leeftijd man om voor een 2e keer vader te worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fleur1976, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach ja, ik ben al ruim 20 jaar bij dezelfde man. Eerst gestudeerd, gewerkt, gefeest, nog maar eens gestudeerd, gewerkt, gereisd, geyupt, shit, ernstig ziek geweest en toen kwam er een kind. En daar ben ik dolblij mee (en daar gaat het toch om!;)).

2. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Hier ook een stel 'oude' ouders. Ik was 41 en mijn vriend 45 toen ons zoontje geboren werd. Spijt? absoluut niet!
    Als de wens er is zou ik er gewoon voor gaan.

3. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik wil zeker niemand voor het hoofd stoten hiermee hoor. Zoals ik al eerder zei, als je wens naar een kind zo sterk is dan snap ik dat best wel hoor. En beter een oudere vader die voor zn gezin zorgt dan een jonge vader die er niet naar omkijkt. Maar goed dit had ik natuurlijk al gezegd.

Ik schrok er gewoon van omdat ik helemaal niet wist dat er zoveel mannen boven de veertig vader worden zoals ik hier lees. Idd, de leeftijd van moeders wordt steeds hoger maar had er niet bij stilgestaan dat een man vaak iets ouder is en dan al snel boven de veertig kan gaan.

En egoïstisch, tjah ik schreef al eerder dat ik zelf de negatieve aspecten van een oudere vader heb gezien. Je kan als ouder dan wel heel vlot mee zijn met je tijd, fysiek nog heel fit zijn maar het blijft wel een feit dat jij 60 zal zijn als je kind er 20 is.
    Ik heb mn oom heel hard zien lijden onder het feit dat hij geen vader meer had om vragen aan te stellen toen zn eerste werd geboren, geen tips meer kon vragen wanneer hij de steun zo hard nodig had...
    Ik denk dat het gewoon realiteit is dat het toch een stukje anders verloopt dan met een vader die pakweg 25 is als zn kind wordt geboren.
    Er zijn ongetwijfeld ook positieve kanten aan hoor, de man in kwestie zal dan wel meer maturiteit hebben en levenservaring, kan je kind toch ook alleen maar ten goede komen he.
    Maar ik vind dat je de negatieve aspecten ook moet erkennen en ik had het gevoel dat die hier nogal werden weggecijferd.
    Maar goed, dit wordt wel een heel lang bericht zo he :)

4. Venna

Venna Niet meer actief

Volgens mijn gynaecoloog maakt het niets uit hoe oud de man is om zwanger te worden! Bij een vrouw is dat anders, de eicellen krijg je kado bij de geboorte ;) Volg je gevoel en ga door als je dat graag wilt :)

5. Coquelicot

Ik zou mijn moeder ook graag om raad vragen. Helaas is zij overleden toen mijn zoontje 8 weken oud was. Niet omdat zij een oude moeder was toen ze mij kreeg (ze was 29), maar omdat ík pas op latere leeftijd een kind heb gekregen. Daarnaast ken ik ook mensen wiens ouders op heel jonge leeftijd zijn overleden.

6. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Zie je nu, dit bedoel ik met de negatieve kanten proberen wegcijferen. Het kan natuurlijk dat je door andere redenen ook vroeg je ouders kwijt bent, wat even erg is natuurlijk. Maar statistisch heb je natuurlijk meer kans er op als je ouders al wat ouder zijn.

7. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vader is 62 en doet ook niet veel met zijn kleinkinderen dus ook hier zegt leeftijd weer niks

8. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat niet om de biologische klok ik weet dat mannen tot ze dood gaan kinderen kunnen verwekken maar het gaat om het psychische

9. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    moet niks uit maken hoor,gaat om wat jullie willen
    ik heb zelf oude vader toen ik geboren werd was mijn vader 40
    moet zeggen zie geen problemen

10. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

jeempie wat een boel reacties, naar mijn idee gaat het er toch om of je je kind liefde, warmte en veilig huis biedt ( en nog veel meer) daar hoeft de leeftijd toch geen rol bij te spelen.

als ik kijk naar mijn "leven"bij mijn ex die piep jong was dat onze dochter kwam er nooit naar om keek en liever ging stappen en nu jaren verder en man ontmoet die mee gaat naar elke controle straks de 1e maand thuis blijft na de bevalling en 39 is. dan ga ik toch echt voor de "oudere"man . Tegen woordig denken mensen meer na denk ik en zorgen ze meer voor een stabiel leven/gezin voor er kids komen.

dus oud nuhhhh, nee hoor.
    doen wat je hartje je in geeft.

11. Coquelicot

Ik cijfer helemaal geen 'negatieve' kanten weg. Het viel me alleen op dat jij de situatie alléén op een negatieve manier schijnt te zien aan je post van gisteren. Ik probeerde e.e.a. te nuanceren. Er zijn namelijk ook wel andere kleuren behalve zwart en wit. Maar ja, mijn vriend en ik zijn dan ook wel héél egoïstisch...

12. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Volgens mij helemaal niet nodig om zo'n toon aan te slaan.
    Als je mijn post van gisteren goed hebt gelezen zal je zien dat ik al meerdere keren heb gezegd dat het belangrijkste is dat je wens groot is en dat je goed voor je kindje zal zorgen.
    Dat ik een verantwoordelijke vader vn 40 beter vind dan één van 25 die helemaal niet voor zn kind zorgt. Daarnaast zei ik ook dat er ongetwijfeld ook positieve kanten zijn, meer maturiteit, meer rust,... Maar goed, des goûts et des couleurs, on ne discute pas ...

13. mama nic

mama nic Lid

30 jan 2013
    23
    0
    0

Mijn man is 47 en ik ben 29 en wij gaan nu voor de 1e. En er zit idd een verschil in oud en oud. Bij mij en man heeft ook niemand het leeftijdsverschil in de gaten. Die van mij is ook echt een stuk jonger qua doen en laten dan zijn echte leeftijd. Soms is hij nog wel jonger dan ik ;)

Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten, alhoewel als een man 60 jaar is en dan nog vader wordt vind ik toch wel wat erg oud. Maar ook dat is een keuze voor iedereen apart en moet iedereen dus zelf weten.

14. shy girl

shy girl Bekend lid

30 jan 2013
    642
    0
    16
    werk, skaten, en onze kinderwens proberen te vervu
    rotterdam
    voor mannen neemt slechts de zaadkwaliteit af naarmate ze ouderworden,

vrouwen gaan tussen de 40-50 jaar de menopauze in (verschilt per persoon)
    dus ik zou zeggen ga ervoor, je lichaam geeft vanzelf aan wanneer je te oud bent voor een kindje door de menopauze in te gaan!
    ga ervoor zou ik zeggen voordat de menopauze begint

succes meid!!

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Moeilijk te zeggen vind ik. Dat moet je zelf voelen en bespreken met je partner. Ik ben enig kind, mijn vader was zelf 43 jaar toen hij mij kreeg en ik heb er zelf als kind geen last van ondervonden.

16. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik vind het persoonlijk wel te oud voor mij, mijn ouders waren op hun 43e al opa en oma.mijn schoonouders daar en tegen zijn veel en veel ouder. ieder zijn ding en soms heb je niet de mogelijkheid om eerder ouders te worden en is de wens er wel.

ik vind dat je er lekker voor moet gaan wanneer jij er klaar voor bent en wanneer het voor jullie weggelegd is.

17. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

Inderdaad, het is de tijd wanneer het voor jullie goed voelt! Ik heb zelf ook een man die 40 is, ik ben 33. Je merkt dat totaal niet aan hem.
    Vind de reacties wel mooi van mensen die het persoonlijk te oud vinden. Riep ik ook toen ik 22 was haha! Voor je het weet ben je 33, time flies!

18. glimworm

glimworm Niet meer actief

jij neemt het spreekwoord iets te letterlijk ;)

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hihi.. een oude vader van 40... terwijl dit heel gangbaar is in de wereld... Er zal werkelijk geen arts zijn die een man van 40 oud vindt in het licht van vaderschap. 50 misschien, 60 ja. Maar Charlie Chaplin vond dat heel gewoon... hihi

De eerste: 39 jaar
    De tweede: 41 jaar
    en nu hopelijk met 45 jaar nog zwanger worden van de derde... tja, met zijn zaad is niets mis :D

20. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het is waar je zelf goed bij voelt. Mijn man zou er niet aan moeten denken en ik persoonlijk ook niet daarom hebben wij bewust op jonge leeftijd er voor gekozen om een kindje te mogen krijgen. Nu is manlief 29 en ik 28 en hopen we dat als het ons gegund is nog een 2de kindje te mogen verwelkomen. Maar goed wat zegt leeftijd tegenwoordig nog? Het is toch hoe jullie voelen en als dat goed is gewoon er voor gaan.

Deel Deze Pagina