Hallo, Wij zoeken een oppas voor in de avond en hebben een aanbod gekregen van een meisje van (net) 14 jaar. Nu twijfelen wij of we dit niet te jong vinden. We kennen haar en ze is wel verantwoordelijk voor haar leeftijd. Zij zou op moeten passen op onze 2 zoons (4 jaar en 15 maanden). Wij leggen de kinderen wel zelf op bed en zijn ongeveer 2 uurtjes weg. Op de bank zitten oké, maar de jongste als het niet zo lekker gaat uit het ledikantje tillen, een poepluier verschonen etc...? Heeft iemand ervaring met een oppas van deze leeftijd? Alvast bedankt!
Onze oppas was ook 14 toen ze begon, vond het ook lastig om in te schatten of het wel of niet te jong was. Maar het gaat heel goed! Wij hebben wel eerst een oefen avond gedaan. Op visite in het dorp dus dat we dichtbij waren. Nu gaan we met een gerust hart heel de avond weg. Succes!
Ik paste zelf op die leeftijd op en dat ging prima, maar was wel behoorlijk verantwoordelijk voor m'n leeftijd. Ik zou dus eerder daarnaar kijken dan naar de leeftijd zelf. En zolang ze jullie nummer bij de hand heeft en jullie terug kan bellen, zal het allemaal niet zo snel in de soep lopen toch?
Het ligt denk ik ook een beetje aan je kinderen. Als ze makkelijk slapen dan kan het misschien wel. Mijn ventje is niet zo makkelijk. Hij wordt regelmatig wakker en moet dan getroost worden. Ik zou daar graag iemand met wat meer ervaring voor hebben. Wij zijn overigens ook op zoek naar een oppasmeisje, maar ik zat zelf aan minmaal 16 jaar te denken.
Ik paste zelf ook al enige tijd op, op mijn 14e. Maar nu ik zelf een kind heb vind ik die leeftijd veel te jong voor een oppas.
Ik paste al op vanaf mn 13e, een paar uurtjes inderdaad. Als je kinderen makkelijk slapen en weinig wakker worden kan het prima, lijkt me.en dat meisje wordt vanzelf ouder en dan kent ze je kinderen al, dan kan ze ook wat langer oppassen, naar bed doen, etc.
Wonen de ouders van het meisje in de buurt? Dat zou mij veel meer zekerheid geven... Dan heeft het meisje een vertrouwd persoon om nog extra op terug te vallen. Als het goed voelt, doet leeftijd er niet zo veel toe. Je zeker voelen is belangrijker!
Hier een oppas van 14 jaar en eentje van 20 jaar. Ik laat liever die van 14 oppassen, die is niet zo flauw en weet van aanpakken. Had laatst toen ze moest oppassen het bed verschoond en dochter in de douche gedaan omdat ze gepoept had en het langs de luier was gelopen en zelfs de wasmachine aangezet.. Ik was stom verbaasd, de andere oppas belt om iedere scheet wat ze moet doen..
Ik was zelf ook zo jong toen ik hele zaterdag overdag op ging passen. Maar zelf zou ik het niet snel doen.
Hier zou ik ook naar kijken. Verder zou het voor mij uitmaken of ze je kindje al kent en of ze misschien ervaring heeft met kleine kinderen in gezin of familie, in verband met de verzorging (luier verschonen, niet weglopen bij commode etc) .
Ik ging op mijn 14e voor het eerst op mijn buurkindjes passen, 11maanden en 3jaar toen maar dan waren mijn ouders vlakbij voor het geval dat maar het is nooit nodig geweest jongste moest ik regelmatig verschonen, troosten, fles geven enz maaar heb eerst een middagje meegdraaid in het gezin, zodat je ook weet hoe en wat, en daarna gewoon geprobeerd Ging super!
Ik paste zelf ook al op op mijn 13e en niet zomaar een uurtje, maar uit school halen, eten met ze, in bad doen en op bed leggen. Halverwege de avond werden we ( ik en mijn vriendin) afgelost door de zus van mn vriendin die de laatste uurtjes overnam. Het was een paar huizen bij mn ouders vandaan, misschien scheelt dat, maar nu ikzelf een dochter heb, vind ik dat echt veeeel te jong! We pasten op 2 kinderen waarvan de oudste 5,5 jaar jonger dan ons zelf was Nood breekt wet en het is allemaal goed gegaan, we deden het echt jaaaaren totdat het niet meer nodig was, maar een beetje onverantwoord was het wel.