Vraagje over Aerosleep

Discussion in 'De babyuitzet' started by 40plusmama, Oct 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb een Aerosleep matrasbeschermer voor in de wieg en ga er nog 1 voor in het bedje halen. Alleen de ene zegt dat je er niks aan hebt als je geen speciaal Aerosleep hoeslakentje gebruikt en de ander zegt dat dat onzin is.

Neemt de werking inderdaad af of heeft het geen nut als je een gewoon hoeslaken gebruikt of is het de kas van Aerosleep spekken als je een speciale koopt en is dat helemaal niet nodig?

2. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik heb ook een Aerosleep in het bedje. Ik gebruik gewone hoeslakentjes. Bij de babydump gaven ze zelf aan, dat die ook goed zijn. Dus waarom duurdere kopen als het ook werkt met gewone hoeslakentjes.
    Let wel op, mijn kraamhulp raadde de aerosleep af en heeft het eruit gehaald. Wij zijn het na de kraamtijd gewoon gaan gebruiken

3. 40plusmama

Afraden? Gaf ze ook een reden?

4. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ik gebruik wel het speciale hoeslaken. Anders is het effect vd gaatjes weg. Ben er heel blij mee. Fynn ging nml al vanaf 3 maanden op z'n buik slapen en dankzij de Aerosleep vond ik dat niet eng :D

5. 40plusmama

En dát is waar ik over twijfel. De een zegt dat het niet zo is dat het effect dan weg is en de ander zegt van wel.

6. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

May 27, 2007
    8,944
    0
    0
    Hier ook de speciale hoeslakens aangeschaft..want ze hebben het voorgedaan..
    Zodra er een gewoon hoeslaken of molton overheen ligt.
    werkt het niet meer..

7. 40plusmama

Voorgedaan? Wat hebben ze voorgedaan?

Als het niet werkt met gewone hoeslakens is het wel vreemd dat babywinkels (een aantal) zeggen dat het niet uitmaakt.

8. Stanne

Stanne Lid

Jan 25, 2007
    44
    0
    0
    Ik heb ook het advies gekregen om de bijbehorende hoeslakens te kopen want anders zou het effect weg zijn.Ik heb per hoes 16 euro betaald.Zij zeiden dat ik er 3 van nodig had.En ach dat geld weegt toch niet meer op tegen de rest van de aangeschafde spullen. :oops: :oops:

9. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Een hoeslaken is voldoende hoor. Je gooit em in de was en droger en hup weer op bed.

En wat betreft de effectiviteit: probeer het zelf maar es uit door je gezicht er op te leggen en dan door te ademen. Dat gaat een stuk lastiger met een gewoon hoeslaken.

10. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb t aan de leidinggevende daar gevraagd omdat er nog al wat misverstanden over zijn. T béste is idd zo'n speciaal overtrekje te gebruiken, máár je kunt ook n katoenen overtrekje gebruiken. Liefst geen andere.. (dit doe ik nu wel hoor, nu Justin 7 maanden is).

11. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

May 27, 2007
    8,944
    0
    0
    Ze hadden daar zo'n apparaatje..daar deden ze een hoes overheen van aerosleep en dat bleef zuurstof doorheen komen.
    Toen een normale hoes en de zuurstof was meteen weg.
    Hier ook 3 hoezen besteld..als het niet genoeg is bestel ik wel bij..
    zo duur waren ze niet..ik geloof iets van 16 euro of zo?

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

inderdaad gewoon een speciaal hoeslakentje gebruiken. doen wij ook. en bij ons hebben ze het ook voorgedaan. Je kunt het zelf ook testen, duw je gezicht er maar in dan merk je direct het verschil

Ik vind het de beste aankoop die wij hebben gedaan! Dano slaapt ook al vanaf 3 maanden op zn buik, met aerosleep zit ik rustiger.

13. Arre

Arre Lid

Sep 10, 2007
    23
    0
    0
    Rotterdam
    Wij hebben ook de aerosleep gekocht met bijbehorende hoeslaken. Nu vraag ik me af of het echt alleen matras, aerosleep, hoeslaken is als je het bedje opmaakt.
    Als er een ongelukje is, moet je dan ook niet elke keer de aerosleep zelf wassen of houdt het hoeslaken genoeg tegen (wat ik me niet voor kan stellen door al die gaatjes).
    Graag hoor ik dat van alle ervaren gebruikers...

Alvast bedankt!

14. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Meer heb je idd niet nodig. En ja, als je kindje bijv spuugt dan lekt het idd door het hoeslakentje heen. Maar dat zou het bij een gewoon hoeslaken ook doen. De Aerosleep is wel heel makkelijk te wassen. Ik doe dat altijd op 40 graden en dan een korte wascyclus (30 min), vervolgens de droger in en dan is alles weer schoon :D

Voordeel vd Aerosleep is ook dat al het vocht meteen wegtrekt en je kindje dus droog ligt mocht er 's nachts een ongelukje gebeuren.

15. leukbabyspul

Jan 10, 2007
    11
    0
    0
    Wij hebben ook de aerosleep. Ons werd verteld geen katoenen hoeslakens erbij te gebruiken i.v.m. minder effect van aerosleep. Maar we konden wel Jersey hoeslakens erbij gebruiken (dat is met stretch); dan blijft het effect behouden. deze zijn gewoon overal te koop, en lang niet zo duur als aerosleep laken.
    wat betreft kraamzorg; bij ons gebruiken ze het niet in combinatie met kruik; als de kruik zou lekken kan het water namelijk niet goed weglopen, omdat er aan onderkant aerosleep een soort geperforeerd plastic laagje zit. Na de eerste week kun je de aerosleep dus gewoon gebruiken!
    groetjes esther

16. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij hebben het pur-flo hoeslakentje. Deze zijn 9.95 per stuk en werken net zo luchtdoorlatend als de hoesjes van de aerosleep. (advies babydump)

Heb er ook 3.

17. 40plusmama

Dank je voor de tip Lizab, dat scheelt weer.

Ik neem toch het risico maar niet en zal speciale hoezen kopen. Die van Aerosleep of van Pur-Flo, ik zie wel.

18. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Hallo, ik heb bij duimeland mijn Earosleap gekocht en hij deed het voor, maar heeft mij niets gezegd over een speciaal hoeslakentje :)
    Dus ik heb gewoon die Jersey hoeslakentjes..

-x-

19. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dan is de werking dus weg.

20. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Eerlijk gezegd snap ik niet waarom 'iedereen' zo moeilijk doet. Als je voor de Aerosleep gaat dan koop je toch gewoon het complete pakket (dus inclusief hoeslaken). Je wilt veiligheid voor je kindje dus waarom dan bezuinigen op een hoeslaken :rolleyes:

Share This Page