Leeftijd alleen naar zwembad

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloomm, 25 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

12 jaar lijkt mij ook een mooie leeftijd. Maar dat bekijken we tegen die tijd weer. Dochter kan prima zwemmen en gaat op de camping zelfstandig.
    Maar hier vanuit huis met geld, sleutels e.d. dat kan ze echt nog niet.

2. Suthern

Suthern Actief lid

21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Waarschijnlijk ben ik in jullie ogen zo'n verwaarloosd kind, maar ik ging op mijn 8e ook wekelijks (17.00u tot 20.00u) zonder ouderlijk toezicht met mijn broers zwemmen. In een middelgroot zwembad en had diploma A en B. Er was altijd een badmeester, dus hoezo had een van mijn ouders dan ergens moeten gaan zitten? Had geen meerwaarde gehad. Om 19.45u belde mijn broer naar huis en werden we opgehaald met de auto.

Naar ik begrijp dat dit kind nóg jonger is, dat is wel een beetje spannend natuurlijk. Maar dat het minder snel misgaat als je er zelf bij bent, nee hoor dat denk ik niet. Ik ben van plan mijn eigen kinderen ook op tijd verantwoordelijkheid te geven hoor, of dat nou zwemmen is of iets anders..

Emma86 vindt dit leuk.
  3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier is zoon ook wel een keer samen met een vriendje geweest; volgens mij was hij toen nog net geen 9 en vriendje 8. Ging prima.

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    9 a 10 jaar, mijn zoon wil graag met klasgenootjes gaan en dat mag van mij wel, hij is bijna 10 met A B C.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Precies dit! Ik ging pas alleen naar het zwembad toen ik op de middelbare school zat, dus ik was minstens 12. Maar als mijn ouders hadden geweten wat voor 'spul' daar nog meer rondliep en wat die gastjes allemaal uitspookten, hadden ze me vast niet alleen laten gaan.

Ik kon op die leeftijd echt uitstekend zwemmen (deed al jaren aam wedstrijdzwemmen) dus dat was het probleem niet. Maar er waren wel degelijk andere gevaren.
    En als ik deze tijd van het jaar het nieuws kijk en de kranten lees en zie hoeveel zwembaden er te maken hebben met probleemjongeren, dan was en is die situatie niet uniek. Wat je in het nieuws ziet is het topje van de ijsberg, de meest extreme gevallen. Maar volgens mij spelen dit soort problemen in veel meer zwembaden.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  6. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik kan mij van mijn jeugd ook herinneren dat we niet alleen naar het zwembad mochten omdat er veel gevochten werd en tienerjongens soms gevaarlijke dingen deden. Dus het was dertig jaar geleden op sommige plekken ook al zo.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind zelf 11 of 12 jaar vroeg zat:)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier vanaf 8/9 jaar.
    Maar het is een klein zwembad, ik heb rustige kinderen die heel goed alles tegelijk kunnen doen, en mijn beste vriendin is er zwemjuf.
    Ook kent iedereen hier elkaar en hebben ze mijn telefoonnummer klaar liggen.
    En iedereen doet het hier zo eigenlijk. Ik kom dan af en toe even om het hoekje kijken.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    12+

Daarvoor vind ik persoonlijk te jong.

Zelfs onze dochter die toch een aantal jaar op wedstrijdzwemmen heeft gezeten mag nu pas alleen gaan.

Maar als het heel kleinschalig zou zijn is het wel anders.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Hier mocht de oudste dus met 11, maar inderdaad, kleinschalig. 5 minuten fietsen, badjuffen/meesters kennen ze bij naam, in het dorp. Een zwembad verderop in de stad mag hij van mij echt niet alleen heen. Ik weet dat daar vaak geruzie is.

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Goh, ik ging vroeger met 8-9 jaar alleen maar het zwembad (of alleen, bijna altijd met vriendinnetjes). In een dorpje 5 km verderop. Fietsten we samen heen en weer terug. En in die tijd hadden we geen mobiele telefoons. In die tijd gebeurde er ook heus wel eens wat hoor, wat trammelant of wat gepest. Maar dat kwam altijd goed en we leerden zo zelf dingen op te lossen.

Normaal kind van een jaar of 10 moet toch zelf wel in staat zijn om zelf naar het zwembad te gaan? Zelf om de spullen denken? Dat wordt anders nog wat naar de middelbare school. Dan moeten ze ook overal zelf om denken. Daar heb je ook vervelende dingen die gebeuren.
    Snap dat loslaten lastig is maar ik vind het toch ook in het belang van je kind.

Aszz en nelta vinden dit leuk.
  12. Novi

Novi Niet meer actief

Vanaf de middelbare school denk ik. Daarvoor vind ik kinderen echt te jong om alleen of met vriendjes in een zwembad rond te hangen. En ik durf er niet op te vertrouwen dat de badmeester mijn kinderen voldoende in de gaten houdt.

Deel Deze Pagina