Terugplaatsing dag 3

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mercurius, Aug 28, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mercurius

Mercurius Actief lid

Jun 23, 2020
    211
    88
    28
    Female
    Hoi allemaal. Ik ben al een tijdje niet meer op dit forum geweest, omdat we de mmm even op een laag pitje hadden staan. Ik ben nu bezig met onze 3e icsi behandeling. Vandaag een follikel meting gehad en vrijdag is de punctie. Nu mocht ik kiezen of ik 2 embryo's op dat 3 wilde laten plaatsen of 1 op dag 5. Nu heb ik gekozen voor 2 op dag 3. Aangezien wij vorige keren op dag 5 hebben teruggeplaatst en dit geen succes was. Ook vallen er bij ons steeds veel embryo's af tussen dag 3 en 5. Volgens de arts hebben embryo's soms meer kans als ze eerder worden teruggeplaatst dan in het lab.

Wie heeft er ervaring/succes met terugplaatsing op dag 3?

2. Eggerthon

Eggerthon Lid

Jul 26, 2023
    22
    5
    3
    Female
    Hai Mercurius,
    Wij hebben in totaal 3 terugplaatsing gehad. 1ste verse 3 daagse. Niet gelukt. 2de cryo 5 dagen. Zwanger vroege miskraam. De derde en laatste ronde hebben wij gekozen om 2 terug te laten plaatsen. Kregen verder geen optie op dag 3 of 5. Dit was standaard dag 3 ivm verse terugplaatsing. Dus dit gedaan. En gelukt! We hebben nu een prachtige zoon van 1.

Wij hadden ook steeds op dag 3 veel embryo's en uiteindelijk op dag 5 weinig in 1 ronde maar 1 cryo. Ik hoop dat ik je wat hoop heb kunnen geven dat het toch kan met z'n laatste kans :)

3. Mercurius

Mercurius Actief lid

Jun 23, 2020
    211
    88
    28
    Female
    Wat goed dat het bij jullie gelukt is in de laatste poging. Ik hoop zo erg dat het bij ons ook eindelijk mag lukken. We zijn al bijna 6 jaar bezig. Ik zou het zo zuur vinden als we echt kinderloos blijven.

Wij hadden poging 1 maar 1 dag 5 embryo, geen cryo's. Hij poging 2 hadden we 1 dag 5 embryo en 1 cryo. Dus we zijn nogal snel door de pogingen heen.

4. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

Nov 12, 2021
    2,286
    2,571
    113
    Female
    Van de eerste punctie hebben we een verse tp gehad op dag 3. Hier was ik direct zwanger van geraakt en is onze dochter geworden. Er waren nog 5 embryo’s in de race en 2 daarvan zijn met dag 5 ingevroren. Beide waren later niet goed ontdooit.
    Nieuwe punctie voor een tweede kindje en wederom op dag 3 een verse terugplaatsing. Hier was ik ook zwanger van, maar resulteerde helaas in een vroege miskraam. Van de 21 bevruchtingen, hebben 11 embryo’s het gehaald tot dag 5 om in te vriezen. Uiteindelijk hebben we 9x een dag 5 cryo moeten laten terugplaatsen voordat we blijvend zwanger waren.
    Ik heb geen ervaring met het terugplaatsen van 2 embryo’s

heel veel succes ! Hopelijk hebben jullie snel een positieve test

5. anoniem02

anoniem02 Actief lid

Mar 22, 2016
    411
    212
    43
    Ik vind dit toch altijd wel een lastige....zeker als je een low responder bent....

Ons ziekenhuis deed er studie naar (vorig jaar) maar je kwam er alleen voor in aanmerking als je meer dan 6 embryo's had. Je mocht dan zelf aangegeven of je de embryo's wilde laten ontwikkelen tot dag 5.

Wij hebben gekozen niet mee te willen doen.
    In de praktijk bleek ook nog eens dat dit niet mogelijk was want veel embryo's hadden wij niet....ik bleek een low responder. Gelukkig hadden we dan wel een aantal bevruchtingen. Maar allen dus 3 daagse embryo's. Van 1 had ik een biochemische zwangerschap. De andere 3 terugplaatsingen waren allen niet gelukt.
    De 2e poging braken we af ivm 3 follikels. De 3e poging lieten we met 5 follikels doorgaan en daaruit ontstonden 3 embryo's. Van de verse terugplaatsing (3 daags dus) raakte ik blijvend zwanger.

Voor mijn gevoel blijft het een grijs gebied, hoewel er al wel studies zijn die aantoonden dat het slagingspercentage hoger was met 5daagse.....en toch denk ik dan.....degenen die afvielen.....hadden zij het in een natuurlijke omgeving wél gered....(precies wat jouw gyn aangaf, maar daar kom je dus nooit achter.....)
    Ik ben dus heel blij dat ons ziekenhuis 3 daagse embryo's lieten terugplaatsen. En hun jaarcijfers zijn volgens mij heel keurig.

Heel veel succes, het blijft zo spannend.
    Heb je een goede ronde achter de rug?

Share This Page