Wat te doen bij blaffende hond??

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 30 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Onze Jackrussel van 3 blaft naar alles wat voorbij komt, als de deurbel gaat, als ze alleen is, snachts(waardoor ze dus nu bij ons op de kamer ligt)
    We worden er helemaal tureluurs van!
    Wat kan ik hier aan doen???

2. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik weet wel iets, helpt zeker maar zou eerst kijken of er andere oplossingen zijn! Je kan van die blaf banden kopen zodra ze blaffen voelen ze iets. Wel zielig maar het schijnt heeel snel te werken. Sterkte ermee!!

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja blafbanden waren mij door meerdere kennissen al aangeraden.
    Maar zie dat je daar ook verschillende in hebt.
    Met schokjes, met geur en met hoge tonen.
    Maar of die laatste 2 nou echt werken?

4. s1986

s1986 Niet meer actief

Zou dan wel voor de eerste gaan!! Of hoge tonen, maar ik wist alleen van de eerste af. Maar IK zou eerst eens kijken of je met gedragstraining niks bereikt. Vind t wel zielig als t echt niet anders is... Het zal miss. meevallen anders worden ze niet verkocht maar toch.

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Een hond blaft niet zomaar, hij heeft er een reden voor. Ik zou sowieso eerst een gedragsdeskundige inschakelen zodat die daar goed naar kan kijken.
    Ik vind zo'n anti blafband echt een aller laatste redmiddel.

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Onze jackrussel van 2 begint sinds 2 maanden ook steeds meer te reageren, erg jammer!

Niet als ze alleen is of 's nachts maar juist als wij dr bij zijn, lijkt wel alsof ze dan extra allert is om ons te beschermen;)

Maar ook wij vinden het soms echt iri worden.... iedereen roept ook naar ons over die bandjes, maar dat wil ik echt liever niet, lijkt me echt TE zielig en vreselijk....:( Wij blijven maar waarschuwen enzo.... hopelijk word het minder als we zo streng blijven en is het een fase, want ze doet het echt nog maar 2 maanden ofzo, daarvoor nooit geblaft(!)

Wat we wel merken is dat als ze 's nachts bij ons slaapt (doen we heeel soms als we dr lang alleen gehad hebben hihi, komt gelukkig niet vaak voor) ze eerder blaft!

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als je een anti blafband gaat gebruiken moet je je eerst goed inlezen, anders moet hij die voor de rest van zn leven om.
    Google anders eens op E-collar.

8. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen

Hé is dat onze Jack Russel...
    Word er hier langzamerhand ook gek van.
    Die van ons word in November 5, maar die doet het ook pas sinds kort..

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Heb ff de dierenzaak gebeld en de eigenaar daarvan zegt:
    Ja hoor anti-blafbanden hebben wij zeker.Ideale dingen, de meeste honden zijn binnen een paar x zo onder de indruk van wat er gebeurt als ze blaffen dat ze het niet meer weer doen!
    Heb gevraagd of het niet heel erg pijnlijk is...Hij zegt: Niet meer dan wanneer wij per ongeluk stroomdraad aanraken. En ze hebben heel snel door wat de oorzaak van het nare gevoel is.

Hij zweert erbij...

Gedragstherapie heeft geen zin...We dachten eerst dat ze onwennig was en daarom blafte, toen dachten we: het heeft met de verhuizing te maken, toen dachten we: ze hoort de bovenburen.
    Maar inmiddels wonen we hier al 2,5 jaar, de bovenwoning staat leeg en nog blaft ze als ze alleen is.
    En als de deurbel gaat, en als er iemand voor ons huis langs loopt, en als ze het konijn hoort etc etc etc.

We hebben al op van allerlei manier geprobeerd te bestraffen (oa een blikje met steentjes op de grond gooien als ze weer blafte...Dat hielp 2 x en toen ook niet meer)

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ennuh, wij werkten er veel mee (met de e-collar, bij politiehonden) en ik heb hem zelf ook eens om mn nek gedaan en op stand 10 een paar schokken gehad, maar je schrikt je kapot, pijn doet het niet. En dan is 10 de hoogste stand. Met trainen was het vaak al voldoende als ze op stand 2 stonden. Wij gebruikten ze als hulpmiddel, als een hond niet losliet bijvoorbeeld. Zo'n man heeft dan wel zo'n pak aan maar je armen worden flink blauw na een tijdje :)

11. s1986

s1986 Niet meer actief

Ga je wel genoeg naar buiten met m? Het zijn echt mega drukke hondjes van zichzelf natuurlijk ook....

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Het is in ieder geval ERG belangrijk dat de hond de band al een week om heeft zonder dat je hem aan zet. (neutraliseringsperiode). Als hij dan aan gaat legt de hond de link niet tussen de band en de schok. Als hij dan uit eindelijk een maand stil is geweest kun je de band af doen, dan heb je het gedrag doorbroken.
    Succes :)

13. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Denk dat dit er helemaal niks mee te maken heeft.

Gaat hier 4/5 keer per dag naar buiten, speelt veel, krijgt genoeg aandacht.

Het gebeurd echt als ze iets raars hoort of ziet..

14. s1986

s1986 Niet meer actief

Heb verder niet zo veel verstand ervan maar hoop dat je snel een oplossing hebt iig. Is voor je buren ook zeker niet fijn.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    We zijn wel veel buiten, maar erg veel ruimte heeft ze hier niet (Tuintje van 4x3) en wandelen kan ze dr energie niet kwijt omdat ze aan de riem zit.
    Als ik haar loslaat, loopt ze weg(is me al vaker gebeurd:()
    Straks in het nieuwe huis heeft ze iig achterthuis al meer bewegingsruimte.
    Maar dan willen we dus gelijk vanaf het begin haar aanleren dat de bovenverdieping niet haar terrein is.
    En aangezien ze blaft als ze alleen is, voel ik al burenruzies,een krijssend kind en vele slapeloze nachten aankomen.
    Plus dat ze dan nog meer omgevingsgeluiden zal horen, de buren hebben katten en een hond en een lading kindertjes waar ze dus nu ook constant op af gaat.

16. s1986

s1986 Niet meer actief

Waarom volg je dan niet een standaar hondentraining? Weet geen namen maargoed daar leren ze LUISTEREN en kan hij misschien meer zn energie kwijt en zodra jij hem dan roept komt hij terug. En word hij verder mischien wat rustiger kwa omgang. Of hoe noem je dat??

Iets heel anders e, Mn zusje heeft stage gelopen in protugal in n asiel. Heeft uiteindelijk een hondje meegenomen. Beest was 1 jaar oud en met 3 maanden gevonden in de bushbush. Heeft een huisje gekregen en is flink mishandeld. Al het denkbare lukte niet!! Was als de dood dat beest. Nu na 3 cursussen kan ze los lopen met andere honden omgaan en zelfs met mensen gaa het beter. Zodra je al langs loopt schiet ze niet als n hoopje in elkaar door angst. Ze komt nu zelfs naar mij toe uitzichzelf. Deed ze echt niet doet ze alleen bij mij en mn ouders. Maar wil ermee laten zien wat er allemaal mogelijk is met een beetje training. Ze kon m zelfs niet aan de riem laten zitten dan beet hij hem door en "vluchtte" ook dit gaat steeds beter!!

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Het is niet zo dat ze niet terugkomt... Als er niemand te bekennen is neem ik dr mee naar buiten aan de voorkant.
    Kan ze rennen, de bosjes in, bal vangen enzo.
    Maar zodra er andere mensen bijkomen, of dieren dan is ze harstikke rebels!Gaat ze er vandoor en zie je haar pas na een uur terug.

En wat betreft de cursus...die zijn hier alleen doordeweeks in een plaats verderop, en ik heb nog geen rijbewijs(paar maandjes nog:D) en mijn man is buitendienstmonteur en van maandag-vrijdag weg.

Als ik mn rijbewijs heb dan wil ik dat zeker gaan doen maar nu kan het nog ff niet.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Jack Russels zijn hele dominante kleine hondjes en ook al lijken ze erg cute ze hebben een hele strenge, consequente hand nodig!
    Dominantie onder controle houden kan bv met training (thuis) bv niet op de bank laten komen, altijd zelf en de kids eerst door de deur dan hij pas, als jullie eten, in zijn man laten liggen en dan hem pas erna eten geven, nooit, maar dan ook nooit laten trekken aan de riem en al helemaal niet zo'n "verkeerde" riem die mee kan lopen (dus die korter en langer gaat zeg maar) die zijn echt heel verkeerd voor dominante hondjes.
    Verder moet je toch proberen het negatieve te negeren en positief meteen te belonen, Jack Russels moeten echt een "taak" hebben, vaak werkt sporten met ze enorm goed, ze vervelen zich anders vrij snel.

Soms kan je bepaalde privileges weer toelaten zoals op de bank, maar zodra je merkt dat hij weer denkt de baas te zijn, hup terug ervan af en weer streng zijn.

Een hele fijne oefening voor wie de "baas" is is vrij simpel, je pakt een riem van 2 meter, doet hem aan, doet het bandje (geen wurgketting das alleen in noodgevallen nodig) iets hoger dat ie goed corrigeert en ga een stukje lopen en nee niet relax, dit is WERK! Je loopt een stevige pas, hij moet aan je been blijven lopen en je aankijken, bij elke draai moet hij JOU in de gaten houden en met je mee bewegen, bij een roedel volgen ze ook altijd de "grote baas" en hiermee laat jij zien dat hij jou moet volgen.

Ik zeg niet dat het blaffen meteen ophoud (het blijft een jackie) maar het kan aanzienlijk minder worden en je zal zien dat ie gelukkiger is, honden met duidelijke regels zijn gelukkiger dan dat ze alles mogen.

en daarnaast; direct uit die slaapkamer dat is echt het "foutste" wat je kan doen, hij heeft dan zijn zin en hij bepaald jullie huishouden, het word tijd dat ie weer weet wie de baas is..

ik raad wel een training aan, vaak komen gedragstherapeuten aan huis om ze in hun natuurlijke element te zien en die hebben vaak goede tips!

Veel succes!

19. Skye

Skye Niet meer actief

Dat blaffen is meestal aangeleerd door zelfbeloning. De hond blaft als de postbode komt, postbode gaat weer weg en hond heeft zijn doel bereikt. (hond blaft en postbode wordt in zijn ogen weggejaagd)

Ik zou eens een GT raad plegen! Een anti-blafband zou ik niet zomaar doen. In goede gevallen werkt het perfect, maar wat als je hond helemaal bang en gek wordt en uit angst gaat blaffen en die band blijft maar schokken geven!

20. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Maakt niet uit hoor,die van mij blaft al 15 jaar en krijgt genoeg beweging.

Deel Deze Pagina