Leeftijd, lengte en gewicht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sleepy84, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Hoi Allemaal,

Was gisteren bij het CB met onze dochter die altijd "te licht" was volgens hun.
    Nu was ze gisteren ineens "iets te zwaar".
    Het is haar niet aan te zien en iedereen is verbaasd als ik het zeg...
    Toch was het in de curve ook te zien dat ze iets te zwaar is.

Nu ben ik benieuwd naar jullie kindjes...

Wat is de leeftijd, lengte en gewicht van jullie kindje?

Onze Amber is 18,5 mnd, ze is 80cm lang en weegt 11,6 kilo.

Groetjes,
    Sleepy

2. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Wat is te zwaar? volgt ze de bovenlijn van de curve of zit ze daar nog boven? ik heb er geen verstand van op die leeftijd, maar ik vind het heel normaal klinken!

3. romano2010

30 jul 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is bijna 21 maanden +- 85 cm en 10 kilo.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij 19 maanden woog onze dochter 12,5 kg en was 85 cm lang. Beiden boven gemiddeld, maar prima in verhouding aldus het cb (en de lijntjes).

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    We zitten nog niet op 18 maanden, maar de laatste cb-controle was bij 14 maanden en was 9800gr en 78cm.
    Lengte precies op gemiddelde, gewicht iets daaronder...

De lengte en het gewicht van je dochter klinken mij toch wel normaal in de oren. Misschien dat ze een iets stijgende lijn had tov eerdere metingen?? Maar geloof nooit dat ze boven de bovenste lijn zat van de groeicurve... dan praat je toch eigenlijk pas over TÉ zwaar?? Zou me er niet druk over maken...

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    wijkt het lijntje dan af?

Mijn dochter is wel iets lichter dan die van jou (met 14 maanden 81 cm en 9,5 kilo), maar volgt gewoon haar eigen lijntje. Dus hier wordt er nooit wat over gezegd.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn dochter is bijna even oud, die is nu 18 maanden. Zij is nu 77 cm en weegt 9,5 kilo. Met lengte zit ze net boven de onderste lijn en met gewicht net eronder. Maar ze kijken eigenlijk nooit naar de lijnen, maar meer naar haar eigen lijn - die is prima en ik krijg nooit opmerkingen (ja dat ze klein en licht is, maar wel in verhouding). Als jouw dochter ook gewoon haar eigen lijn volgt zou ik me geen zorgen maken.

8. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    mijn docheter is 19 maanden 79.5 cm em 12.5 kilo ( ook wat aan de zware kant)

9. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje was met 18 mnd 88 cm en 13,2 kg.
    Nog nooit commentaar gehad.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja wat is te dik, ik denk dat je vooral moet kijken naar hoe je kindje eruit ziet en wat het te eten krijgt.

Lisa is 1,5 jaar, 80 cm en 10 kilo en gewoon, niet dik en niet dun ;). Dus ik vind 11,6 kilo wel veel (als ik vergelijk met Lisa), maar te dik, nee, dat denk ik niet.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

17 maanden, 83 cm en 10.700 gram (iets 'te' licht in verhouding tot haar lengte)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    10.5 bij een lengte van 83 cm.

ts: Ik denk dat jouw kindje qua gewicht wat harder gegroeid is dan in de lengte en dat het daardoor een beetje uit evenwicht is nu. Maar mogelijk maakt je kindje nu snel een groeispurt en als de lengte dan weer harder gaat dan het gewicht, corrigeert dat mogelijk er wel. Er even vanuitgaand dat het eetpatroon van je kindje niet veranderd is sinds de laatste controle.

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Bij 2,5jaar (30maanden) was onze dochter
    88cm en 11,5 kg
    Onze dochter zit altijd iets onder de middellijn, maar is wel in verhouding.
    Snap dat ze jouw kindje misschien iets te zwaar vinden, al vind ik dat wat overdreven. Volgende keer is je kindje misschien juist in de lengte gegaan ipv in gewicht. Wacht gewoon even af, zonder je zorgen te maken....

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    'Iets te zwaar' is niet meteen een drama en ook niet meteen te zien. :) Kindjes groeien nu eenmaal sprongsgewijs. Best kans dat ze straks opeens in de lengte groeit en alles weer perfect in verhouding is.

J. was met 18 maanden 85,5 cm en woog toen 12,6 kg. In de ogen van velen misschien zwaar, maar ze was prima in verhouding, want ze was ook vrij lang. Inmiddels is ze bijna 2,5 en een centimeter of 93/94 en weegt ze bijna 15kg.

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

afgelopen dinsdag gemeten en Sven is 83 cm en 11,9 kilo en met beide precies op de middenlijn.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier moet ik nog naar 't cb volgende maand.
    Maar hier is ze 20 maanden, ik denk 82/83 cm en precies 10 kg.
    Hier wat te licht in verhouding tot de lengte.
    Overigens was ze tot 7 maanden echt een mollige baby en sinds die tijd groeit ze nog maar heel weinig.

17. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Bedankt allemaal voor de reactie's!

Ik denk inderdaad dat ze deze keer wat harder is gegroeid dan de keren daarvoor.
    In de curve was te zien dat haar lijntje wat steiler naar boven gaat dan eerst ( toen was ze steeds te licht) waarschijlijk groeispurt ofzo...

Ze zit zeer zeker nog niet aan de bovenlijn, ze zit nu ietsjes boven de middellijn...

Maar ze ziet er gewoon uit en past ook gewoon in haar kleertjes, mensen zijn ook erg verbaasd als ik vertel dat ze ietsjes te zwaar was.

Misschien heb ik het wat verkeerd opgepakt, na een 2 nachtjes slapen is het wat gezakt, voelde me er nml erg rot en onzeker door, maar is gelukkig gezakt.

Bedankt voor jullie reactie's ! Erg fijn!

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn meisje is nog maar 12 weken en viel "precies" in het midden van de curve. Mijn moeder heeft meteen al gezegd dat ik me op het cb nooit gek moet laten maken als ze er wat onder of wat boven zit. Niet ieder kind is "gemiddeld" en jij zegt dat ze haar kleertjes goed past en het haar niet aan te zien is.. Maak je jezelf dan niet gek hè.. Als ze nou een hele kledingmaat groter nodig heeft dan is het een ander verhaal en ligt het misschien aan iets wat ze te eten of te drinken krijgt...!

19. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloé was met 18 mnd 80 cm en 9.7 kg!

20. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wat een onzin 'te zwaar' onze dochter was met 15 maanden al 83 cm en 13 kilo. Aan de zware kant maar ze hebben dat nog nooit gezegd. Zowel bij t cb als bij de kinderarts niet. Ze zit boven de lijnen maar nog wel iets onder de bovenste lijn. Kan me er niet druk om maken. Ze ziet er niet extreem dik uit ofzo. Gewoon lekker stevig. Moeten woensdag weer naar de kinderarts dus ben benieuwd hoe t nu 4 maanden later is met haar lengte en gewicht.

Deel Deze Pagina