Woonruimte

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door sanex, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanex

sanex Actief lid

15 aug 2006
    191
    0
    0
    Dames die onverwacht zwanger zijn geraakt en nog thuis woonden, hoe hebben jullie dit alles opgelost ivm je woonruimte? Heb je snel een eigen huisje gevonden? Of woon je nog bij je ouders met de kleine enzo?
    Ben hier gewoon nieuwsgierig naar, omdat het me zo'n gedoe lijkt als je ineens moet gaan zitten stressen of je wel optijd een eigen huisje hebt ofniet ^^

2. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    JA ik ben bij mijn vriend ingetrokken eengezinswoning.

3. urmomma

urmomma Lid

18 okt 2007
    83
    0
    0
    studente
    antwerpen
    mijn vriend is bij ons komen wonen , en wij hebben de "grote" kamer gekregen voor ons en de baby ..

wij zijn nu aant het twijfelen of we apart moeten gaan wonen of verhuizen naar een groeter plekje , m'n vriend wil wel apart maar ik vind het wel gezellig zo met zijn allen :)

4. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Wij zijn dan niet ongepland zwanger.Maar wij wonen op het moment nog bij mijn moeder.De bedoeling is om zo snel mogelijk een woning te vinden.Maar helaas werken de woningburo's niet erg mee.Het voordeel is dat mijn moeder het niet erg vind dat we daar zitten en we niet hoeven te haasten met uit huis gaan.

5. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Wij zijn nadat wij erachter kwamen meteen de maand erna particulier gaan huren (best prijzig maar wel een goede tussen oplossing) en na een halfjaar hebben wij een rijtjeshuis gekocht. Alleen dat is niet allemaal makkelijk verlopen moet ik erbij zeggen, je moet erg doorzetten. Tegenwoordig krijg je geen urgentie erop.

Ohja en je moet 18 zijn om een huis te kopen, contrakt te tekenen.

6. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    wij hadden het geluk dat een goede kennis
    van ons een huisje had gekocht en het een heeel groot huisje was en die heeft het in 2e gesplitst
    en nu huren wij de ene kant van het huis en
    gaat hij straks ana de andere kant wonen :)
    heerlijk zo :)

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik woonde, toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, met mijn zusje (is ook m'n beste vriendin) samen in een appartementje. En mijn vriend woonde ook in een appartement. Mijn vriend had al een nieuw appartement gekocht, maar omdat het nieuwbouw is duurt het allemaal lang tot de oplevering enzo. In dat appartement zat ook maar één slaapkamer (we kenden elkaar nog niet toen hij het kocht, dus hij had ook niet echt op gezinsuitbreiding gerekend). Nu heeft ie z'n appartement weer verkocht en hebben we gisteren een rijtjeshuis gekocht. Als het goed is krijgen we volgende maand de sleutel, dus dan hebben we nog net genoeg tijd om alles op orde te krijgen voor ons kindje komt.
    Als we het niet op tijd hadden kunnen regelen waren we of naar mijn of naar zijn ouders gegaan waarschijnlijk, omdat die ook allebei genoeg ruimte in huis hebben, maar een eigen huisje is toch echt wel fijner! :)

8. tienagemum

tienagemum Actief lid

18 nov 2007
    241
    0
    0
    student
    Ik woon nog gewoon thuis en ben ook van plan om hier nog even te blijven, vanaf het moment dat ik voledig op men eigen benen kan staan qua financien enzo, zoek ik ook wel eigen woning, maar dat zal wel nog enkele jaren duren, wil zeker en vast eerst middelbare school afmaken!
    X

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Bij ons word er op zolder een extra kamr gecreerd, we blijven hier totdat mijn vriend klaar is met zijn school (moet vanaf nu nog 1 jaar) en daarna gaan we op zoek naar een eigen huisje.... eerlijk gezegd heb ik er ook geen moeite mee om nog even hier te wonen... beetje back up kan geen kwaad, en ze laten hier ons vrij genoeg, zodat we eigenlijk veel zlf kunnen

10. luuus

luuus Niet meer actief

ik snap dit topic niet helemaal je schrijft ineeen ander topic dat je vriend nog geen kind wil en ej gewoon de pil nog slikt ben je dan toch zwanger?

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ga er vanuit dat dit niet over mij gaat, misschien handig om de quote optie te gebruiken?

12. Cinnii

Cinnii Lid

31 mrt 2008
    71
    0
    0
    Student
    Hoofddorp
    @Luuus, over wie heb je het nou?
    @Sanex. Ik had het laatst met mijn moeder erover gehad. 'Stel nou hé mam, dat ik zwanger ben? Zou ik dan nog thuis kunnen wonen?' Haar eerste reactie was dat ze binnen 2 weken een huisje voor me had geregeld. Nou is dit nogal snel vind ik maar ik maak hieruit op dat mocht ik uiteindelijk zwanger zijn (ben al 3 dagen over tijd, amar waarschijnlijk nog aan het ontpillen), kan ik niet meer thuis wonen. Alleen mijn mening is, da tmijn moeder er heel anders over praat als dat kindje werkelijk in zijn bedje ligt.. dus ik heb echt geen idee. Ik wil zelf ook heel erg graag het huis uit, dus ben nu ook al een beetje bezig met zoeken en inschrijven, wil alleen niet echt opschieten...

13. sanex

sanex Actief lid

15 aug 2006
    191
    0
    0
    En dus mag ik deze vraag niet stellen? Ik ben hier gewoon nieuwsgierig naar. En nee, ik ben niet zwanger, anders had ik dat er toch wel bij gezegd?

14. luuus

luuus Niet meer actief

verdraaid mijn woorden niet ok ik vroeg het me af daarom vraag ik het graag dan ook een normale reactie terug

15. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Ik tijdens mn zwangerschap thuisgewoond.
    Toen Sil geboren was heb ik ook nog 2 maanden thuis gewoond, maar daarna ben ik bij mn vriend ingetrokken.

16. sanex

sanex Actief lid

15 aug 2006
    191
    0
    0
    Sorry, maar het kwam op mij nogal aanvallend over, vandaar mijn reactie. Nogmaals, sorry dan.

17. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Jou vraag komt beetje anders aan dnek ik dat jij het bedoeld ;) want als ik het lees komt het ook aanvallend aan magoed.

18. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wij woonden al op ons zelf. Eerst in een duplex woning met 2 slaapkamers. Tijdens men zwangerschap naar een 1gezins woning verhuisd.

19. Chilipeper

23 apr 2008
    6
    0
    0
    Hallo. Vind me zelf geen echte tienermama, maar weet wel alles over woonruimte, in België toch. Toen we in verwachting waren van nummer twee hebben we ons aangemeld voor een sociale woning, maar hier kan het gerust 8 jaar duren en tot die tijd wilden we heus niet wachten. We wonen in een piepklein appartementje die dringend aan renovatie toe is. Maar na lang zoeken, twee jaar om precies te zijn, hebben we eindelijk het huisje van ons dromen gevonden: kompleet geronveerd, goede buurt, 4 slaapkamers, tuin en een grote kelder, dakterras... echt alles wat we wilden. Enorm prijzig natuurlijk, ookal zijn we een sociale lening aan gegaan en niet via de bank, we moesten toch maar mooi met eigen 20.000 euro over de brug komen, gelukkig was dat geen probleem. Binnen een maand kunnen we verhuizen, baby nr 3 zal daar starten met zijn eigen kamertje :)
    Binnen twee weken ook een nieuwe, ruime auto, maar daar hebben we jaren over gedaan, we reden al zo lang met een oude bak van 17 jaar oud, veel kapot, veel kosten aan... nieuwe meubels gaan we niet kopen, is niet nodig met kleintjes thuis, maar terug sparen.

Met volharding kom je er wel! het zoeken naar een huis was enorm stressig, te duur, goedkoop, maar veel werk, te klein, groot, maar ook weer veel werk. We hebben echt geluk gehad om op het goede moment het huis te vinden die we wilden, prijs was ok ( 185.000 euro) vriendelijke verkopers (tip, probeer te kopen uit de hand, immo's hebben de neiging mensen te pushen en geven je niet de tijd fatsoenlijk na te denken)
    Echt blij dat het achter de rug is, nu kunnen we nieuwe start nemen met de nieuwe baby!

Groetjes
    En succes naar wie een degelijke woning zoekt, is een must met kinderen!

20. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Is het niet handiger om eerst te zorgen dat je je zaakjes voor elkaar hebt voordat je de pil laat staan? Stel nu dat je moeder je wel gewoon de deur uit zet...

Deel Deze Pagina