bridgett is 10 jan. geboren is nu 21 weken. is ze nou 10 jan. pas 5 mnd of was ze met 20 weken nu 5 mnd? erg verwarrende vraag misschien.maar ik zit echt van hoe oud is ze nu dan? want als je weken aanhoudt is ze dus volgende wk do. 5,5 mnd maar als je naar de geboortedatum kijkt moet ze nog 5 mnd worden. nu zou je denken wat maakt dat nu uit. maar ik zit toch van met eten e.d. te kijken wat ze wel en niet kan dan. omdat bijv. opvolgmelk v.a. 6 mnd is maar t kan dus 1 mnd schelen dan. en ander eten vannaf 6 mnd ook. hihi snappie m nog?
Of je telt in weken of je telt in maanden. Omdat de niet iedere maand evenveel dagen heeft, kun je dat dus niet makkelijk omzetten. Als ze 10 januari geboren is, is ze 10 juni dus 5 maanden. Bij 6 maanden gaat dit met de weken wel makkelijker. (Bij 26 weken is ze 6 maanden)
Inderdaad, als je in weken telt, kom je dus niet uit, want 4 weken is 28 dagen, terwijl een maand er toch 30 of 31 heeft natuurlijk. Afgezien van februari dan En als je elke maand die 3 dagen weglaat, kom je al snel niet meer uit. Even lijstje 1 maand = ruim 4 weken 2 maanden = 8.5 week/bijna 9 weken 3 maanden = 13 weken 4 maanden = ruim 17 weken 5 maanden is = 21.5 week/bijna 22 weken 6 maanden is = 26 weken etc etc Als je in maanden wilt tellen, is het makkelijk, dan hou je gewoon de dag van geboorte aan, dus 10 juli = 6 maanden.
ik houd gewoon de dag van haar geboorte aan en dus is mijn dochter 12 juni 9 maandjes jong want ze is van 12 september
Ik denk maar zo, ze word op 10 jan 2009 toch 1? Dan ga je ook geen dagen zitten tellen... Ik heb altijd de maanden aangehouden... Ik wist al snel niet meer hoeveel weken het was..
Hoi Inkie, In maanden tellen is makkelijker, vind ik. Bovendien is het echt niet erg als ze een paar dagen eerder of later overgaat op een ander opvolgmelk. Of als ze iets eerder of later haar eerste fruit- en groentehapjes gaat krijgen. Het is echt niet zo dat haar darmpjes van de ene op de andere dag ineens eraan toe zijn, dat gaat heel geleidelijk. Groetjes, Wendy