leeftijd zitten, kruipen en staan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marloes89, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dochter nu 13 maand
    Tijgeren met tien maand
    Zitten met 12 maand (zelf)
    Staan met 12 maand
    Kruipt niet dn stapt nog niet

2. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Gisteren de eerste losse stapjes gezet :D! Dus op 14 maanden eerste losse stapjes. Trots :D!

3. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Wat goed van S! Daar mag je zeker trots op zijn :)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oudste: met 6,5 maanden bleef ze zitten, met 7 maanden ging ze zelf zitten, en een maand later trok ze zich op en liep overal langs en kroop.
    Jongste ongeveer net zo, die is dat kruipen alleen pas echt gaan doen toen ze los liep... :D

Wij konden dus al snel met ze fietsen :)
    Advies is idd pas te doen als ze zelfstandig kunnen gaan zitten en ook even een tijdje kunnen blijven zitten dan.

5. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Met bijna 7 maand kruipen en met 7 maanden ging ze zelf zitten en ze trok zich toen ook op tot staan. Ze kon dat allemaal opeens bijna tegelijk.

Bij de oudste ging dit ook allemaal ongeveer tegelijk maar dan met 9,5/10 maanden

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zelf optrekken en staan met steun: 7,5 mnd.
    Kruipen: 8,5 mnd
    Zitten: 11 mnd.

Ik vond het wel jammer dat het zo lang duurde voor hij zelf ging zitten. Aangezien hij al lang kon staan, had ik dat eerder verwacht. En ik wilde ook graag fietsen. Maar ik heb toch braaf gewacht. Veiligheid eerst.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zodra ze kunnen staan, mag je ook fietsen he? Ze kunnen zichzelf dan overeind houden, daar gaat het om :)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat leek mij op zich ook wel. En ik vermoed dat onze zoon op zich wel eerder had kunnen zitten, maar daar gewoon geen tijd voor had. ;) Druk druk druk met kruipen en langs de tafel stappen! Maar aangezien ze overal zeggen 'minimaal 9 mnd + zelfstandig kunnen zitten' hebben we ons daar maar aan gehouden. Nou ja, bijna. Vanaf 10 mnd haalde ik 1 keer per week tussen de middag de oudste uit school. Dat is 3 minuten fietsen over glad asfalt, dat durfde ik wel aan.

9. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Oudste dochter
    6mnd, kruipen
    7mnd zelfstandig zitten
    8mnd optrekken tot staan
    13mnd los lopen

Tweeling
    Tijgeren: de een met 7mnd, de andere nu net een 1 week dus 8mnd.
    Zitten kunnen ze in de kinderstoel wel goed rechtop en houden ze ook balans (is redelijk grote ruime kinderstoel) maar op de grond laten ze zich snel voorover vallen. Zelfstandig zitten doen ze dus nog niet.
    De rest ook nog niet.

10. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ons lijstje:

Tijgeren: 5 maand
    Kruipen: 5,5 maand
    Optrekken tot staan (dus met houvast): 6 maand
    Rondom de tafel lopen: 6,5 maand
    Zelf gaan zitten: 9 maand

Mijn dochter ging dus veeeel eerder staan en rondom de tafel lopen dan zitten. Dat zitten vindt ze nog steeds niet heel boeiend. Ze hangt hele dagen aan de salontafel :D

Ze is nu 11 maanden en ze gaat nu elke dag even mee op de fiets om mijn oudste van school te halen, maar dat is hooguit tien minuten. Langere stukken vind ik nog te vermoeiend voor haar, aangezien ze nog niet zolang kan zitten.

Deel Deze Pagina