuchon zou ik niet zo snel doen, dat ligt toch wat minder fijn (afgezien dan van een jasje natuurlijk. Dl hield zichzelf zo goed op temperatuur dat ik in de wagen haar geen mutsje op deed, alleen de muts van de jas.
Ik was de eerste weken van de 'baby' kleding. Dus zachte stoffen en zachte kleuren. Er is nog tijd genoeg om ze als mini-volwassenen aan te kleden met jeans etc. Ook wilde ik dingen die niet over het hoofd hoefden, dus wikkel-rompers en boxpakjes, liefst met voetjes. Qua mouwlengte zou ik voor half lange mouw en half korte mouw gaan. En een of twee vestjes, dat vond ik ook prettig in het begin. En boxpakjes dus. Ideaal en echt 'baby-achtig'.
Ik ben eind september uitgerekend. Ik heb echt van alles al. van rompers korte en lange mouw. Tot t-shirts en vestjes etc. Verschillende maten. Je weet nooit wat voor weer het is. Het kan warm zijn. Maar ook al koud.
Ik had bij mijn zoontje geen maat 50 want iedereen incl vk zei dat het een groot kind zou worden... euh ja meneer heeft ruim 1.5 maand in maat 50 vertoeft dus moest gaan bijkopen. Nu heb ik 5 setjes 50 (nog neutraal) een aantal nieuwe meisjes pakjes en de rest 56 dus mocht het weer een kleintje zijn heb ik wel iets. Rompers heb ik lang kort 50 50/56 en 56 dus ben van alle markten thuis hihi
O en ik vond wikkelrompertjes inderdaad echt ideaal. Box pakjes nooit gehad maar dat is ook omdat ik die dingen oerlelijk vind...
Ik vind omslagrompers fijn. Lange of korte mouwen is heel persoonlijk, hier lange mouwen en dat ging prima (eerste was een oktoberbaby) Verder truitjes enzo van soepele stof kopen. Onze kleine was 8 pond, maar heeft de eerste maand 50 aan gehad, ik zou dat dus kopen als eerste pakje. Te grote kleertjes is niet fijn, daar houden ze zich ook niet zo goed in warm..
Mijn dochter is van september. korte mouwen heeft nooit gedragen, of miss 1 shirtje en dan deed ik lange mouwen romper eronder. Rompers had ik lange en korte mouw en zonder mouw. Ik vind mouwloze het fijnste. Verder gewoon zachte babystofjes kleding. Vooral de eerste dagen. Later kreeg ze ook wel eens een jurkje of rokje oid aan natuurlijk.
Of rompers met lange mouwen en kleertjes met korte mouwen. Of andersom. Lang over lang is heel irritant en kort over kort te koud. Weinig van maat 50 en wat meer van maat 56 zou ik kopen. Vooral jurkjes want daar kunnen ze mooi in groeien en staat een meisje prachtig. hier 1 boxpakje, wel handig en zacht maar geen gezicht. Dit trek ik dan ook meestal alleen s nachts aan voor in bed
Ik ben begin september bevallen en het was mooi weer. Maar uk moest sowieso ook in het begin gewoon met mutsje en kruikjes. Ik had gewoon rompers korte mouw en zonder mouw zachte broekjes en zachte truitjes langs. Geen vestjes (vervelend capuchon) wel een jasje om naar buiten te gaan (zo eentje van prenatal met oortjes) en geen dikke truien. Was prima hier. Ik had ook wat boxpakjes maar dat vind ik dus echt niks met die voetjes. Warm was dat en irritant met luier verschonen. Ik had juist veel maat 56 gekocht en maar 1 pakje maat 50 maar uk was 3300 gram en net 50 cm dus hij heeft uiteindelijk 7 weken in maat 50 gezeten. Dus heel wat bij geshopt in mijn kraamweek
Ik zou niet teveel in maat 50 kopen, kan je nog bijkopen als 't echt nodig is.. Omslagrompers vind ik ook fijn Kleine baby's hebben het snel koud, dus ik zou voor rompers met lange mouw gaan (Tenzij het echt nog 30° is natuurlijk), vind overslagrompers gemakkelijk In 't begin vind ik makkelijke zachte kleertjes het fijnst.. Kleedjes e.d ben ik pas na een tijdje beginnen aandoen
Mijn kindje was ook klein maar heb nooit maat 50 gebruikt. Maat 56 was iets aan de grote kant maar zonde om maat 50 te kopen omdat ze zo snel groeien. Dan de mouwtjes maar iets omvouwen. Ik vond de overslag rompers met drukknoopjes het makkelijkste, die hoef je niet over het hoofdje te doen. Ik zou van alles wat aanschaffen, paar korte en paar lange mouw. Qua kleertjes zit voor die kleintjes ook zachte kleding het lekkerste bijv. overslag vestjes.
Hier half september uitgerekend. Heb veelal korte en lange rompertjes en wat vestjes, ook heb ik kleine shirts met lange mouwen en van die zachte broekjes erbij. Maar ik heb ook al een spijkerbroek in de kast hangen ik ben ook niet van de boxpakjes .. die komen er hier niet in! 🙈
Ik ben vorige jaar sept bevallen van een jongen. Hij was 56 cm maar heeft nog wel maat 50 aangehad. Lange mouw rompers zou ik nooit kopen, is erg onhandig als daarover nog een shirtje moet. Ik had gewoon korte mouw en normale pakjes erover. Bedenk dat je kleintje zichzelf nog niet warm kan houden. Ookal is het in sept nog 20 graden, je kleintje heeft hulp nodig bij het warm blijven. gewoon lange broek en shirt met lange mouw aan.
Bedankt voor de reacties! Sorry voor mijn late reactie terug, ik zat even in de lappenmand Mijn eerste kindje was 52 cm, niet echt lang dus. Ik vind het gewoon zo zonde om zoveel te kopen terwijl je dat niet aandoet. Want ga ik dan alles in maat 50 kopen? Of maat 56? korte mouw/ lange mouw? Pff lastig hoor. Maar ik lees dus eigenlijk dat je je kindje geen t-shirtjes aan doet? Tenzij over romper lange mouw. Maar geen blote armpjes dus?
Hier heeft dl inderdaad geen blote armpjes gehad en ze kon zich toch echt heel goed warm houden (kruiken staan nog ongebruikt in de kast). Dl is van 6 september en 2 weken na haar geboorte was het nog enkele keren 22-25 graden maar korte mouwen voelde niet echt lekker. Aan de andere kant, als je rompertjes met korte mouw hebt en het is echt heel warm kan je altijd een t shirtje daarover doen. Korte mouw rompers heb je als het goed is toch. Hopelijk gaat het nu weer beter met je!
Hier ook een september dochter.geen tshirtjes kopen want die hebben ze de eerste maanden toch niet aan. Ik zou inversteren in een mooie omslagdoek want daar liggen ze de eerste maanden toch veel in. Geen jasjes met cappuchon want dat ligt niet lekker. En inderdaad zoals al eerder genoemd geen rompers met lange mouw want daar krijg je moeilijk nog een shirtje overheen. Rokjes ed zou ik ook bewaren voor als ze kunnen zitten. Zo'n rokje blijft niet zitten en zit alleen maar in de weg. Verder had ik 3 pakjes 50, mijn dochter was 51cm en heeft de eerste maand echt 50 gedragen. Na 2 maanden al snel 56. Vanaf 62 echt leuke kleding en wat duurder gekocht. De eerste maanden zie je er zo weinig van dan slapen ze alleen maar. Succes!