Nou dan hebben ze het hier makkelijk Oudste is 13 en regelt het inmiddels grotendeels zelf maar daaronder smeer ik hoofdzakelijk. Zeker doordeweeks! Ze kunnen kiezen wat ze willen en ik smeer snel het brood. Dat eten we dan wel gezamenlijk aan tafel op. Als ze moeten overblijven smeer ik alles. 13 jarige smeert zelf haar lunchpakket op de dagen dat de jongste niet hoeven over te blijven. Als ik toevallig een keer smeer dan zeg ik haar dat. In het weekend net hoe het uitkomt. Toch kunnen ze allemaal prima hun brood smeren. Ml heeft dikkere plamuurlagen met pasta dan de jongste ....... 3 keer raden wie er hier bij voorkeur broodje pasta moet maken voor onze pastajunk
hier met 2,4 ongeveer mee begonnen, en nu met 4 doet ze hij vrijwel altijd, alleen niet als ik haast heb haha
Hier regelmatig zelf hoor, met onze oudste van 6. Ik vind dat wel normaal. Fysiek kan ze het, alleen heeft ze er niet altijd zin in. Ik denk dat ze de helft van de keren zelf doet ongeveer. Ik vind 2/3 jaar een prima leeftijd om wat te oefenen en proberen, maar ik laat mijn middelste van 3,5 echt niet altijd haar brood maken. Dan komt er weinig van terecht. Als er even tijd is mag het wel.
Hier met 3 op het KDV begonnen met smeren. Op de BSO moeten ze het nu ook zelf doen (5 en 4 jaar). Ik let wel op hoeveel beleg erop gaat want soms gaat een giga klodder chocopasta erop of tig plakjes worst.