Leeftijd in weken of maanden rekenen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kezzie, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kezzie

Kezzie Lid

8 sep 2007
    31
    0
    0
    Misschien een hele onnozele vraag, maar hoe reken je eigenlijk? Vandaag is het precies 20 weken geleden dat Sam is geboren, dus ik denk dan: 20 weken is 5 maanden, maar op 22 april is ze vanaf geboorte gerekend (22 november) 5 maanden. Ik wil pas met 6 maanden met bijvoeding beginnen maar in weken scheelt dat nogal, kan er niks over vinden zo in eerste instantie.
    Hoe doen jullie dat?

Groetjes

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik ga altijd uit van de gewone kalender. Dus als je dochtertje op 22 november is geboren dan is ze op 22 april 5 maanden, op 22 mei 6 maanden enz. enz. Dit is het makkelijkst denk ik.

3. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ik ben vanaf drie maand maar in maanden gaan rekenen. Als mensen vragen hoe oud ze is dan is maanden makkelijker en daar kan je je ook meer bij voorstellen. De bijvoeding ben ik heel langzaam aan al mee begonnen. Als wij iets eten dat zij ook zou kunnen eten krijgt ze ook een stukje. Volgens mij komt het niet zo precies hoor.
    Succes!

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Een maand is een maand, dus van de 22e tot de 22e van de opvolgende maand. In een maand gaan dan ook meer dan 4 weken.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik reken altijd per maand en niet per week.

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    in het begin rekende ik in weken, maar op gegeven moment was ik de tel kwijt, dus rekende ik in maanden!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja je kan in weken tellen, en je kan in maanden tellen. Maar weken omzetten naar maanden, das nogal lastig.

Wij tellen 'gewoon' in maanden, dus op 2 april is onze jongste geboren en op 2 mei was ze 1 maand, maar op 2 mei was ze dus ook 4 weken en 2 dagen ;).

Om te beginnen met de bijvoeding hebben wij in ieder geval tot 6 kalendermaanden na de geboorte geteld en daarna gewoon nog lekker even gewacht ;)!

8. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik tel in maanden.

20 weken is geen 5 maanden he ;) In een maand gaan (behalve in feb) 30-31 dagen en in 4 weken gaan maar 28 dagen.

9. Kezzie

Kezzie Lid

8 sep 2007
    31
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ga vanaf nu ook gewoon in maanden rekenen, maar deed dat nog niet en schiet even in de stress ivm voedingshoeveelheid e.d.
    Dat 20 weken geen 5 maanden is begrijp ik natuurlijk maar heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan tot vanmiddag :)
    Het is ook allemaal nieuw hè met de eerste en soms schiet ik ineens in de stress of het allemaal wel goed is hoe we het doen en hoe het gaat :( maar goed ze is blij, vrolijk en groeit lekker dus maar niet teveel stressen ;)

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik rekende vanaf 12 weken ook in maanden!
    En 6 maanden (de kalendermaanden) 18 december geboren dus op 18 juni begon ik met bijvoeden! (nou ja een paar daagjes eerder, maar goed...)

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Vanaf 3 maanden ben ik in maanden gaan rekenen.

Deel Deze Pagina