Een 13-maanden ding?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yil, Jul 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze zoon is nu 13,5 maand en begint wat minder lang te slapen.
    Over het algemeen nog zo'n 2 uur in de ochtend en 1 uur in de middag. 's nachts slaapt hij helaas maar max 11 uur en is voor 07:00 vaak al wakker. Onze dochter moesten we vaak echt wakker maken, dus het is even omschakelen ;)

Zl viel tijdens het winkelen vanmorgen in coma en omdat ik wist dat ik binnen 10 min weer thuis zou zijn, wilde ik hem eigenlijk wakker houden. Bang dat hij anders in zijn eigen bed niet meer wilde slapen (want: uit de maxi cosi, jasje uit, broekje uit en slaapzakje aan zorgt ervoor dat hij wakker wordt). Helaas was hij niet wakker te houden en zo zacht mogelijk in bed gelegd. Toen was het hek van de dam en wilde hij ABSOLUUT niet meer slapen. Nu mijn vraag: 't jochie was duidelijk hartstikke moe, kon zijn ogen niet openhouden en sliep in de winkel en de auto overal doorheen. Hoe kan het dan dat hij niet meer wil slapen in bed? Na 10 min is hij toch nog niet uitgerust?? Hij slaapt normaal gewoon 2 uur of langer in de ochtend :(

Is dit een fase (ook in de ochtend steeds vroeger wakker) of heeft hij echt genoeg aan die 10 min gehad?

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Die van mij heeft dit ook hoor... al tijden, niet meer verderslapen bij verlaten auto etc. Meestal leg ik hem dan een half uur of uur later alsnog in bed om te slapen

3. nikki83

nikki83 Bekend lid

Nov 11, 2013
    526
    4
    18
    Female
    Herkenbaar. Mijn dochtertje doet maar 1 slaapje per dag meer, maar als ze iets te lang in de auto zit net voor de tijd dat ze moet slapen valt ze ook in slaap. En vaak dus niet meer slapen in bed ondanks dat ze heel moe is.. Ik probeer het dan ook na even spelen nog een keertje.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Als dochtertje in de auto heeft geslapen, is ze weer eventjes opgekikkerd.
    Dan eten we, spelen we een beetje en dan is ze terug moe genoeg om haar bed in te gaan

5. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Hier hetzelfde verhaal. Volgens mij denken ze gewoon: "Ik heb geslapen, dus nu ben ik klaar. Ik ga weer spelen."
    Sinds hielp het hier om haar later nog even op bed te leggen. Tegenwoordig werkt dat ook niet meer en is ze tot 's avonds wakker. Meestal probeer ik dan even te gaan wandelen ofzo, zodat ze toch even rustig zit.

6. Miki013

Miki013 Bekend lid

Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier is het altijd zo geweest; even in slaap vallen in maxi cosi of kinderwagen betekend uitgerust en niet meer in eigen bed willen slapen. Wij doenhem dan gewooniets eerder naar bed brengen voor volgende slaapje.

7. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Hier hetzelfde. Ik probeer ook altijd heel hard te voorkomen dat hij voor 5 of 10 minuten in de auto in slaap valt. Want dan kan ik het vervolgens in zijn bedje vergeten. Hoef het niet eens meer te proberen.

Maar het klopt ook hoor, als ze even hebben geslapen zijn ze nog moe en niet uitgerust. Maar de slaapbehoefte is gekelderd. Heb daar wel eens over gelezen.

8. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

Jun 17, 2016
    1,778
    32
    48
    Ik laat mijn mannetje dan altijd even liggen in de maxi-cosi. Natuurlijk niet langer dan twee uur, maar dat redt hij toch niet met slaapjes. Daarna even spelen en als ik hem zie gapen gaat hij alsnog naar bed.

Weet natuurlijk niet of dit bij jou mogelijk is; maxi-cosi uit de auto op onderstel en de wagen ecven op een rustig plekje in huis zetten?

9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Zoon is maandje ouder maar zit al een hele tijd op 1 slaapje. Gister ineens bij uitzondering dan toch 2. De nacht is ook een uur of 11 meestal, maar hij slaapt pas later dus t is niet heel vroeg 's ochtends. Tja t ene kindje heeft meer slaap nodig dan de andere geloof ik...
    Als hij onderweg in slaap valt kan ik hem gelukkig meestal slapend overleggen, of kan ik hem overtuigen met slokje melk om door te slapen. Maar ik ga hem dan niet uitkleden en dergelijke, gewoon maar even zo op bed, jasje open, maar uitkleden en slaapzak aandoen wordt hij echt wakker van en dan slaapt hij inderdaad niet meer. Op ons bed leggen en er zelf even naast gaan liggen helpt ook goed dat hij blijft slapen en best fijn als je zwanger bent ook ;)

10. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hij is dus idd de hele ochtend wakker geweest en viel net, bij het ophalen van zijn zus van school, bijna weer in slaap. Ik dacht "dat overkomt me niet nog een keer" en wakker weten te houden tot thuis. Nog even 5 minuutjes beneden en knuffel van zus en toen "hop" naar bed. Nou mooi niet dat hij gaat slapen..... Ben nu alweer een half uur bezig met meneer en ik hoor nog steeds gebonk en gejengel *moedeloos*

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ja hier ook hetzelfde probleem sinds een maandje wil ze als ze 10 minuten in de auto heeft geslapen dan niet meer in bed. Dus gaan we meestal eerst nog even iets anders doen een uurtje en dan alsnog slapen, dan lukt het vaak wel :)

12. Sascha87

Sascha87 Actief lid

Dec 3, 2014
    419
    114
    43
    Hier 13 maanden maar geen problemen met minder slapen.

Als ze in de auto in slaap is gevallen dan kan ik haar rustig op bed leggen en dan slaapt ze weer verder.

Ook s nachts maakt ze heel veel uur. Gisteren sliep ze van 19.00u - 11.00u en vandaag werd ze om 9.30u pas wakker.

Bij mijn zoon was het een ander verhaal, hij heeft dan ook veel minder slaap nodig en ging indd echt niet meer slapen na minidutje in de auto

Share This Page