Ja ik zat dus te dneken... vandaag is mijn zoontje precies 12 weken....dit "staat gelijk aan" 3 mnd...maar dat is hij eigenlijk pas 7 december.... (7 sept geboren) vanaf wanneer tel je dan in maanden...voor wat maakt het eigenlijk uit??? soms zie ik ook staan...ja mn zoon is 26 mnd,,...waarom niet gewoon 2 jaar?
Dat vraag ik me ook af Wij zijn opgehouden met weken tellen toen de kindjes voorbij de uitgerekende datum waren (prematuur). Toen ben ik al in maanden gaan tellen, want na 3-4 maanden raak je al in de war met die weken, dan moet je constant gaan terugrekenen naar de 'echte' leeftijd. En dat van 26 mnd, snap ik ook niet Of van 43 weken oid
ja precies...maar makat het nog iets uit voor bepaalde dingen ofzo?...dat het dan belangerijk is om precies te weten hoeveel weken?...want is mijn kindje nu al 3 mnd (12 weken dus)...of moet ik gewoon wahcten op elke 7e van de maand
Ik raak nu al in de war met de weken, ons meisje is ook 12 weken (10 sept) dus ik ga vanaf nu tellen in maanden..
Ik heb tot de 3 maanden in weken geteld maar nu gewoon in maanden hoor. Veelste lastig met die weken haha
Ik tel nog wel in weken maar dat wordt steeds moeilijker. Ik weet nu dat ze bijna 17 weken is omdat ik eigenlijk vorige week na 16 weken weer had moeten werken. In mijn banner staat het wel in maanden dus daar kan ik dat afkijken
Ik deed weken in mijn zwangerschap, weken totdat ze zo'n beetje 2/3 maanden was, en daarna gewoon maanden. Ik zeg nu nog 15 maanden, maar de komende tijd ga ik maar gewoon wennen aan 'bijna 1,5'. Het ligt er ook een beetje aan tegen wie ik praat. Tegen mijn zusje moest ik in de zwangerschap niet beginnen over hoeveel weken, had ik ook vroeger. Helemaal proberen om te rekenen Nu nog steeds. Oude omaatjes maak ik het wat gemakkelijker, moeders met kleine kids kan ik eerder 15 mnd zeggen
Laatst vroeg ik aan een moeder hoe oud haar dochtertje was, antwoordt zij, 2 maanden. En hoe oud is jouw zoontje, vraagt ze. Antwoord ik, 11 weken. Ik denk dat ik ook maar es in maanden ga tellen..
Ik heb tot 3 a 4 maand toch wel in weken geteld en daarna ging ik eigenlijk automatisch over in maanden. Je kindje is natuurlijk gewoon een maand ouder op de geboortedag. Niet na 4 weken, want dat is niet precies een maand.
ik ben ook de tel kwijt! wel vervelend, want nu kan ik de Oei Ik Groei sprongen niet meer goed in de gaten houden! (die gaan in weken) gelukkig heb je daar de sprongenwekker voor!
Hij is 30mei geboren en vanaf 30juni begon ik al te zeggen dat hij 1maand oud was, dus ik begon gelijk vanaf de eerste maand.
Voor mezelf hield ik tot 3 maanden ongeveer wel nog de weken bij, omdat er toen ook soms nog mensen specifiek naar vroegen, maar als mensen vroegen hoe oud hij was zei ik eigenlijk na de eerste maand al dat hij een maand was. Nu zeg ik nog wel dat hij xx maanden oud is, maar denk dat ik daar rond de 1,5 jaar wel mee ga stoppen. Dan is het aantal jaar wel duidelijk genoeg. Ik denk dat het vooral is omdat er in dat eerste anderhalf jaar zoveel gebeurt aan ontwikkeling, dat mensen makkelijker kunnen inschatten waar je ongeveer bent als je zegt hoeveel maanden hij is. Na 1,5 of 2 jaar is dat minder, denk ik (?), dus kun je makkelijker in jaren praten ipv maanden. Hmmmm... Kan iemand me volgen? Hahaha!
Ja hoor, ik volg je. Als je van een kind van 8 maanden nog zegt dattie een half jaar is, of een kind van 4 maanden, dat is een veel groter verschil! Dus dan doe je het eerst in maanden. Pas later maken die maanden niet zo'n groot verschil meer.
MvS: ik kan je volgen en ik doe het net zo. Mijn dochter is dus (bijna) 9 maanden, en mijn zoontje is (ruim) 2,5 jaar.
Maakt toch ook niet uit joh. Ik zei altijd 3 maanden als hij in de 3e maand zat, 5 maanden als hij in de 5e maand zat etc.. Nu zeg ik 1,5 maar hij is 19 maanden.