Lieve allemaal, Gister zijn mijn man en ik voor onze eerste echo naar de verloskundige geweest. Uitgaande van mijn 1e dag van mijn laatste menstruatie (6 jan 2007) zou ik gister 9 weken en 2 dagen zwanger zijn......maar...tot onze grote verbazing gaf de echo aan dat het vruchtje pas 6 weken oud is! De verloskundige zei dat ik of veel later mijn eisprong heb gehad of dat het na zes weken gestopt is met groeien. We hopen natuurlijk op het eerste, maar toch lijkt het mij erg onwaarschijnlijk. hoe kan ik nou begin jan. menstrueren en pas midden februari zwanger raken? We kunnen over twee weken pas weer terecht voor een nieuwe echo. Ik ben hierdoor zo onzeker geworden en wil graag in contact komen met mensen met een soortgelijke ervaring. Kan ik nog hopen op een goede zwangerschap? Esje
Ik denk niet dat je er veel aan hebt, maar ik heb een echo gehad met 7,3 weken en bleek pas 6,2 dagen te zijn, dus ongeveer een week kleiner. Ik wist zeker wanneer mijn eisprong was geweest door ovulatie testen en temperaturen en hoewel het hartje vrolijk klopte heb ik toch ruim een week later een spontane miskraam gehad. Als het zou kunnen dat je later zwanger bent geworden dan zou ik me niet teveel zorgen maken want het gebeurt heel vaak dat het vruchtje kleiner is dan je denkt.
Hoi Moon85, We zijn eind november gestopt met de pil. Ik heb daarna mijn menstruatie in december optijd gehad en in jan. een week te laat. Hoop ookal dat het daarmee te maken heeft maar vind er evengoed nog wel een groot verschil tussen zitten. Ik denk dat we niet anders kunnen dan afwachten. liefs
Ik wist met de 2ling ook precies me eisprong omdat ik clomid had gebruikt. En was 10w3d en op de echo maar 6w. Ging ook wel mis helaas maar ja aan de natuur doe je niks. Ik hoop voor je dat het een late eisprong is geweest.
Jeetje Moon, wat onzettend erg voor je! 2 ling nog wel. Maar je hebt gelijkt aan de natuur doe je niks. Bedankt voor je wijze woorden en veel sterkte verder. Liefs
Ik heb een echo gehad toen ik dacht ruim 8 weken te zijn, bleek het ook maar krap aan 6 weken te zijn volgens de echo. Hartje kloptje wel, en ze vertelde me ook dat ik vast een late ei had gehad en dat innestellen ook langer heeft geduurd. Ik vertrouwde het ook niet. Intuitie gaf me gelijk: na 2 weken miskraam. Pin je niet te veel vast op verhalen van anderen. Het hoeft niet zo te zijn, maar hou er rekening mee dat het nog alle kanten op kan. Ook helaas de verkeerde. Hopelijk heb jij meer geluk.. Veel sterkte en hou ons op de hoogte!
Ik had een echo met 8 weken gepland, toen zagen we een vruchtje van rond de 6 weken, maar kon niet later zijn ingenesteld volgens mij. Ben een paar keer terug moeten gaan op controle voor de zekerheid, het groeide ook iets, maar niet genoeg. Uiteindelijk op de dag dat ik 13 weken moest zijn heb ik een curretage gehad. Ik hoop voor je dat je wel een laatte eisprong hebt gehad, zeker als je net gestopt bent met de pil, dan is die kans groter.
Bij mij was het ook zo,ze twijfelden hoever ik juist was,maar normaal aan 6 weken en 2 zou de gynea toch al een hartje moeten zien kloppen. Normaal klopt het hartje op 5 weken en 3 dagen. Als het op 6 weken niet klopt zei mn dokter dan zit het fout en zo was het idd ook bij mij. Vraag wat meer duidelijkheid!
Ik ga morgen bellen en vragen of ik toch niet eerder terecht kan, wordt gek van die onzekerheid! Een inwendige echo heb ik niet gehad, is het raar om daarnaar te vragen? En kan dit bij de verloskundige zelf? Zo fijn dat deze forum er is, buiten mijn man om kan ik er met niemand in mijn omgeving over praten. Ik blijf positief denken al hou ik ook alvast rekening met het andere!
Bij de gyneacoloog kan je een inwendige krijgen hoor. Vk's heb je hier in Belgie niet echt,allee ik bedoel de meeste zwangere vrouwen gaan naar de gyneacoloog maandelijks.
hoop voor je dat je snel een 2e echo krijgt. al is het maar voor de zekerheid en de duidelijkheid. wilde toch mijn positieve verhaal nog opschrijven.. ging voor een echo, zou ruim 8 weken moeten zijn... en bleek net 6 te zijn. verschil dus iets meer dan 2 weken. Nu ondertussen 20 weken zwanger..
Kunnen ze 'uitwendig' dan al zien dat het pas 6 weken is? Ik heb een inwendige echo gehad en toen was het nog heel moeilijk meten, omdat het nog zo klein was...
Hier ook een positief verhaal. Gelijk na het stoppen met de pil zwanger geworden. Bleek op de echo 3 weken korter zwanger te zijn als we dachten. verlate eisprong door het stoppen met de pil denken we. Want de 2e echo klopte helemaal als je van de nieuwe tijdsduur uitging. En nu voel ik hem/haar al trappelen.