Ik zeg ' zoveel maanden (tot een half jaar), daarna bijna 1, 1 en een paar maanden, anderhalf, twee, 2,5 - in augustus wordt hij drie... etc.'
Zo doe ik het ook. Al zeg ik nu al wel vaak dat mijn zoontje 'bijna anderhalf' is. Dochter was tot voor kort nog 3,5, maar nu gaan we toch wel richting de 'bijna 4' ik geloof zo'n 46 maanden
Ja die verandering merk je dan ineens wel hè... Hier ook "een zoon van 3,5.... Die eigenlijk al bijna 4 wordt...."
Ik zeg ook bijna 3 of net 2 geworden of gewoon 2 jaar. Grappig, ik heb laatst een artikel over tekenen van overbescherming gelezen en 1 van de tekenen was het noemen van de leeftijd van je kind in maanden. Bleek een teken te zijn van dat je onbewust nog wil/denkt dat je kind baby is/blijft.
Hier ook wat iedereen al zegt - en als het is om te vergelijken met een ander kind; dan zeg ik vaak (bij de jongste bijvoorbeeld) : ze is 5,5 - ze is van oktober. Dus de geboortemaand erbij.
Mijn meisje is 14 mnd en ik zeg gewoon net 1 jaar of 14 mnd oud. Tot 2 jaar kan je in mnd zeggen maar daarna echt niet meer.
Tot 1/1,5jaar in maanden, daarna jaar +evt halfjaar als het van nut kan zijn. Maar ik zeg niet dat mijn oudste nu euh 6x12+1= 73 maanden dat is gewoon (net) 6. Veel te veel rekenwerk hihi
Ik vind het jammer dat er bijna geen mensen reageren due het wel zo doen, in maanden zeggen. Want die mensen zijn er zeker hier op Zp aan de banners te zien. Want ik snap oprecht niet waarom je bij 11 of 13 mnd niet gewoon kunt zeggen " bijna 1", "gewoon 1", of ruim 1 (13/14 mnd). Zou het leuk vinden als iemand van de maanden - zeggers dat wil vertellen.
Maar die banners gaan vanzelf toch? Ik bedoel, je begint met een baby van 3 dagen in je banner en ongemerkt, ineens, is je kindje 78 maanden?
Hier tot een maand of 15 in maanden. Daar werd het bijna/net 1,5/2 etc. Merkte bij de oudste dat ik vanaf 7 eigenlijk ook de halve jaren niet meer gebruikte (tenzij het nuttig was)
HAHA, Dat is lekker rekenen. Nee zo moeilijk doe ik niet. Mijn jongste is net 4 maanden, ik moet de kalender erbij gaan pakken als ik wil weten hoeveel weken hij is. Bij de kleuter/ peutertijd zeg ik meestal de leeftijd in jaren. Dus gewoon hij is 2 of 3. Maar dan zeg ik er soms wel bij, hij is jarig in maart/april. Dan is het duidelijk dat hij bijv. net 3 is of al bijna 4.
klopt ik vind dat bij een zwangerschap ook raar om het in weken te zeggen, ik zeg altijd dat ik zoveel maanden ben. Maa ik weet ook niet hoe ik dat in m'n banner kan aanpassen.
Een zwangerschap vind ik dan juist wel logisch in weken. Maar dat komt omdat alles aan weken wordt opgehangen. De 20 weken echo, levensvatbaar bij 24 weken, thuis bevallen vanaf 37 weken etc... en het is anders ook 9 maanden en 1 week Bij mijn kinderen net zoals de meesten tot 1 à 1,5 in maanden, daarna in (halve) jaren. Of in sommige gevallen (bijvoorbeeld) 2 jaar en 2 maanden maar nooit 26 maanden!
Ik zeg het in maanden tot ongeveer 2 jaar. Dus bijv. 22 maanden is bijna 2 jaar. Maar ik zei ook wel eens: hij wordt over 2 maanden 2 jaar. Nu zeg ik dat mijn zoontje 2 jaar en een paar maanden is. Vanaf 3 zeg ik gewoon 3 jaar of 3 1/2 jaar. Bij mijn dochter zeg ik nu: 'ze is net 5 geworden'. Dus wel enige nuance maar niet in maanden blijven zeggen na de 2 jaar.
Dat snap ik dus niet. Het verschil tussen een kind van 2 maanden en een van 6 maanden is enorm. Maar het verschil tussen 22 en 24 maanden is toch voor niemand relevant? Wij zeiden toen dus gewoon: bijna 2.