@Umm.. was je vader niet gewoon hopeloos ouderwets? Mijn schoonvader wordt dit jaar 80 en die staat werkelijk nog midden in het leven en doet mee met alles: FB, twitter (al snapt hij daar weinig van.. maar dat geldt ook voor mij), en ook hij is een oorlogskind (1933). Ik snap wel dat je zegt dat het anders is wanneer iemand met pensioen is en altijd thuis is, maar er zijn natuurlijk heel veel voorbeelden van ouders die de hele dag thuis zijn (vrijwillig of niet) Het enige wat jouw verhaal me eigenlijk verteld is dat je pech hebt gehad met een erg ouderwets ingestelde vader.
Ik vind het wel oud, maar niet te. In principe ben ik een voorstander van jong kinderen krijgen, maar je hebt in het in het leven niet voor het zeggen, dus ik zou er gewoon voor gaan. Mijn vader was 38 bij mij en 40 bij mijn zusje, maar dat hebben we beiden nooit als vervelend ervaren, hij was altijd heel modern en jeugdig. Ging zelfs nog wel eens met ons mee op stap.
Ik vind het persoonlijk wel te oud, maar wij (21 en 22 jaar) wilden ook jong kinderen. Ik heb nu nog tijd voor het medisch traject waar we aan zullen beginnen.. en ik zou het zelf ook wel rot vinden als ik "oude" ouders zou hebben. Maar ik weet ook dat een kinderwens heel sterk is.. en dat zo lang het kán, je dat er ook voor over zal hebben. Andere mensen kunnen dat niet voor je beslissen. Dat moeten jullie zelf aanvoelen.
Je moet het niet op een forum of aan andere vragen.Zoveel mensen zoveel wensen. Je kan beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan dan wat je niet hebt gedaan. Ga ervoor! Straks heb je alleen lopen wachten en wachten omdat je je zorgen maakte over wat andere vinden en dan besluit je het te doen en dan ben je echt te oud, in die zin van dat je in de overgang bent.
het is hoe je er zelf tegenaan kijkt...mijn ex was 60 toen hij vader werd,mijn verloofde is nu 42,ik ben 38 en wij willen dolgraag een kindje.Voor hem is het wel de eerste keer.
Mijn man was net 38 bij de eerste en straks bijna 40 bij de tweede (ik 29 en 31). Tja, hij had nu eenmaal niet het geluk mij eerder tegen het lijf te lopen Hij hoopte wel altijd voor zijn 40 vader te zijn en dat is hem gelukt, maar als het leven anders loopt, so be it. Volg je gevoel!
Ja voor de buitenwereld leek hij heel hip hoor, en dat is het dus ook, die hoefde niet samen met hem in 1 huis te leven.. dagelijks opgescheept zitten met een vader die naar gedrag en leeftijd gewoon een opa is is niet fijn voor een puber van 16 en andersom idem, een opa heeft ook geen zin meer om zich druk te maken om de fratsen van een puber. En nu vind ik 40 en 55 al een heel verschil moet ik zeggen hoor. Wanneer je dan met pensioen gaat zijn als het goed is je kinderen het huis ook al uit.
Tsjaa ik persoonlijk vind het wel wat oud ja.. Maar doet onze mening ertoe? Jullie moeten doen waar jullie zelf gelukkig van worden toch
Ik vind het niet te oud. Ik zit al bijna 4 jaar in de mmm. Ben bijna 25 en man bijna 32 hij zei altijd ik wil na mijn 30ste geen kind meer maar het loopt nu eenmaal anders. Stel dat we gezegend worden met een baby en hij zou 37 ofzo zijn dan is dat maar zo. en dat zou ons er niet van weerhouden om voor een 2e te gaan en misschien is hij dan wel 40 of ouder. Ja jammer dan. Ik wou ook vroeg moeder worden maar je hebt het niet voor het zeggen helaas. Als je gevoel er goed bij is gewoon doen!
Mensen die het te oud vinden zijn meestal zelf nog 'jong', als jezelf rond die leeftijd bent ervaar je het heel anders. Het gaat om liefde niet om leeftijd.
Ik ben 27 en mijn man 41. Wij verwachten deze week onze eerste kleine.. te oud?? nee zeker niet!!! wat een onzin. Ik ben zo blij dat wij eerst alles hebben gedaan wat wij "samen" wilden doen (reizen etc) en nu dus nooit zullen zeggen hadden we maar.... Daarbij is mijn moeder kraamverzorgster en die zegt zooo vaak dat de meeste gezinnen 40+ vaders zijn. Don't worry!!! Het is maar net hoe je jezelf voelt en ik zou er zeker voor gaan. Wat zegt leeftijd nou eenmaal?