Mijn zoontje van zeven maanden spookt de laatste tijd nogal in de nacht. Hij krijgt om zeven uur zijn laatste fles en gaat dan naar bed. Ergens in de nacht wordt hij dan nog wakker (kan om een uur zijn maar ook pas om half zes), dan krijgt hij wat water en slaapt weer door tot een uur of zeven. De laatste tijd gaat hij na het water echter niet meer slapen. Eerst gaat hij liggen keten in bed en uiteindelijk gaat hij gillen omdat hij er uit wil. Vannacht ook weer twee uur bezig geweest. Een nachtvoeding geven doe ik liever niet omdat hij al aan de max opvolgmelk zit. Ook krijgt hij fruit, groente en brood, dus hij eet absoluut genoeg op een dag. Ik heb nu ook het idee dat meneer het spelletje door krijgt: als ik snachts geluid maak, word ik uit bed gehaald. En daar wil ik dus niet aan toegeven, 1x is goed, daarna blijven we gewoon liggen. Maar het is dodelijk vermoeiend, want het gaat ten koste van onze nachtrust. Iemand die dit herkend en tips heeft?
Ik herken dit wel. Dochterlief heeft ook zo'n periode gehad. Helaas heb ik geen goede tips voor je, want wat wij deden was eigenlijk niet goed: ik stuurde manlief en dochterlief samen naar beneden. "Gaan jullie even op de bank slapen?" Het werkte wel, dus we waren alledrie redelijk uitgerust. Maar het is natuurlijk niet de goede manier...
Ik zou toch een gles gles geven... Met evt wat minder schept erin in verhelijking met het water.. Meestal is dit gewoon een fase, het gaat weer over
Ja dit is wel de goede manier denk ik! Het is waarschijnlijk het begin van verlatingsangst. Dat begon bij ons met 7 maanden. Ze willen dan bevestiging dat je er bent. Dit schept vertrouwen. Het enige wat bij ons werkte was de nabijheid van pappa en/of mamma. Dit duurde bij ons ongeveer 2,5 maand. Het gaat nu alweer ruim 1,5 maand goed. Dwz ze slaapt in haar eigen kamertje en door! Het is inderdaad een fase en er is geen sprake van ver/gewenning geweest, het ging vanzelf weer over door het vertrouwen en veiligheid die we haargeboden hebben!!! Het is heel eng voor een kind om alleen wakker te worden in een kamer tijdens de periode van verlatingsangst. Een nacht duurt dubbel zo lang voor zo'n kleintje. Echt niet bang zijn voor ge/verwenning in die periode want dat is niet het geval! Ze hebben je dan heel hard nodig om door die fase heen te komen!!! Als een flesje kalmeert zou ik dat gewoon doen bv.