Hallo dames, Waar ik moet beginnen weet ik eigenlijk niet maar ik het van me afschrijven. Hoop niet dat het een te lang verhaald wordt. Mijn vriend en ik zijn 5 jaar bij elkaar en hebben al heel wat moeten doorstaan. Samen hebben we een zoontje van 13 maanden. In het verleden heeft hij me 1 keer geslagen waarna ik meteen naar de politie ben gegaan. Dit is hierna nooit meer gebeurd tot vanochtend. Hij was weggeweest en kwam helemaal bezopen thuis wat ik natuurlijk niet leuk vond. Heb daar wat van gezegd en dat ik verder wou slapen en dat hij normaal moest doen. Hierdoor is hij waarschijnlijk helemaal geflipt en heeft alles in huis gsloopt. Ik heb staan schreeuwen, schelden en weet ik veel wat en ben naar boven gevlucht naar de buurman. ( woon in een flat). Heb daar gezeten en toen kwam de politie. Uitgelegd dat hij spullen gesloopt hebt en nu gaan hun een melding doen bij het AMK. Ben zo geschrokken en zo verdrietig. Ik zorg heel goed voor mijn kind er komt hem niks te kort. Iedereen in mijn omgeving zal dit beamen. Klinkt misschien verdedigend maar ik ben gewoon bang wil mijn kind niet kwijt. De politie ging in mijn huis kijken en konden hem niet vinden. Ook de buurman zei dat ie weg was. Ik zei al dan ken je hem nog niet ik ga niet eerder naar beneden voordat hij weg is. Hij zat dus ook verstopt ergens. Gelukkig heeft de buurman hem meegenomen maar desondanks heeft hij me wel proberen te slaan terwijl ik miijn kind op mijn armen had. Gelukkig heeft de buurman hem tegen gehouden en heeft ook gezegd waar zit je verstand is de moeder van je kind hoor en ze doet alles voor je. Ik ben naar mijn huis gegaan en alles op slot gedaan. Ik heb nu zijn spullen allemaal ingepakt en alles voor de deur gezet. Ik ben er zo klaar mee. Ben op dit moment zo verdrietig zit gewoon te huilen terwijl ik dit typ. Niet alleen dat maar ben ook opgelucht en bang. Bang voor het AMK terwijl ik weet dat er waarschijnlijk toch niks gebeurd. Nu heb ik alleen 1 vraagje. Hij heeft natuurlijk langer dan een half jaar bij me gewoon. Is het voor de belastingdienst dan alsnog mijn toeslagpartner voor de rest van het jaar? Ik weet voor de rest eigenlijk niet wat ik met mijn verhaal wil maar wou het gewoon van me afschrijven. Bedankt voor het lezen. Liefs arianne
Jeetje Arianne, wat erg voor jou en je kleine! Ik heb geen idee hoe het zit met belasting etc.. misschien morgen even een belletje plegen hoe dit zit? Ik wil je heel veel sterkte wensen..
hoi Patroeschka Heel erg bedankt voor je reactie. Zit gewoon weer te huilen. Heb alles over voor die kleine en weet nu gewoon even niet wat ik moet doen. Ik weet dat dit beste oplossing is maar toch doet het me pijn.
Pfff meid. Je zou even belastingkantoor kunnen bellen (of langsgaan je wordt er heel goed geholpen!). Ik denk persoonlijk als jullie langer dan half jaar hebben samengewoond, dat hij dan inderdaad voor het hele jaar jouw toeslagpartner is. Ook voor bijvoorbeeld alleenstaande ouderkorting moet je langer dan half jaar alleen met je kind op 1 adres ingeschreven hebben gestaan (dus ook zonder toeslagpartner). Begrijpelijk dat je bang bent, ook om je kindje kwijt te raken. Maar maak je geen zorgen dat zal niet gebeuren!! Schakel wel voor ieder incident de politie in als er zo'n gewelddadig gedrag vertoond wordt. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat zoiemand dan zonder blikken of blozen een klein kind mee kan nemen. Maar daarvoor moet je niet over je heen laten lopen en echt ieder x melding/ aangifte doen. En verder, mocht je echt alleen komen te staan met de kleine, maak je geen zorgen! Je zult het zeker redden, kijk maar hoeveel vrouwen jou voor zijn gegaan . Probeer je niet te veel zorgen te maken en richt je op je kleine en jezelf!
Meiden bedankt voor jullie reacties. Dat doet me echt goed. Diep van binnen weet ik ook wel dat ik het ga redden maar het is gewoon even zwaar en dan vooral dat AMK wat in mijn achterhoofd blijft spoken. Zometeen komt een goede vriendin van me en die blijft dan vandaag bij me ben ik tenminste niet alleen.
jeetje meis ik ken je niet echt advies geven maar wil je wel een knufel geven wat het is niet niks. en dat amk is ingeschakeled is alleen maar fijn. want dat is voor kindje. zodat hij niet zomaar alleen met je kindje is.
nee dat begrijp ik maar ik heb hem het huis uitgezet en hij komt er ook niet meer in. Gezag heb ik nooit aangevraagd en hem kennende zal hij dat ook niet eisen en zijn kind niet meer willen zien
Heel erg bedankt allemaal Zoals ik uit jullie reacties begrijp hoef ik me niet echt zorgen te maken om het AMK dus? Zie er zo tegenop!
Hey meid ik werk bij de belastingdienst. Je bent nog toeslagpartner zolang je ex/man bij je staat ingeschreven bij de gemeente tenzij je heel goed kan aantonen dat hij eerder weg was dan de uitschrijfdatum... Maar wat een toestand. maak je geen zorgen voor het AMK denk dat dat wel goed komt hoor. Jou ex/man moet zich meer zorgen maken. Gaat het nu weer een beetje met je? wat een rotsituatie zeg. Is hij alweer aan de deur geweest? mijn advies is hou je poot stijf en geloof niet in beterschappen mijn ervaring is echt dat beterschap er niet komt in dit soort gedrag... Mijn ex heeft mij zo vaak beterschap beloofd maar maakte er nooit wat van waar. Sterkte meis. Zijn er nog vragen over belastingen dan hoor ik het graag van je, ook mbt andere vragen hoor
betreft AMK... zou me ook geen zorgen maken even wat tips: heb je getuigen v/d situatie? zo ja dan zou je deze evt. kunnen gebruiken als AMK komt verder; zet de hele situatie op papier en bewaar dit voor de AMK en ook voor jezelf en.... zoals al gezegd is neem hem niet terug !! In het geval dat je hem niet terug neemt sta je sterk doordat je aangeeft dat je voor veiligheid van jezelf en je kind kiest. neem je hem terug dan zullen ze wellicht de veiligheid niet kunnen garanderen en extra oogje in het zeil willen houden enz. trouwens een slaande partner die zo agressief wordt.... niet mee doorgaan hoor !! succes ermee iig. en als je erg zenuwachtig wordt kun je desnoods ook zelf even amk bellen en melden dat je weet dat er melding is gedaan en om na te vragen hoe nu verder en uitleggen van de situatie en dat je "vriend" nu door jou de deur is uitgezet. enne... ja laat de komende periode idd maar even iemand af en toe bij je blijven, lijkt me wel prettig in deze situatie idd
Wow wat heftig. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken mbt AMK, integendeel, misschien kun je er wel wat aan hebben als je ergens hulp kunt krijgen. Heel veel sterkte met alles.
Weer even een update. Mijn ex is nog wel in onze woonplaats maar slaapt voorlopig ergens anders. Sinds tijden hebben we ook echt goed gepraat en hij begrijpt het ook helemaal. Ook dat ie volledig de mist is ingegaan. Heb zelf het AMk gebeld en dat kon wel 10 weken duren. Kreeg gisteren een telefoontje dat ze morgen langs komen. Ze komen met zijn tween ook iemand van huiselijk geweld. Heb hun meteen evn teruggebeld voor uitleg en zo. Ik doe zelf de opleiding SPH dus weet er wel wat van maar als je er zelf mee te maken krijgt bekijk jhe het toch van de andere kant. Het is standaard dat ze met zijn tweeen komen dus niet specifiek voor mij. Ze gaan kijken hoe het met mijn kind gaat en hoe ze ontwikkeling is en of hij niks tekort komt zeg maar. Als ik voor de rest geen hulpvragen hebt dan sluiten ze het dossier. Maar dat ze mijn zouden afpakken was totaal geen sprake van. Ben gelukkig weer een beetje gerustgesteld en ga positief het gesprek in omdat ik totaal niks te verbergen hebt en weet dat ik goed voor mijn kind zorg. Ik zal morgen laten weten hoe het is afgelopen.
Je zegt dat hij het nu helemaal begrijpt. Is hij gewoon niet bang voor consequenties? En is hij er ook bij bij dat gesprek met AMK ? Jij kent je vriend beter dan ik...maar agressie/ alcohol .... ik vertrouw er niet op dat het nooit meer gebeurd. Dus dat moet je je wel beseffen. Of wil je nu weer verder met hem ?
Heey dames, Sorry voor de late reactie. Het gesprek is goed gegaan. De vrouw van het AMK die langs kwam die kon ik al. Had twee weken daarvoor een voorlichting van haar gehad ivm mijn opleiding. Maar het is nu niet meer het AMK maar echt jeugdzorg geloof ik dat ze zei. Dat is veranderd. Het dossier was al gesloten voordat ze langs kwam. Politie had ook in de melding gezet dat de kleine niks mankeerde, er goed uitzag e.d. Gesprek gehad van twintig minuten. Ze namen nog contact op met het cb. Dit zijn ze verplicht. Ze geloofde me wel maar moest het checken met hun. Als het goed is krijg ik dan een brief dat het afgesloten is. Heb deze brief nog niet gehad maar als ze me nog moesten spreken zouden ze me meteen bellen en dat is niet gebeurd dus ga er vanuit dat het goed zit. Op dit moment ben ik niet meer samen met mijn vriend. Hij slaapt bij een vriend en komt regelmatig langs voor de kleine waar ik erg blij mee ben. Weet nog niet hoe het verder gaat maar zoals het nu gaat vind ik het voor nu wel goed.