Leeftijd en zwangerschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Kiki, 26 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Het leven loopt idd zoals het loopt. Ik heb eerst mavo, toen mbo en toen hbo gedaan. Was daarmee klaar op mijn tweentwinstigste. Toen eerst huisje gekocht, daarna een paard en hond en nu zijn we helmaal klaar voor een klein wondertje. Heb 4 en half jaar een relatie en ben 25.
    Groetjes
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Het verschilt per gyn en per ziekenhuis, wat ze zeggen na de keizersnede.
    Vaak word toch geadviseerd om het even rustig aan te doen.
    Dit omdat een keizersnede toch een behoorlijk heftige buikoperatie is.

    Maargoed waarom ik zo lang moest wachten voordat ik weer zwanger mocht worden weet ik niet, maar wanneer de tijd daar is ga ik het wel navragen, ik wil zelf ook wel weten waarom.

    groetjes
     
  3. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Je bent zeker geen oud wijf :) de een is er mischien eerder aan toe dan de ander. Ik zelf wil graag kinderen voor mijn dertigste maar ieder heeft zijn eigen mening erover
     
  4. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik had zelf ook wel eerder kinderen "gewild", alleen moet je altijd nog maar afwachten hoe het loopt, dat heeft natuurlijk niks met je mening te maken.
    Ik heb geluk gehad dat ik nu zwanger ben. Zo zie ik het.
     
  5. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    J owke de kinderwens is er voor mijn dertigste maar of dat zo gaat lukken weet ik nooit van tevoren (sorry khad het wat verkeerd gezegt)
     
  6. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    ;) Nee, dat begrijp ik wel. Het was ook niet boos bedoeld hoor ;)
     
  7. smarty

    smarty Lid

    5 sep 2005
    50
    0
    0
    iedereen is er op een ander moment in zijn/ haar leven klaar voor!
    toen ik mijn vriend leerde kennen wist ik eigenlijk al meteen dat ik met hem kinderen wilde, nu 2,5 jaar later zijn we dan ook bezig voor ons 1e kindje!
    misschien werkt het bij ons mee dat mijn vriend 14 jaar ouder is en hij nu wel al zijn oude vriendnen en collega's om hem heen met kinderen ziet en hij dat ook wilt!
    ik heb mijn havo diploma en bijna mijn hbo, dus dat zit wel goed en mijn vriend heeft een vaste baan!

    liefs
     
  8. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Jou vriend heeft een vaste baan en jij dan? Van alleen een diploma kun je geen boterham smeren.
     
  9. Ik was net geen 20 toen Tibo* geboren werd.
    En was bij Jonas 21 toen Jonas geboren werd.
     
  10. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik ben in mijn familie/vriendenkring juist erg snel! En ik wilde echt al eerder beginnen met kinderen, maar helaas had ik toen mijn vriend (inmiddels man) niet mee. Op mijn 27e kwam de 1e, op mijn 30e de tweede en nu ben ik 32 jaar en wil ik graag voor een derde. Mijn man wilde eerst het hierbij laten, maar is inmiddels overstag, dus we klussen wat af!
    Vriendinnen van 32 tot 36 jaar gaan nu overwegen om te stoppen met de pil en voor een kindje te gaan.
    We hebben eerst genoten van elkaar en van het reizen over de wereld. Dit laatste mis ik wel, maar komt weer als de jongste een jaar of 6 is denk ik.
    Ik heb gestudeerd en een leuke job. manlief idem. Ik zou zelf echter 2 dagen per week willen werken omdat 3 dagen creche/BSO handenvol geld kost :(

    Groetjes, Ellen
     
  11. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Haha, je hebt gelijk, mijn grote angst voor nu de 2e op komst is: kunnen we het nog wel betalen, volgens mij gaat straks mijn hele salaris naar de creche. Het is nu al bijna 60% wat ik afdraag. En dat is dan voor maar 1 kindje. Nou weet ik wel dat ik niks te zeuren heb, als je veel betaald aan de creche is je inkomen er ook naar, maar als er straks niets meer overblijft kan ik net zo goed stoppen met werken. Mijn mening is dat werk geld moet opleveren en niet kosten. En dan ben ik weer terug bij de jaren 50 waarin de man het inkomen regelt en zijn vrouw slaafs voor het kroost en het huishouden zorgt en af en toe manlief nog verwent ook. AAAAAAH NEEEE. dat dus nooit he, begrijp me niet verkeerd, als je het vrijwillig zo wilt vind ik het prima, maar ikzelf kan me dat toekomstbeeld niet voorstellen.
    We denken er dan ook aan om een oppasmoeder te zoeken die niet ruim 800,- per maand kost.

    Groetjes van Kiki.
     
  12. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    hihi ikke ben geen slaaf moet wel zeggen loop zometeen 2jaar thuis en het begint nu wel tevervelen begin volgend jaar ga ik weer wat werken maar dan zo dat er altijd 1van ons thuis is bij de kids :D
    en als ik ga werken is dat gewoon extra voor ons want met har zijn loon kunnen we alles doen en houden nog over ook :)
     
  13. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Je hebt gelijk dat je meer betalen aan de creche met veel inkomen. Voor Jelmer, de jongste betalen we dus 60%, voor Lonneke van 4, die minder uren naar de BSO gaat betalen we een stuk minder. Dus we redden het wel, maar ik moet wel opletten waar ik de rest aan uitgeef. We zijn als net-niet-meer-starters op de huizenmarkt namelijk ook erg veel geld kwijt aan de hypo.
    Sorry, was ff een financieel itempje tussendoor......

    Toch nog ff iets positiefs: ondanks dat alles duur is en duurder wordt, zou ik er geen kind minder op willen krijgen hoor!
     
  14. smarty

    smarty Lid

    5 sep 2005
    50
    0
    0
    haha dat klopt, maar ik werk ook al deels nu!
    werk nu maar 16 uur omdat ik nog bezig ben met mijn opleiding, maar wil in de toekomst wel meer gaan werken!

    liefs
     
  15. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik snap dat dat niet voor iedereen zo is en iedereen is hier natuurlijk ook vrij in, gevoelsmatig denk ik dat de mensen tegenwoordig wel de lat steeds hoger leggen voor henzelf maar ook voor de buitenwereld, en dat bedoel ik eigenlijk met moeten.
    Ik juich het alleen maar toe als je weloverwogen een kindje krijgt en er niet makkelijk en klakkeloos instapt, maar ik denk wel dat de vrouw van tegenwoordig wel alles wil zijn, de carrierevrouw met een goede gedegen opleiding, de mooie sexy minnares, de welbespraakte en begrijpende partner en natuurlijk ook de goede en moeder die betrokken is bij het leven van haar kids...en dat dit allemaal nou eenmaal niet bereikt is als je een jaar of 23 bent..

    Liefs,
     
  16. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik ben 25 en hoop toch zeker op mijn 26e moeder te worden. We wilde wel eerder, maar doordat ik een andere baan kreeg en zo, mijn paard na veel problemen overleed is het er allemaal niet van gekomen.... Ik dacht altijd dat je op het juiste moment moest stoppen met de pil, maar ben er inmiddels achter dat er eigenlijk nooit een goed moment is ;)
     
  17. Linnie

    Linnie Lid

    27 sep 2005
    38
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben mijn man pas op mijn 29e tegen gekomen. Hij heeft al 2 oudere kids en vond dat welletjes. Ik wilde vroeger nooit kinderen. We hebben wel een hele dierentuin thuis. Tja en dan gaat het ineens toch kriebelen. Gelukkig had mijn man al vroeg in ons samenzijn aangegeven dat er dan best over te praten zou zijn, dus is het geen enkel probleem. Hij vindt het wel leuk zo'n 2e ronde. Overigens hebben "wij" al een kleindochter en nr 2 is op komst. Misschien zijn de kriebels daarom alsnog gekomen.

    Groetjes,

    Linda
     
  18. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    hoi hoi

    dan moet is zekers een oude mams zijn ik ben nu 34
    de eerste kreeg ik met 24 jaar. was toen getrouwd en wilde toen als vele anderen jong kinderen .
    Ben op mijn 27 gaan scheiden .
    Een paar jaar later ben ik mijn vriend tegengekomen en vorig jaar kreeg hij de kriebels dat hij nog wel een kleintje wilde hebben dus vandaar dat ik nu op mijn 34 zwanger ben ik hoop dat hij voor mijn 35 geboren is want ik ben 20/23 december uitgerekend en ben zelf op 2 januari jarig.

    groetjes marjon
     
  19. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Haha, ja marjon, jij bent wel echt een oude mams ;););)
    Nee hoor, grapje natuurlijk want je kreeg de eerste met 24, dus eigenlijk ben je een jonge mams.

    Groetjes van Kiki
     
  20. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    hahaha marjon een oude mams haha nee joh
     

Deel Deze Pagina