6 maanden en slaapt steeds korter 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzanne75, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax slaapt de laatste tijd steeds korter. Voorheen werd hij altijd pas tussen 8 en 9 uur wakker maar vanmorgen was het zelfs 6.15 uur. En hij gaat pas tegen 20.30 uur naar bed. Verder slaapt hij dan 's morgens nog anderhalf uur en 's middags s een uur tot anderhalf uur. Zou dit nog het 26-weken sprongetje kunnen zijn of moeten we ons maar voorbereiden op vroeg opstaan de komende jaren....? Hij heeft overigens geen honger want hij krijgt gewoon om 8.30 uur de eerste fles.

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen idee ... geen ervaring (nog) ... Maar kan het sprongetje zijn ... En niets is zo veranderlijk als een kind. Mirre heeft nu ook al een paar keer haar slaappatroon veranderd. En op zich is 6/7u wakker voor een kindje heel normaal. Je zou wel kunnen proberen om hem iets eerder naar bed te brengen (19u ofzo). Misschien dat hij dan langer slaapt (in totaal) ?

Succes

3. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Angelina heeft ook een tijd gehad dat ze al om half 7 ofzo wakker werd, terwijl het voorheen wel 8 uur was. Maar de afgelopen dagen is t weer gewoon rond 8 uur geweest, dus hoop dat t nu weer zo blijft ;)

4. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Hier precies hetzelfde probleem. Eerst pas tussen 8 en 9 wakker, nu tussen 6 en 7.
    Jammer hoor, ik vond het uitslapen zo lekker.

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre sliep ook altijd tot 8 uur 's ochtends, tot hij rond de 6 maanden was... Toen begon hij rond 6:30 al aan zijn dag. En helaas, dat is nog steeds zo. Hij ligt wel elke avond om 19:00 uur in bed.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat grappig, Eva werd voorheen ook altijd standaard om 7:45 wakker, maar sinds het laatste sprongetje is het rond een uur of 6:30. Ze heeft dan nog niet echt honger, maar ik voed haar dan altijd wel in de hoop dat ze nog even in slaap valt, maar ze wil meestal liever spelen. Ik vond het uitslapen ook wel erg lekker, maar eigenlijk was het vooral luxe met een baby toch? Zolang het geen 5 uur is, vind ik het wel best.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.365
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Demi slaapt de laatste weken tot een uur of 6 en als ik pech heb half 6. Maakt niet uit hoe laat ik dr op bed doe, het is altijd rond die tijd.
    Maar ja ze komt sowieso snachts ook nog, dus doorslapen is er ook al niet bij.
    Ik hoop nog steeds dat het beter wordt. Heb nu mn hoop op 6mnd gezet. Elke nacht eerder is van harte welkom!
    Als ze snachts niet meer zou komen, zou ik het niet eens zo'n ramp vinden dat ze om 6 uur wakker wordt.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Yep, hier ook. Eerst rustig tussen 8 en 9 en nu als we veel geluk hebben is het 7 uur. Gelukkig slaapt Thijmen nog wel van 9 tot 11 en van 13 tot 15. Hij gaat dan 's avonds om een uur of zes naar bed, dan maak ik hem nog wakker om 10 uur voor een fles.
    Wel grappig dat het bij iedereen zo rond de 6 maanden gebeurd! Als er rond deze tijd een sprong is dan denk ik dat Thijmen hem al gehad heeft. Hij wordt nu gelukkig weer wat rustiger :)

9. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Jelte heeft dat ook gehad en gelukkig ging het voorbij!
    Hij is meestal stipt om 7.00.

10. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Lee Ann slaapt vanaf haar doorslaap zeg maar (toen was ze drie weken) tot negen uur en dat is nog steeds zo :) Ze gaat om half zeven naar bed en wordt om 9 uur smorgens weer wakker! Net zo'n slaper als papa en mama ;)

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Zucht... Dat wil ik ook. Vanmorgen was het 5.55 uur PFFFFFFFFFF :confused:

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.365
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik zou al blij wezen als die van ons eens doorsliep!

13. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    maar valt hij daarna niet meer in slaap of huilt hij dan echt? amy word meestal rond 7 uur wakker en valt dan altijd nog weer even in slaap tot een uur of 9, half 10. vanmorgen was het btw 7,45 maar hoop dat dat eenmalig was haha

14. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Voorheen werd hij ook wel vaker wakker zo vroeg maar viel dan altijd weer in slaap. Nu dus niet meer. Hij gaat gelukkig niet huilen maar wel heel luidruchtig babbelen, schreeuwen, sporten (omrollen) en als het hem te lang duurt voordat iemand reageert dan gaat hij uiteindelijk wel jengelen. Maar zover laat ik het dan maar niet komen. Ik wacht zo lang mogelijk. Vanmorgen heb ik het tot 7 uur kunnen rekken voordat ik eens zijn kamerdeur ben gaan opendoen en zijn rolluik omhoog. Vervolgens nog een half uur in bed kunnen houden voordat ik hem echt om half 8 eruit heb gehaald. :|

15. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ja dat doet amy ook wel als t haar te lang duurt, dan gaat ze echt schreeuwen. ik ben bang dat dat zijn nieuwe ritme is, die ritmes veranderen zo ontzettend vaak! hier wel in ieder geval. tis elke week weer anders bijna

16. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Nou hier hadden we echt een heel mooi ritme al een lange tijd. Maar nu vind ik het geen mooi ritme meer! hihi

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Lune haar enige ritme is dat ze 's nachts slaapt :) Tot hoe laat is maar de vraag, de ene keer half 7 en de andere keer 8 uur. Ik ben al lang blij dat ik er 's nachts niet meer uithoef, hoop dat dat zo blijft! En de laatste fles is er af dus wordt al wat makkelijker, kan ik zelf ook weer vroeg naar bed, heerlijk!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat grappig! Alsof ik het geschreven heb! (alleen dan is de 'hij' een 'zij' ;)). Vooral dat luidruchtig babbelen, we vinden het zo grappig! Maakt onze dag (die dan dus vroeg begint) toch wel weer goed. Eva ligt nog in de wieg bij ons, omrollen gaat vrij lastig omdat het klein is, maar het lukt haar uiteindelijk wel, na een hoop gemopper :D. We liggen dan echt in een deuk.

19. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hij doet dit overigens meestal alleen maar 's morgens. Als hij overdag wakker wordt gaat hij vrij snel huilen helaas. Maar zover laat ik het dan maar niet komen.
    Pffff hij is echt vermoeiend. Hij kan zich geen kwartier zelf amuseren momenteel en is gauw uitgekeken op iets. Ik hoop echt een sprongetje en dat dit gauw weer voorbij is....

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier is het ook alleen maar 's morgens inderdaad. Eva is nu ook wat hangeriger, ik sleep haar nu maar overal naartoe. Kan ik ook mijn ding doen.

Deel Deze Pagina