leeftijd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mouschy, 8 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabelle D

22 sep 2005
    37
    0
    0
    Studente
    Vlaams-Brabant
    Ik ben 19 en nu 12 weken zwanger. Ik zal nog 19 zijn als ik rond 24 mei 2006 beval. Ben dus best "jong" ...

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi, ik ben 29, de gemiddelde leeftijd voor een vrouw in nederland die voor het eerst zwanger is, heb ik weleens gelezen.
    Een half jaar geleden, zijn we met de pil gestopt, want dat leek ons allebei wel tijd voor, vanaf dat ik hem niet meer slikte, voelde ik mij zo SPECIAAL....ik was de hele dag blij.
    Het duurde voor m'n gevoel wel lang, want een half jaar erna was ik zwanger.....
    (ook dit is geloof ik gemiddeld)
    Ik heb kinderen altijd al leuk gevonden, maar wist wel dat ik er wel mee zou wachten, als ik een jaar of 28-29 was....
    M'n man is 32 jaar.
    Groetjes Mensi. :D

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    hoi hoi, ik ben 32 en zwanger van mijn tweede, mijn vriend is 35 en verwachten ons kindje in juni.
    Voor mijn vriend is het zijn eerste dus voor hem super spannend.

4. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hoi, :D

Ik ben 24 en zwanger van mijn eerste kindje, ik ben 25 als ik ga bevallen!. Mijn vriend is 30 en bijna 31 als de kleine geboren wordt.

xxx

5. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ik was 22 toen ik mijn eerste kindje kreeg, daarna een tijd "manloos" geweest, op mijn 28ste kreeg ik mijn tweede kindje en ik zal net 30 zijn als mijn derde, de tweede van mijn man en mij samen, geboren gaat worden :D

6. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo!

Ik ben 29, mijn vriend is 31 en we zijn zwanger van ons 1e kindje. Sinds deze week weten we het ook pas en het is allemaal heel spannend. Ik was er al een jaar aan toe, mijn vriend eerst nog niet, maar geleidelijk aan wel en sinds juli ben ik gestopt met de pil en na 4 maandjes was het dus raak. Wij hebben eigenlijk alles ook wel op orde: mijn vriend heeft een vaste baan, ik werk ook, we hebben begin dit jaar een huis gekocht en mijn zus is sinds een dik jaar moeder van een tweeling. Als iemand dan weet hoe een of ander werkt is zij het wel :)
    Liefs, Lise

7. Jeanet

Jeanet Actief lid

10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Ik ben nu 34 en als de kleine geboren wordt 35, mijn vriend is nu 39 en dan 40.
    Bij mijn eerste was ik 29 bij de geboorte, nu dus 6 jaar geleden, voor ons een bewuste keuze om te wachten, voor ons waren 2 in de luiers geen optie.

8. Lilyblauw

Lilyblauw Nieuw lid

9 nov 2005
    1
    0
    0
    Onderwijzeres
    Amsterdam
    Hallo,

ik ben nu 34 en zal 35 zijn als mijn 3e kindje komt. Mijn man zal ook 35 zijn als nr. 3 komt. Ook ik wilde jong(er) kinderen maar mijn man was er nog niet klaar voor. We zijn al sinds ons 19e samen dus daar ligt het niet aan. Mijn wens om voor mijn 30e de 1e te krijgen is wel uitgekomen. Clint is nu 5 en kwam toen ik 29 was en Bruce is 4 en was er op mijn 30e. Nummer 3 heb ik net als de 1e even voor moeten praten maar die komt nu ook en dat zal echt de laatste zijn. En ik ben het eens met de gedachte dat er verschillende factoren meespelen in het 'klaar' zijn voor je 1e kind.

9. Just

Just Lid

16 nov 2005
    20
    0
    0
    Ik ben 25 en mijn vriend is 35. Hebben nog geen kids. Zijn er nu wel aan toe, maar goed voorlopig nog niets.

10. Hallo allemaal,

Als ik dit allemaal lees behoor ik ook tot een oudere moeder,net 37.Nu is het wel dat ik al een tweeling van 8 heb .Een jaartje daarvoor een miskraam gehad had.Dus ook begonnen ben in de twintig.Maar het was nu echt van wel of niet.Gezien mijn vorige ervaring is dat ook een moeilijke keuze geweest.Heb ik lang getwijfeld omdat ik bang was voor weer een vroeggeboorte en de gevolgen die dat op een kind kan hebben.En we al de zorg daardoor hebben voor een gehandicapt kindje.

Men ziet Nederland altijd als een land waarin de oudste moeders wonen.En soms lees ik tijdschriften dat veel moeders al richting 40 lopen met een eerste kind.Of is het gewoon zo dat de ouderen wat minder op forems of zo komen.

11. Miranda

Miranda Bekend lid

6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Hoi

Ik ben 26 en zwanger van onze eerste, mijn vriend 36 was er nog niet eerder aan toe. toch heeft het ook bijna een jaar geduurt voordat we zwanger waren. Ben nog net 26 als de kleine wordt geboren.

12. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Zelf ben ik 30. M'n vriend 33.
    Wij zijn aan het proberen zwanger te worden. 2de ronde.
    Ik kreeg een aantal maanden serieus de babykriebels. Daar samen hard over nagedacht. Wat gerekend. En nu..hopenlijk snel raak. Wij zijn er klaar voor!

13. Simenda

Simenda Lid

21 nov 2005
    75
    0
    0
    Ik ben 19!

14. Kimmie

Kimmie Lid

25 okt 2005
    10
    0
    0
    Bodegraven
    Hallo, ik ben 27 en mijn man is 28. Inprincipe wilde ik wat jonger moeder worden (rond mijn 23/24), maar door bepaalde omstandigheden kwam het er gewoon niet van. Nu gelukkig wel! ben er nu ook echt wel klaar voor.

groetjes van Kim

15. anita22v

anita22v Actief lid

22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

ik ben nu 23 mijn eerste kind werdt geboren toen ik 17 was het was een ongelukje dat ik zwanger werdt maar daarna was het kindje echt gewenst hoor ik wilde altijd al erg jong moeder worden ,mijn tweede kindje werdt geboren toen ik 21 was. en nu ben ik dus zwanger van nummer 3 en 4 en die kunnen ieder moment geboren worden.

ik ben er super trots op om een jonge moeder te zijn en als ik alles een keer over mocht doen ...................... deed ik het precies hetzelfde.

groetjes anita

16. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben nu 37 en 15 weken zwanger van mijn derde kindje.

17. Chantalletje

Chantalletje Actief lid

26 nov 2005
    250
    0
    0
    music manager
    Wijnaldum
    Ik ben 23 jaar en ik ben zwanger van mijn eerste.. dit was helemaal gepland wij vonden dat we het moesten proberen het heeft al met al 8 maanden geduurd maar ons wodertje zit alweer 19 weken in mijn buikje...

18. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik ben 25 en mijn vriend is 32 jaar. We zijn dit nog steeds als ukkie geboren wordt in juli. Ik had nog nooit serieus nagedacht over kinderen, tot ik de liefde van mijn leven vorig jaar tegenkwam. Een echte liefdesbaby dus......

19. Ik was 28 bij de eerste en ben nu 31 en in verwachting van de 2e.

20. Karola

Karola Bekend lid

22 nov 2005
    531
    1
    0
    Ik was 25 bij de 1e,en bijna 27 bij de 2e.
    Nu ben ik 34 en mijn (2e) :D man 38,hoop dat het snel lukt om zwanger te worden.

Deel Deze Pagina