momenteel ongeveer negatief. ik hoop snel meer binnen te krijgen. bezuinigen lukt niet meer. maar goed, ik zou me eigenlijk al heel prima kunnen redden met 50 euro per week. (en das dan voor eten kleding en benzine en alles) (en een beetje extra zou leuk zijn dan kan ik mijn fiets laten maken)
wij houden per maand zo'n 800 euro over (1 inkomen) voor sparen (100) boodschappen (200) en tanken (300). wat er daarna overblijft wordt in ons huis gestopt (renovatie) dus hier geen spaarpotje.
wat een verschillen overal, ook leuk om te lezen hoe anders iedereen het doet, wel of niet sparen enz.
Als ik alle lasten eraf haal, exclusief 100 euro benzine (dit is zonder extra ritjes - alleen woon-werk verkeer) en 200 euro boodschappen, hebben wij 500 p.m aan leefgeld. (dus 200 over - 300 aan boodschappen/benzine)
Yup . Maar dat gaat heel goed hoor. Moet zeggen dat wij hier heel goed van rondkomen en toch nog wat extra's voor een chipje of iets dergelijks hebben. Alleen dan niet van de dure merken maar goed, dat verschil proeven wij ook niet zo.
Wij krijgen samen netto 3500 euro binnen. Maar we hebben al 4 jaar 2 huizen, dus dubbele hypotheek, een dure adoptie achter de rug en drie paarden en drie honden, een zoontje dus, en een baby op komst. Wij spelen elke maand quit. Kunnen niets sparen. Er is altijd wel wat. Nu is mijn auto weer stuk. Vorige maand zijn we begonnen aan de kinderkamer voor ons zoontje dat hij mag gaan delen met de baby. Dan weer een onverwachte rekening..... Wij komen rond zeg maar, en dan is het op. Leuke dingen doen we gewoon wel. Op vakantie of dagjes weg. Maar dat is in de maanden dat we geen tegenvallers hebben. Hoop dat we snel een huis verkopen, dan houden we gewoon een kleine 500 euro per maand over!
Ik geloof ongeveer 1250 euro. En de belasting doen we jaarlijks. O ja en ook nog kinderbijslag. Daar is het sparen al van af.
moeilijk, welke maand. Ene maand heb je minder nodig dan de andere. Maar mij valt op, je hebt meer nodig dan je rekening houd van te voren.
Tussen de 600-700 euro daar moet nog de boodschappen vanaf ong 400 euro en 50 benzine. totaal dus 250 ong
Mijn loon 1900 Vriends loon 1100 Samen 3000 euro pm Vaste lasten (hypotheek 900 euro na belastingaftrek) 2100 euro Boodschappen: 350 pm Tanken: 300 pm (twee auto's) Over voor uitgaan, kado's etc... 250 per maand. Geen vetpot dus! Gelukkig hebben wij nog een eigen bedrijfje (wij verkopen in de zomer ijs op twee vaste standplaatsen) waarbij we in ruim twee maanden tijd nog bijna een jaarloon extra verdienen. Dit geld gaat alleen de eerste jaren nog volledig op in de verbouwing van ons huis en afbetalingen van een lening, studieschuld etc...
Gezamelijk inkomen ongeveer 3700. Na AL onze regulier kosten (onze woonlasten, verzekeringen, DUO aflossingen, kdv, boodschappen, belastingen (gemeente/water), GWE, en tanken) eraf blijft er ongeveer 500 euro spaargeld over. Leefgeld zie ik als boodschappen, kleding, die zeldzame keer dat we ergens koffiedrinken, etc --> heb ik gebudgetteerd voor 500 euro. Ik budgetteer dit bewust, en zie alles wat overblijft als spaargeld. Niet elke maand kan dat ook daadwerkelijk gespaard. Zo heb ik deze maand een nieuwe bril en hebben we de benodigheden voor digitaal ontvangen op de tv aangeschaft. Ben je zo 250 euro extra kwijt.