iemand tips voor vakantie in de caribbean

Discussie in 'De lounge' gestart door angeliq, 20 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angeliq

    angeliq Actief lid

    16 dec 2005
    110
    0
    0
    ik loop meschien een beetje hard van stapel maar we willen in augustus op vakantie gaan (tenminste als ik niet voor mei zwanger word). Ben al hard aan het zoeken naar leuke plaatsjes en hotels :D

    we gaan met 'z'n 4tjes. nou vroeg ik af of iemand aanbevelingen heeft voor hotels of plaatsjes in de caribbean.

    We willen graag een all inclusive hotel
    en de mannen willen een swim up bar ;)

    groetjes
     
  2. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ha ha ha, wat een eisen.
    Nou dat moet lukken hoor.

    Heb zelf n half jaar op Sint Maarten gewoont (Nederlandse Antillen) maar dat is niet zo luxe. Ze hebben natuurlijk wel wat luxe hotels..
    Maar natuurlijk nog veeeeel meeer keus dan alleen Sint Maarten.
    Wij zijn ook naar Saba, Sint Eustasius, St Barths, Anguilla, St Kitts & Nevis geweest...
    Lekker temperatuurtje en hele aardige mensen.

    wat reisbureau tips:

    www.abctravel.nl
    www.madureo.nl
    www.caribbean.nl

    Veel plezier :)

    (wij gaan in juni weer n weekje naar Sint Maarten :) )
     
  3. Natas26

    Natas26 Bekend lid

    2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi Angelique,

    Ik ben een aantal jaren geleden naar de domenicaanse republiek geweest! Een echte aanrader! Ik zat in een all incl. hotel met swim up bar maar dat hebben ze daar bijna allemaal. Zelf ben ik in Punta Cana geweest in Rui Taino, dat maakt deel uit van een 4 (of 5) tal hotels met een een oneindig mooi wit strand en je kunt ook gebruik maken van alle faciliteiten van de andere hotels (ten minste toen dan). Verder is er een beach straat met een internet cafe discotheek en winkeltjes, best leuk hoor! Het enige nadeel is dat je beter niet op eigen gelegenheid van het terrein af kan gaan (is wel een heel groot terrein hoor dus niet benauwend!) vanwege de criminaliteit en armoede. Het terrein wordt dan ook zwaar bewaakt. Wel worden er excursies georganiseerd dus weg gaan is wel mogelijk! Ik ben er helemaal tot rust gekomen en voor mij was het niet de bedoeling om een doe vakantie te houden (ben wel 2x weg geweest op excursie) maar vooral om te relaxen, snorkelen en te zonnen. Het eten was er heerlijk en de mensen zijn er super vriendelijk! Je had daar ook van die animatie avonden, ben ik ook geweest was ook erg leuk en vooral lachwekkend. Kortom ik heb er van genoten!!

    Wel even een opmerking, ik heb me laten inenten (werd aangeraden) en je hebt daar muggen die de gele koorts kunnen veroorzaken (volgens mij kun je daar niet voor ingeent worden maar weet het niet meer zeker). Voordat je een reis gaat boeken zal ik daarover wel inlichtingen verzamelen als ik jou was met het oog op een (toekomstige) zwangerschap! Info kun je vragen bij de huisart of GGD.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik ben in mei 2005 op de dominicaanse republiek geweest.. en eigenlijk het zelfde verhaal als hierboven....alleen wij zaten in puerto plata (playa dorada) in hotel gran ventana... persoonlijk echt een superhotel.... misschien een tipje:

    www.vakantiereiswijzer.nl

    daar kun je ervaringen en verhalen van andere mensen lezen die in een bepaald hotel zijn geweest...
     
  5. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik ben net terug uit Tobago en dat is zeker een aanrader. Wij zaten in een appartement. Zelf zou ik bij zo'n bestemming niet kiezen voor all-inclusive, want dan zie je nog alleen je hotel en daarvoor hoef je niet naar de Caribbean. Als je naar Tobago gaat moet je een auto huren en dan kom je op de mooiste strandjes, waar verder geen mens te vinden is, je waant je dan echt in het paradijs...
     
  6. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ook ik ben afgelopen zomer met mijn vriend naar de Dominicaanse Republiek geweest. Wij zaten 1 uurtje van Puerto Plata vandaan. Het plaatsje heet San Juan en het hotel heet Baja Principe, dit is een keten het hotel zit ook in Tenerife, Mexico en ze waren er op dat moment eentje aan t bouwen op Punta Cana, ook Dom. Reb. je moet maar eens kijken op http://www.arakea.be/site/hotel_1658.htm of op
    http://www.bahia-principe.com/en/sanjua ... pcion.html
    Dit was echt een SUPER-vakantie!
    Maar we gingen vooral voor de rust en de luxe en dit was hier zeker te vinden. Verder hebben we een wandeling en een boottocht gemaakt (gesnorkeld, prive-eilandje bezocht, tropische vissen gevoerd) 2 andere wat grotere stadjes bezocht: Cabarette (surfers-paradijs) en Sosua (een wat groter stadje waar we vrienden hebben bezocht). Verder vooral genoten van het weer, de omgeving en de service en luxe en uiteraard van elkaar!
    Succes met zoeken!

    Liefs Niki x
     
  7. angeliq

    angeliq Actief lid

    16 dec 2005
    110
    0
    0
    bedankt voor de tips ga de hotels zeker een goed bekijken
    ik lees bij de riu hotels dat in de hotel formule alleen nationale dranken in de all in formule zitten heeft dit geen nadelen op bestellingen van de drank op tenerief was het zo dat je dan voor veel dranken en bijv coctails moest bijbetalen.
     
  8. Natas26

    Natas26 Bekend lid

    2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi Angelique,

    De Cotails zijn heerlijk (ook met de plaatselijke drankjes!) en inbegrepen! Ik heb voor helemaal niet hoeven bijbetalen!
     
  9. ilseD

    ilseD Lid

    10 jan 2006
    95
    0
    0
    Hey,
    Wij zijn in september nog naar de dominicaanse republiek geweest in het iberostar bavaro resort! Ook een echte aanrader! All inclusive met cocktails en eten 24 u op 24 en 9 a la carte restaurants. Ook animatie en van alle sporten. Kijk maar eens bij thomas cook of pegase op de website...
     

Deel Deze Pagina