6 ponder verwacht, welke maten in huis?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Elines, Jul 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Ze verwachten dat ons meisje 6 pond zal wegen wanneer ze wordt geboren. Nu heb ik wel een aantal setjes in 50 en 56 maar ik las laatst een bericht van iemand waarvan haar zoontje 6 pond woog en waarvan maat 50 te groot bleek te zijn. Wat zijn jullie ervaringen? Ook nog een maatje 44 erbij kopen of wachten totdat ze is geboren en eventueel een 50 omslaan??
    Jammer dat je van te voren niet zeker weet in welke maat ze komt...;)

2. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zou gewoon 50 aanhouden, 44 is zo bijgehaald mocht het echt nog te groot zijn, voor 1 dagje kan je het wel omslaan zo bespaar je wat centjes mocht je het niet nodig hebben..

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gewoon maat 50 (prenatal valt redelijk klein)..

Mijn dochter schatte ze trouwens ook 6 pond en dat werd 7 pond ;)

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Mijn dochter was 2830 gram. Maat 50 van Noppies pastte prima. Al het andere was veel te groot. Ik zou nu met de sale lekker wat Noppies inslaan. Mijn dochter heeft 2 maanden maat 50 gepast.

5. titania

titania Bekend lid

Jul 14, 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    #5 titania, Jul 21, 2011
    Last edited: Jul 21, 2011
    prenatal vind ik juist enorm ruim vallen! Mijn zoontje was 6,5 pond en 46cm bij z'n geboorte en hij paste maat 50 omslag rompers van de prenatal pas na ruim anderhalve maand en begint er net pas een beetje uit te groeien in de lengte, in de breedte is het nog steeds ruim. (hij is nog steeds aan de kleine kant). Het "wondertje" rompertje uit de blije doos past hij eigenlijk nu pas.

Als je echt mooie pakjes zoekt.. 50 van imps&elfs en noppies etc. vast precies goed voor een slanke baby. 44 heb ik hier nooit nodig gehad.. Kleertjes.com heeft veel imps&elfs nu in de sale!
    h&m maat 50 was trouwens ook wel goed qua rompers(wel iets aan de brede kant) en boxpakjes. Ook zara ben ik groot fan van. Al vallen hun rompers wel ruim(0-1maand is een ruime maat 56 ze hebben daar trouwens prachtige jurkjes en pakjes voor meisjes!- is ook sale nu)!

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als noppies klein valt, zou ik daar zeker een setje van kopen! Zowizo is een schatting maar een schatting, mn schoonzus zou een 6 ponder krijgen en wie was ruim 8 pond. Onze dochter was bijna 4,5 pond en heeft een maand lang 50/56 van prenatal en hema gepast dus het is zeker de moeite waard daar wat van in huis te hebben.

7. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    ik zou een 9-ponder krijgen, dus alleen maat 56 en groter in huis (op 1 pakje in maat 50 na, dat ik in de laatste week nog heb gekocht), en jawel: 3170 gram!
    Heel snel wat extra kleertjes in maat 50 gevraagd aan de kraamvisite!

Wat ik wil zeggen: ik zou gewoon voor maat 50 gaan, maar zeker niet kleiner. Mocht het nodig zijn, dan is dat zo bijgehaald.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier werd een kleintje verwacht (ruim 5 pond -als ik zou voldragen- en flinke kans op prematuriteit). Uiteindelijk werd ze met 38 weken gehaald en woog ze 2950 (groeiecho is dus zeker niet altijd betrouwbaar!).
    Ik had 2 setjes van 44 (Dirkje; de ene heeft ze nooit gepast (boxpakje) en de andere ruim 3 weken.
    Daarnaast had ik wel 8/10 setjes in 50 (Vnl Noppies dat valt mooi klein, ook enkele pakjes van Prenatal - zoals de nijntje serie- gingen vrij goed) dit heeft ze bijna 2 maanden gedragen. Nu passen enkele broekjes nog.
    Ik had ook al een zooi 56 in de kast hangen maar die passen pas sinds een week of 4 (dus met 1,5/2 maanden) :).

9. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,587
    0
    36
    Hier een meid die 2350 gram woog. Ze is begonnen met maat 48 en daarna heel lang maatje 50. Misschien zou ik 1 pakje maat 48 kopen als eerste pakje en de rest maat 50/56. Mocht ze dan echt zo klein zijn dan is het zo bijgekocht of sla je de mouwen/broekspijpen even om.
    Noppies viel hier ook erg mooi (smal). Prenatal daar verzoop ze echt nog in.

10. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Hmm ok, dus met mijn setjes van 50 en 56 moet ik het wel redden. Inderdaad is het een schatting, en ik ben ook nog geen 40weken dus wie weet doet ze nog een groeispurtje op het einde :). Ik krijg elke keer zo'n gevoel van; "ojee, zal ik wel voldoende hebben van alles". Maar het is natuurlijk ook zo bijgekocht! Ik ga nog wel even kijken naar de sale :D

11. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had twee pakjes in maat 44 gehaald maar die heeft ze niet veel aangehad (3140 gram). Wel zou ik je aanraden om wat kleine maatjes 50 te halen, dus inderdaad van Noppies bijvoorbeeld. De hema vond ik echt nog te groot! Ik vond het vrij lastig om kleine kleertjes te vinden dus heb het juist niet afgewacht en daar ben ik achteraf blij om. Ze spuugde vrij veel dus voor we thuis waren uit het ziekenhuis waren er al drie setjes doorheen en dan duurt het lang tot je een nieuw setje bijgehaald hebt ;). Succes!

12. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Bij mij verwachten ze ongeveer 3500 gram, het werden er 2780. Maar wel 50 cm. Ze paste wel in maatje 50, al zat het meeste haar te breed, qua lengte was het wel goed.

Ik zou het op maatje 50 houden, als kleinste. Desnoods sla je de mouwen en pijpjes om, dat geeft niks. Ze groeien er vanzelf in ;)
    Hier maatje 50 toch wel een dikke twee maanden aan gehad denk ik, 56 nog een hele tijd, maatje 62 sloeg ze bijna over daar was ze in twee weken uit gegroeid. Zit nu in 68 (boven) en 74 (onder).

13. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dennis was 3265 gr. en bijna alles in maatje 56 was te groot, helemaal toen hij natuurlijk nog wat afviel de eerste dagen. Ik had gelukkig 4 setjes in maatje 50 dus dat ging goed, maar vooral Noppies viel goed, een Hema setje dat klein viel (voor de rest is Hema steeds veel te groot geweest) en een newborn setje van Prenatal en die had ik van het rekje bij de prematuur kleding gevist en dat bleek ook een stuk kleiner dan de andere maatjes 50.
    Toen hij een tijdje later in 56 kon (en nu nog steeds in 62), was Noppies nog steeds goed en ook Ducky Beau.
    Het is echt lastig om in te schatten wat goed zal passen, de maten zijn zo verschillend per merk!

14. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Hier niet verwacht maar er kwam een meisje van 6 pond uit. Gelukkig had ik wel wat maat 50 maar dat was te groot. Gelukkig had een vriendin van mij nog een aantal pakjes maat 44 liggen die ik mocht gebruiken. Verder hebben we gewoon de mouwen van maat 50 omgeslagen. Nu, met bijna 3 maanden, nog steeds in maat 56.

15. VeraM

VeraM Actief lid

Apr 22, 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Mijn dochtertje zou 10 pond wegen dus ik had allemaal maatje 62 ingeslagen. Maar ze was maar 7 pond en maat 50 paste perfect. Ze kunnen er dus behoorlijk naast zitten. Ik zou gewoon gaan voor maat 50, en kleiner is zo gehaald hoor!

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    MiniNooNoo was 2975gr bij de geboorte. Ze had 44 aan kunnen hebben, maar dit hebben we nooit in huis gehad. Ze heeft dus 50 aangekregen en dan alles omgeslagen, soms wel twee keer haha!
    Ze past nu net sinds een kleine maand in 56, maar de zachte broekjes in maat 50 worden nog altijd als pyjamabroekje gebruikt...

17. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Weten jullie hoe Mexx kleertjes vallen? Heb daar een aantal dingen van in mt 50.

18. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje was 2950 gram en 49 cm. We hadden alleen 56 en dat vond ik prima. Ze groeien zo snel!

Oja, en die schatting... is wel vaker dat er niets van klopt. Helemaal omdat ze de laatste weken nog erg hard groeien in je buik. :)

19. misa

misa Niet meer actief

Ik vind merk kleding (mexx ook) vaak wat kleiner vallen.

20. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Meestal is dat zo inderdaad... maar mijn gynaecoloog zei in week 36 dat 't geen grote (zware) baby was, maar wel lange benen had! En dat klopte precies (ben met 39,2 bevallen met geplande keizersnee), het is een heel gezoek om de juiste broekjes voor 'm te vinden want alles is 'm snel te kort. Verder was de schatting zo'n 6,5 pond, en dat klopte ook! ;)

En Dennis groeit eigenlijk helemaal niet zo snel, volgt gewoon zijn eigen lijntje, maar heeft nu, bijna 6 maanden oud, maat 62.
    Je weet natuurlijk nooit precies hoe de groei zal gaan, maar ik zou toch ook altijd een paar setjes, of in elk geval 1, maat 50 halen.

Share This Page