Gister moest ik naar het werk op de fiets. De straat die ik over moest was van begin tot eind afgezet met lint. Ik kwam een bekende tegen en vroeg wat er aan de hand was. Blijkt dus iemand daar boven op de flat te hebben gestaan die wou springen. Ambulance, brandweer politie alles erbij... Echt....zo veel mensen die daar stonden te kijken Wil Je dat nou echt zien?? Stel dat die gene springt...het blijft je de rest van je leven bij. Zouden jullie daar nou ook bij willen staan kijken? Ik heb verder niet gehoord hoe het afgelopen was, maar denk dat als diegene gesprongen was ik het wel gehoord had al..maar. Toch, stel nou dat...brrr dat beeld zou ik nooit meer kwijt raken. Zouden jullie dat nou doen? Kijken hoe het afloopt?
Ramptoerisme erg leuk. Wij hebben het mee gemaakt een binnen brand de brandweer gaat naar binnen en na 20 min komen ze buiten echt het hele plein stond vol met mensen.
Nee ik zou ook doorfietsen. Zou het niet willen zien. Ook lees je dit vaak/meestal niet terug in de krant/nieuws.
Het is iets wat gewoon in de mens zit (het kijken/nieuwsgierig zijn oftewel het ramptoerisme). Ik was wel weggegaan. Heb ooit iemand voor de trein zien springen en er nog steeds nachtmerries van.
Nee! Heb het helaas een keer meegemaakt. Er was toen nog geen politie en het gebeurde praktisch voor me neus. Ik vergeet het helaas nooit meer. Gruwelijk.
Ik zou zo snel mogelijk rechtsomkeert maken. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten zien hoe iemand zichzelf te pletter springt. Dat beeld raak je nooit weer kwijt...
Bij een brand wil ik nog wel eens gaan kijken als t een leeg gebouw is maar zodra er mensen bij betrokken zijn of dieren op een nare manier ga ik niet kijken. Laatst was er hier in de buurt iemand die uit zijn huis getakelt moest worden hij was helemaal van de wereld stonden er tegenover mensen fotos te maken dat vind ik echt not done
Ik ben een echte sensatie zoeker, brand enzovoort rij er altijd voor om! Uitvaartverzorger heb ik gedaan dus schrik niet van een overledene. Dus ja ik zou blijven kijken! Uiteraard zonder kind
Maar waarom blijven kijken? Waarom is andermans ellende sensatie? Oprechte vraag. Nee dat hoeft niet voor mij.
ik blijf denk ook kijken. uiteraard ook zonder kinderen, maar ik vind de titel niet goed gekozen. dit is ramptoerisme en geen leedvermaak. leedvermaak is bv als iemand loopt op te scheppen een driedubbele salto te kunnen maken en bij de aanloop al finaal op zijn bek gaat
eerlijk antwoord. Ik zie dergelijke dingen iedere week in mijn werk dus prive ga ik er niet nog een keer bij staan. @ allwoman, mensen die op een flat staan en niet springen willen graag aandacht dus met al die kijkers is dat in ieder geval geslaagd.